بالا گرفتن شعله‌های قیام و اعترافهای زبونانة‌دشمن-گزارش خبری ۱۵مرداد۱۳۹۷

گزارش خبری دوشنبه ۱۵ مرداد


بالا گرفتن شعله‌های قیام و اعترافهای زبونانة‌دشمن


:‌رأس مثلث قیام که خامنه‌ای پس از قیام دی ماه گذشته، قیام را نتیجة عملکرد آن عنوان کرد، این بار چنان بارز بود که سردمداران و مهره‌های ریز و درشت نظام با بیانهای مختلف از آن سخن گفتند و ابراز وحشت کردند.

آنها البته هنوز در تبلیغات رسمی خود از کانون‌های شورشی اسم نمی‌برند؛

اما با نام بردن از مجاهدین به وضوح به نقش کانون‌های شورشی در سمت دادن و رادیکالیزه کردن حرکتهای اعتراضی و جاری کردن شعارهای ساختار شکنانه سوز و گداز کردند. گزارشی در این باره:

‌ معاون استاندار فارس گفت:‌شعارهای مطرح شده در تجمع روز سه‌شنبه شیراز ساختارشکنانه بود و ربطی به گرانی نداشت. برخی افراد به اسم گرانی شعارهای ساختارشکنانه هدایت شده ای را سر دادند.

او افزود:‌اپوزیسیون خارج از کشور...

در پی ایجاد فضای ناامنی در ایران هستند. بسیاری از این اعتراض ها از بیرون هدایت‌شده است و در این تجمعات افراد خاصی حضور می یابند و برخی افرادی که در خیابان‌ها ناآرامی ایجاد می‌کنند با هدف‌هنجارشکنی در این اعتراضات شرکت می‌کنند.

و یکی از آخوندهای مجلس ارتجاع به نام سالٍکsalek گفت:




منافقین بر روی اعتراضات موج سواری می‌کنند... اعتراض بحق مردم و موج سواری منافقین باید از هم جدا شود.

هراس از قیام و شعله‌های خاموشی ناپذیر آن چنان بود که مراجع حکومتی و دست نشاندة خامنه‌ای را هم به صحنه کشاند.

آخوند مکارم با وحشت گفت:


آن‌ها که از خارج مردم را به آشوب دعوت می‌کنند، دشمنان قسم خورده ملت ایرانند و تشنه خون ما می‌باشند، هرگز نباید به شیطنت‌های آن‌ها توجه کرد.

مکارم شیرازی که خود و خویشانش از غارتگران به‌نام هستند و به عنوان سلطان شکر ایران شناخته می‌شوند، به قوة قضاییه انتقاد کرد که چرا با شجاعت و سرعت با مفسدان اقتصادی برخورد نمی‌کند؟

آخوند مکارم پیشنهاد کرد که:‌اگر ده، بیست نفر از آن‌ها با محاکمه سریع، یعنی حداکثر در یکی دو ماه، نه چند سال، محاکمه کنند و اموالشان مصادره و به اشد مجازات، مجازات شوند، اوضاع عوض می‌شود».

رحمانی فضلی وزیر کشور روحانی


در اجلاس سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداران رژیم که به منظور چاره جویی در برابر قیام مردم گرد آمده بودند با ابراز وحشت از شعله کشیدن قیام گفت:

«دشمن در سه سطح با جمهوری اسلامی ایران در حال مقابله است:

سطح اول تهدیدات نظامی، سطح دوم تحریم‌های اقتصادی و سطح سوم ایجاد تنش‌ها و نارضایتی اجتماعی است که از نظر ما سطح سوم یعنی ایجاد تنش‌های اجتماعی هدف اول دشمن است».

یکی از مهره‌های باند اصلاح طلب به نام مرتضی مبلغ معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور در دولت خاتمی، گفت:

«از یک‌طرف جامعه در شرایط انتقادی قرار دارد و از طرفی هم مردم مستعد اعتراضند». وی شرایط فعلی جامعه را ملتهب و فضای سیاسی را حاد دانست و گفت:« در هر اعتراضی، عواملی می‌خواهند از این فضا بهره برداری کنند».

در همین حال، تلویزیون رژیم که تا کنون اساساً دربارة دور اخیر قیام سکوت کرده و هیچ صحنه‌یی نشان نداده، به طور خنده‌دار و احمقانه‌یی از آرامش شهرهای مختلف در روز گذشته و به پیک‌نیک رفتن و تفریح مردم در اصفهان و برخی شهرهای دیگر خبر داد:

مجری:‌«این شبکه‌ها تلاش کردند که این فراخوانها رو به طور گسترده‌یی...

خبرنگار:‌«و زندگی به آرامی در جریانه».

افکت گوینده «شبهای تابستونی در میدان امام اصفهان...

یک مرد: تابستونه هوا گرمه» 14ثانیه

خبرنگار:‌بوستانها حسابی شلوغ و برخی‌ها هم حسابی پر انرژی...
یک زن «هوا هم اینجا خیلی خوبه، عالیه...».
لطفا به اشتراک بگذارید: