مرگ بر دیکتاتور شعار تظاهرکنندگان تهرانی-۲۰دقیقه- ۱۵مرداد۱۳۹۷

 مرگ بر دیکتاتور شعار تظاهرکنندگان تهرانی-۲۰دقیقه- ۱۵مرداد۱۳۹۷


با اوج گیری تظاهرات ضد حکومتی در شهرهای ایران ، رسانه های اصلی جهان نیز اخبار این تظاهرات را در لیست رویدادهای مهم خود قرار داده اند . گزارشی از رویتر:

تظاهرات در شهرهای ایران در حال وقوع است. رویتر به نقل از آژانسهای خبری و شبکه های اجتماعی نوشت : در حالی که مردم ایران در انتظار از سر گرفته شدن تحریم های ایالات متحده هستند ، تظاهرکنندگان روز شنبه به یک حوزه مذهبی در غرب تهران حمله کردند.

براساس کلیپهای ویدیوئی منتشر شده در شبکه های اجتماعی صدها نفر در شهرهایی در سراسر ایران شامل تهران، اصفهان و کرج علیه تورم زیاد تظاهرات کردند.

تظاهراتها غالبا با شعارهایی علیه هزینه بالای زندگی و اتهامات فساد مالی راه می افتند ولی بسرعت به تظاهرات و راهپیمائی های ضد دولتی تبدیل میشوند.

رویتر ادامه می دهد: خبرگزاری نیمه رسمی فارس روز شنبه گزارش کرد در شهر اشتهارد در ۱۰۰ کیلومتری غرب تهران پلیس ضدشورش اواخر روز جمعه حدود ۵۰۰ نفر را که شعار ضد حکومتی میدادند و بعضی از آنها به حوزه علمیه شهر سنگ و آجر پرتاب میکردند را متفرق کردند.

بر اساس یک کلیپ ویدیوئی در شبکه های اجتماعی تظاهرکنندگان خیابانی در تهران شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند...

در واشینگتن وزارت خارجه آمریکا در حساب توییتری فارسی زبان خود گفت:‌ « درحالیکه این نهایتا برعهده مردم ایران است که مسیرحرکت کشورشان راتعیین کنند، آمریکا از صدای مردم ایران،که برای مدتی طولانی نادیده گرفته شده است،حمایت میکند.»

واشینگتن تحریم‌‌هایی را علیه ایران اعمال خواهد کرد که براساس آنها خرید دلار آمریکایی، تجارت طلا و فلزات گران قیمت و معامله فلزات، ذغال سنگ و نرم افزار مرتبط با صنعت را در بر خواهند گرفت.
لطفا به اشتراک بگذارید: