می اسکاف هنرمند آزاده سوری- ۲۰دقیقه- ۱۵مرداد۱۳۹۷

 می اسکاف هنرمند آزاده سوری- ۲۰دقیقه- ۱۵مرداد۱۳۹۷


می اسکاف هنرمند مخالف رژیم اسد که در بیست و سوم ژوئن در پاریس درگذشت بعد از حدود یک هفته تاخیر در یکی از مقبره های حومه پاریس به خاک سپرده شد . پزشکی قانونی تلاش کرد در این مدت در مورد دلایل درگذشت این هنرمند مردمی تحقیق کند .

مراسم خاکسپاری می اسکاف با خداحافظی حزن انگیزی همراه بود که دوستان و طرفداران سوری و خارجی می اسکاف در یکی از گورستانهای شهر دوردون در حومه پاریس برگزار کردند . در این مراسم شخصیتها و مقامهای رسمی فرانسوی ، خانواده و تعدادی از دوستان و طرفداران سوری او شرکت داشتند.

شهردار دوردون در مورد دیدارهایی صحبت کرد که با می اسکاف داشت . او در مورد شجاعت این هنرمند سوری و دفاعی که از انقلاب سوریه می کرد صحبت کرد.

پسر او با واژه هایی حزن آلود از میهن پرستی و انسان دوستی مادرش سخن گفت.

در این مراسم پرچم های سوریه برافراشته شدند و شرکت کنندگان شعار پیروزی انقلاب سوریه را سر دادند.

انقلاب سوریه باعث شده بود که می اسکاف از آن تاثیر بپذیرد و در صحنه های هنری در داخل و خارج سوریه دفاع از آن را به نمایش بگذارد.

یکی از شرکت کنندگان در این مراسم گفت : از دست دادن او برای همه ما و تمامی آزادگان بسیار سنگین است.

او افزود : دوستان او از کشورهای عرب و اروپایی به اینجا آمده اند تا بگویند که مرگ او غافلگیر کننده و از دست دادن او در این زمان خسارتی بزرگ است .

دسته های گل مزار می اسکاف را تزیین کرد . برای یاد آوری و گرامیداشت از هزاران زندانی و کسانی که در زندانهای اسد ناپدید شده اند حدود هزار شاخه گل بر روی سنگ مزار او گذاشته شد.

یک خانم شرکت کننده گفت : او دختر انقلاب سوریه است . همه آمده اند که دوباره او را ببینند و برای آخرین بار با او وداع کنند . او در قلب های ماست . او انقلاب سوریه است.

شرکت سوریها و فرانسوی ها که از شهرهای فرانسه و بعضی کشورهای همجوار آمده بودند برای تکرار آخرین کلماتی بود که او به زبان آورده بود.

او در آخرین روزهای حیاتش گفته بود : این انقلاب انقلاب من است . من از سوریه و آزادی دفاع خواهم کرد. امیدم را از دست نمی دهم ... امید را از دست نخواهم داد .... سوریه بزرگ است و به اسد تعلق ندارد.
لطفا به اشتراک بگذارید: