نمایشگاه قتل عام سال ۶۷ در شهرداری پاریس-۲۰دقیقه- ۱۵مرداد۱۳۹۷

 نمایشگاه قتل عام سال ۶۷ در شهرداری پاریس-۲۰دقیقه- ۱۵مرداد۱۳۹۷


به گزارش تلویزیون الاخباریه عربستان سعودی شورای ملی مقاومت ایران در شهرداری منطقه یکم پاریس به مناسبت سی امین سال قتل عام زندانیان سیاسی در ایران درسال ۱۹۸۸ نمایشگاهی را برگزار کرد . این گزارشی را می بنیم:

افشین علوی عضو کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران در این نمایشگاه به الاخباریه گفت :برگزاری این نمایشگاه در ساختمان شهرداری پاریس در راستای کارزاری است که به منظور اجرای عدالت و محکومیت رژیم ایران بخاطر جنایاتی صورت می گیرد که این رژیم در سال ۱۹۸۸ مرتکب شده است . او افزود : ما با برگزاری این نمایشگاهها توانسته ایم به جامعه جهانی این پیام را برسانیم و حمایت سازمان ملل متحد را بدست بیاوریم تا تحقیقات در مورد کشتارهای رژیم ایران را شروع کند.

موسی افشار یکی دیگر از اعضای کمیته روابط خارجی شورای ملی مقاومت ایران در ارتباط با نمایشگاه گفت : بعد از گذشت سی سال از قتل عام رژیم در حق زندانیان سیاسی از سه سال پیش شروع به مستند سازی اسناد این جنایات کرده ایم . این فعالیت ها تنها در فرانسه نیست بلکه در عرصه های بین المللی دیگر مانند پارلمان اروپا و کنگره آمریکا نیز برگزار می شود تا افکار عمومی را نسبت به این موضوع متمرکز کنیم.

او اضافه کرد : در این راستا ما دو هدف داریم یکی تشکیل یک کمیته تحقیق مستقل بین المللی برای پیگرد این جنایات و دوم تحویل جنایتکارانی که در حال حاضر در ایران در حاکمیت هستند به دادگاههای ویژه .

بر خلاف تلاش رژیم ایران برای پوشاندن جنایاتی که انجام داد ، گزارش سالانه سال ۲۰۱۷ خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر شورای حقوق بشر سازمان ملل در گزارش سالانه اش در سال ۲۰۱۷، قتل عام سال ۱۹۸۸ در ایران را جنایت علیه بشریت توصیف کرد .

فریده کریمی عضو شورای ملی مقاومت ایران نیز به الاخباریه گفت : سی هزار زندانی سیاسی در قتل عام سال۱۹۸۸توسط رژیم ایران اعدام شدند . او اضافه کرد که ما از گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران خواستیم تا در این رابطه کار کند و با استفاده از شهادت خانواده های قربانیان اعدام شده گزارش هایش را تهیه کند.

تلویزیون الاخباریه در ارتباط با جنایات رژیم گفت :

قتل عام سال ۱۹۸۸در ایران چهره دیگری از رژیم مستبد حاکم بر ایران است که هنوز آزادی ها را سرکوب می کند و علیه مردم ایران مرتکب جنایت می شود ، مردمی که بدنبال پنجره ای برای تنفس آزادی و زندگی شرافتمندانه است.
لطفا به اشتراک بگذارید: