تحولات ایران وجهان دربیست دقیقه -۱۵ مرداد ۱۳۹۷

تحولات ایران وجهان دربیست دقیقه -۱۵ مرداد ۱۳۹۷


مایک پمپئو: آمریکا از حق مردم ایران برای تظاهرات علیه فساد و سرکوب توسط رژیم حاکم حمایت میکند


-سناتور جوزف لیبرمن: با اجرایی شدن مرحله اول تحریمها توافق اتمی با رژیم ایران می میرد


-دویچه وله آلمان: مریم رجوی معتقد است حرکتهای اعتراضی جدید سرآغاز یک موج جدید اعتراضات در ایران است



نمایشگاه قتل عام سال ۶۷ در شهرداری پاریس




به گزارش تلویزیون الاخباریه عربستان سعودی شورای ملی مقاومت ایران در شهرداری منطقه یکم پاریس به مناسبت سی امین سال قتل عام زندانیان سیاسی در ایران درسال ۱۹۸۸ نمایشگاهی را برگزار کرد . این گزارشی را می بنیم:

افشین علوی عضو کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران در این نمایشگاه به الاخباریه گفت :برگزاری این نمایشگاه در ساختمان شهرداری پاریس در راستای کارزاری است که به منظور اجرای عدالت و محکومیت رژیم ایران بخاطر جنایاتی صورت می گیرد که این رژیم در سال ۱۹۸۸ مرتکب شده است . او افزود : ما با برگزاری این نمایشگاهها توانسته ایم به جامعه جهانی این پیام را برسانیم و حمایت سازمان ملل متحد را بدست بیاوریم تا تحقیقات در مورد کشتارهای رژیم ایران را شروع کند.

موسی افشار یکی دیگر از اعضای کمیته روابط خارجی شورای ملی مقاومت ایران در ارتباط با نمایشگاه گفت : بعد از گذشت سی سال از قتل عام رژیم در حق زندانیان سیاسی از سه سال پیش شروع به مستند سازی اسناد این جنایات کرده ایم . این فعالیت ها تنها در فرانسه نیست بلکه در عرصه های بین المللی دیگر مانند پارلمان اروپا و کنگره آمریکا نیز برگزار می شود تا افکار عمومی را نسبت به این موضوع متمرکز کنیم.

 او اضافه کرد : در این راستا ما دو هدف داریم یکی تشکیل یک کمیته تحقیق مستقل بین المللی برای پیگرد این جنایات و دوم تحویل جنایتکارانی که در حال حاضر در ایران در حاکمیت هستند به دادگاههای ویژه .

بر خلاف تلاش رژیم ایران برای پوشاندن جنایاتی که انجام داد ، گزارش سالانه سال ۲۰۱۷ خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر شورای حقوق بشر سازمان ملل در گزارش سالانه اش در سال ۲۰۱۷ ، قتل عام سال ۱۹۸۸ در ایران را جنایت علیه بشریت توصیف کرد .

فریده کریمی عضو شورای ملی مقاومت ایران نیز به الاخباریه گفت : سی هزار زندانی سیاسی در قتل عام سال۱۹۸۸ توسط رژیم ایران اعدام شدند . او اضافه کرد که ما از گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران خواستیم تا در این رابطه کار کند و با استفاده از شهادت خانواده های قربانیان اعدام شده گزارش هایش را تهیه کند.

تلویزیون الاخباریه در ارتباط با جنایات رژیم گفت :


[caption id="attachment_143307" align="alignnone" width="300"] مرگ بر دیکتاتور شعار تظاهرکنندگان تهرانی [/caption]

قتل عام سال ۱۹۸۸ در ایران چهره دیگری از رژیم مستبد حاکم بر ایران است که هنوز آزادی ها را سرکوب می کند و علیه مردم ایران مرتکب جنایت می شود ، مردمی که بدنبال پنجره ای برای تنفس آزادی و زندگی شرافتمندانه است.

مرگ بر دیکتاتور شعار تظاهرکنندگان تهرانی

با اوج گیری تظاهرات ضد حکومتی در شهرهای ایران ، رسانه های اصلی جهان نیز اخبار این تظاهرات را در لیست رویدادهای مهم خود قرار داده اند . گزارشی از رویتر:

گزارش 

تظاهرات در شهرهای ایران در حال وقوع است. رویتر به نقل از آژانسهای خبری و شبکه های اجتماعی نوشت : در حالی که مردم ایران در انتظار از سر گرفته شدن تحریم های ایالات متحده هستند ، تظاهرکنندگان روز شنبه به یک حوزه مذهبی در غرب تهران حمله کردند.

براساس کلیپهای ویدیوئی منتشر شده در شبکه های اجتماعی صدها نفر در شهرهایی در سراسر ایران شامل تهران، اصفهان و کرج علیه تورم زیاد تظاهرات کردند.

تظاهراتها غالبا با شعارهایی علیه هزینه بالای زندگی و اتهامات فساد مالی راه می افتند ولی بسرعت به تظاهرات و راهپیمائی های ضد دولتی تبدیل میشوند.

 رویتر ادامه می دهد: خبرگزاری نیمه رسمی فارس روز شنبه گزارش کرد در شهر اشتهارد در 100 کیلومتری غرب تهران پلیس ضدشورش اواخر روز جمعه حدود 500 نفر را که شعار ضد حکومتی میدادند و بعضی از آنها به حوزه علمیه شهر سنگ و آجر پرتاب میکردند را متفرق کردند.

بر اساس یک کلیپ ویدیوئی در شبکه های اجتماعی تظاهرکنندگان خیابانی در تهران شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند...

در واشینگتن وزارت خارجه آمریکا در حساب توییتری فارسی زبان خود گفت:‌ « درحالیکه این نهایتا برعهده مردم ایران است که مسیرحرکت کشورشان راتعیین کنند، آمریکا از صدای مردم ایران،که برای مدتی طولانی نادیده گرفته شده است،حمایت میکند.»

واشینگتن تحریم‌‌هایی را علیه ایران اعمال خواهد کرد که براساس آنها خرید دلار آمریکایی، تجارت طلا و فلزات گران قیمت و معامله فلزات، ذغال سنگ و نرم افزار مرتبط با صنعت را در بر خواهند گرفت.

  بستن تنگه هرمز خودکشی اقتصادی برای ملاها


[caption id="attachment_143314" align="alignnone" width="300"] بستن تنکه هرمز خورکشی اقتصادی برای ملاها[/caption]

بستن تنگه هرمز یک خودکشی اقتصادی برای ملاها است. گزارشی از فاکس نیوز و مصاحبه با دکتر ولید فارس:

گزارش  

فاکس نیوز با اشاره به تهدید رژیم ایران برای بستن تنگه هرمز ، آنرا یک خودکشی اقتصادی برای این رژیم ارزیابی می کند.

ولید فارس مشاورِ سابقِ امور خارجیِ دونالد ترامپ در مصاحبه فاکس نیوز گفت:‌ بستن تنگه هرمز توسط رژیم ایران یک بازی پر ریسکی است . این رژیم فکر می کند میتواند روی مذاکرات اعمال قدرت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آنها قصد انجام این کار را دارند؟ گفت :

آنها میتوانند تمرینات نظامی واقعی را انجام دهند و ضمناً، این کار را در گذشته نیز انجام داده اند.

سوال این است که ، تا کجا آنها میخواهند ادامه دهند و آیا بطور واقعی تنگه هرمز را میبندند یا نه .

در حال حاضر رژیم ایران اگر بخواهد، میتواند این کار را بکند و به این گذرگاهٍ بین المللی آسیب برساند.

اما ما میدانیم که، ایالات متحده میتواند آنها را رهگیری کند ، متوقف کند و به ظرفیت های آنها ضربه بزند. این کار رژیم ایران حرکت به سمت جنگ است. اگر رژیم ایران این مرز سرخ را رد کند آمریکا پاسخ لازم را می دهد.

دکتر ولید فارس می گوید:‌اقتصاد ایران پشت سر هم در حال ضربه خوردن است. اگر رژیم ایران اقدام به بستن تنگه هرمز کند باعث فروپاشی اقتصاد آن می شود

با در نظر گرفتنِ تظاهراتی که در داخل ایران جریان دارد این رژیم به تدریج در حال فروپاشی است.

دکتر ولید فارس با اشاره به چشم اندازی سرنگونی رژیم ایران بر ضرورت حمایت از اپوزیسیون این رژیم تأکید می کند . وی حمایت باراک اوباما از آخوندهای حاکم در جریان قیام سال 88 را خاطر نشان کرده و تأکید می کند چنین سیاستی نباید تکرار شود

  می اسکاف هنرمند آزاده سوری




 

می اسکاف هنرمند مخالف رژیم اسد که در بیست و سوم ژوئن در پاریس درگذشت بعد از حدود یک هفته تاخیر در یکی از مقبره های حومه پاریس به خاک سپرده شد . پزشکی قانونی تلاش کرد در این مدت در مورد دلایل درگذشت این هنرمند مردمی تحقیق کند .

گزارش

 مراسم خاکسپاری می اسکاف با خداحافظی حزن انگیزی همراه بود که دوستان و طرفداران سوری و خارجی می اسکاف در یکی از گورستانهای شهر دوردون در حومه پاریس برگزار کردند . در این مراسم شخصیتها و مقامهای رسمی فرانسوی ، خانواده و تعدادی از دوستان و طرفداران سوری او شرکت داشتند.

شهردار دوردون در مورد دیدارهایی صحبت کرد که با می اسکاف داشت . او در مورد شجاعت این هنرمند سوری و دفاعی که از انقلاب سوریه می کرد صحبت کرد.

پسر او با واژه هایی حزن آلود از میهن پرستی و انسان دوستی مادرش سخن گفت.

در این مراسم پرچم های سوریه برافراشته شدند و شرکت کنندگان شعار پیروزی انقلاب سوریه را سر دادند.

انقلاب سوریه باعث شده بود که می اسکاف از آن تاثیر بپذیرد و در صحنه های هنری در داخل و خارج سوریه دفاع از آن را به نمایش بگذارد.

یکی از شرکت کنندگان در این مراسم گفت : از دست دادن او برای همه ما و تمامی آزادگان بسیار سنگین است.

او افزود : دوستان او از کشورهای عرب و اروپایی به اینجا آمده اند تا بگویند که مرگ او غافلگیر کننده و از دست دادن او در این زمان خسارتی بزرگ است .

دسته های گل مزار می اسکاف را تزیین کرد . برای یاد آوری و گرامیداشت از هزاران زندانی و کسانی که در زندانهای اسد ناپدید شده اند حدود هزار شاخه گل بر روی سنگ مزار او گذاشته شد.

 یک خانم شرکت کننده گفت : او دختر انقلاب سوریه است . همه آمده اند که دوباره او را ببینند و برای آخرین بار با او وداع کنند . او در قلب های ماست . او انقلاب سوریه است.

شرکت سوریها و فرانسوی ها که از شهرهای فرانسه و بعضی کشورهای همجوار آمده بودند برای تکرار آخرین کلماتی بود که او به زبان آورده بود.

 او در آخرین روزهای حیاتش گفته بود : این انقلاب انقلاب من است . من از سوریه و آزادی دفاع خواهم کرد. امیدم را از دست نمی دهم ... امید را از دست نخواهم داد .... سوریه بزرگ است و به اسد تعلق ندارد.

باید فشار را روی کره شمالی نگه داش


[caption id="attachment_143317" align="alignnone" width="300"] باید فشار را روی کره شمالی نگه داشت [/caption]

 باید فشار روی کره شمالی را نگه داشت. این نظر برخی از مقامهای آمریکایی است تا کره شمالی به طور کامل بساط برنامه موشکی و اتمی خود را جمع کند. گزارشی از فاکس نیوز:

گزارش

 به نظر میرسد سطحی از تنش هایی که در سالهای گذشته با کره شمالی داشتیم فروکش کرده است، اما گزارشاتی دال بر ادامه تستهای موشکی را داریم،در این رابطه چه توضیحی دارید؟

سناتور کوری گاردنر عضو کمیته روابط خارجی سنا: من فکر میکنم ،خوش بینی همراه با احتیاط وجود دارد و آن چیزی است که برای ما اهمیت دارد.

کره شمالی گفته است در راستای خلع سلاح هسته ای کار میکند.

ما باید به آنها در این رابطه فشار بیاوریم .

آنها خلع سلاح اتمی را از پیشرفتٍ تاسیسات موشکی خودشان جدا کرده اند.

آنها آزمایش موشکی را به مدت 200 روز انجام نداده اند .این اقدام خوبی است .

به همین دلیل است که ما باید سیاست حداکثر فشار را روی آنها ادامه دهیم و کوتاه نخواهیم آمد.

ما قصد داریم کره شمالی را که از تحریم های آمریکا و سازمان ملل تخلف کرده ، مجازات کنیم ،به فشارهای خودمان روی چین ادامه میدهیم ، تا اقدامات بیشتری را انجام دهد، و هر کسی که این تحریمها را نقض کند با قوانین ایالات متحده و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل مواجه میشود.

  سدسازی سپاه پاسداران عامل اصلی خشکاندن رودخانه ها و دریاچه های ایران


[caption id="attachment_143319" align="alignnone" width="300"] سدسازی سپاه پاسداران عامل اصلی خشکاندن رودخانه ها و دریاچه های ایران[/caption]

پروژه سدسازی سپاه پاسداران عامل اصلی خشک شدن رودخانه ها و از بین بردن دریاچه های ایران. گزارشی از العربی

پروژه سدهای ایران بالغ بر 1330 سد است که 673 سد آن کامل ساخته شده و مابقی در دست ساخت است

در شمال غربی ایران 57 سد ساخته شده که ۸۸ درصد بزرگترین دریاچه در این منطقه را خشکانده است

اما در جنوب غربی کشور مقامهای حکومتی برای ساخت 50 سد طراحی کرده اند ۱۴ سد ساخته شده که باعث خشک شدن آب رودخانه کرخه شده است

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط بزرگترین طرح رژیم ایران هدف قرار دادن رودخانه کارون با ۹۰ سد است که ۴۰ سد ساخته شده وشریان اصلی آب اهواز را قطع و باعث خشکسالی شده است.

بنا به گزارش الشرق الاوسط، رژیم ایران از سالها قبل، آب را به مناطق خشک منتقل کرده است نه بخاطر آشامیدن بلکه برای پروژه های اقتصادی و اتمی است. بیشتر آبها از مناطق مختلف ایران به سمت حوزه مرکزی منتقل شده است

رژیم ایران ۴۰ درصد از آبهای آشامیدنی را بدلیل فرسودگی لوله های آبرسانی در شهرها هدر میدهد

رژیم ایران بدلیل عقب ماندگی در شیوه های آبیاری ، ۳۰ درصد از آبهای کشاورزی را هدر میدهد این دو عامل تنها باعث هدر رفتن ۴۰ میلیارد متر مکعب آب در سال میشود یعنی معادل یک سوم آب کشور

  مواد منفجره بجا مانده در موصل، خطری بزرگ برای شهروندان عراقی




[caption id="attachment_143322" align="alignnone" width="300"] مواد منفجره بجا مانده در موصل، خطری بزرگ برای شهروندان عراقی[/caption]

 مردم موصل عراق با عواقب جنگ درگیر هستند. ده‌ها هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعدا زیادی از اجساد هنوز زیر آوار خانه‌ها مدفون شده‌اند.

گزارش

 یک سال پس از سقوط داعش، موصل همچنان شهری ویران است که زندگی در آن با خطر دائمی مواد منفجره دست‌ساز و هزاران جنازه مدفون شده زیر آوار جنگ همراه است. با وجود ویرانی حاصل از جنگ، نزدیک به ۸۰۰ هزار تن از ساکنان موصل به شهر خود بازگشته‌اند. مهمات منفجر نشده شهر را تبدیل به بمبی ساعتی کرده است. به گزارش سازمان ملل متحد پاک‌سازی موصل می‌تواند دهه‌ها زمان ببرد.

محمد ۲۸ سال دارد و با راه‌اندازی کسب و کار بستی‌فروشی، زندگی‌ در موصل را از سر گرفته است. او می‌گوید: «ما هشت ماه پیش برگشتیم. ما کار می‌کنیم اما اقتصاد در رکود به سر می‌برد. به آب و برق احتیاج داریم و دولت باید خانه و مدرسه بسازد.»

درگیری در موصل تلفات و خسارات سنگینی در میان غیرنظامیان برجا گذاشت. از سوی دیگر بازماندگان نیز آثار جنگ را همراه دارند. از زمان تصرف شهر توسط داعش در سال ۲۰۱۴، ۵۴ هزار تن از مردم موصل زخمی شدند. عادل عبدالغنی و دختر یازده‌ساله‌اش ندا یکی از مجروحان این جنگ هستند. دو فرزند دیگر وی نیز در اثر انفجار جان خود را از دست دادند. وی می‌گوید: «همراه بچه‌هایم بودم و می خواستم در را باز کنم که انفجار ما را پرتاب کرد. من بیهوش شدم. یکی از دخترانم در بیمارستان و پسرم سه ساله‌ام در راه جانش را از دست داد».


 زیرنویس: بسته ارائه شده اروپاییها خواسته ما را تأمین نمی کند


بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی رژیم: بسته اروپاییها خواسته ما را تأمین نمی کند. آنها خواسته هایی دارند اما خواستن یک چیز است و توانستن یک چیز دیگر. جنگ ما با آمریکا تمام نشده است! تمام هم نمی شود، تمامی ندارد

لطفا به اشتراک بگذارید: