آغاز رسمی تحریمها،حمایت مایک پنس،جان بولتون،اعضای ارشد کنگره ازفرمان ترامپ-۱۶مرداد۹۷

آغاز رسمی تحریمها،حمایت مایک پنس،جان بولتون،اعضای ارشد کنگره ازفرمان ترامپ-۱۶مرداد۹۷


مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا:

دولت ما اعمال مجدد تحریم‌های شدید

علیه رژیم ایران را شروع می‌کند

خشونت توسط این رژیم علیه مردم ایران غیر قابل قبول است

ایرانیان حق مخالفت با رژیمی را دارند که میلیاردها دلار را

برای حمایت و پشتیبانی از دیکتاتورها و تروریست‌ها در خارج هزینه می‌کند

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا طی پیامی دربارة بازگشت تحریم‌ها علیه رژیم، گفت: « دولت ما اعمال مجدد تحریم‌های شدید علیه (رژیم) ایران را شروع می‌کند. ما مصمم به تغییر رفتار تهدید کننده (رژیم) ایران و جلوگیری از اتمی‌شدن آن به‌طور دائمی هستیم».

معاون رئیس‌جمهور آمریکا طی پیام دیگری، اقدامات سرکوبگرانة رژیم علیه قیام‌کنندگان را محکوم کرد، و گفت: «خشونت توسط رژیم ایران علیه مردم غیر قابل قبول است. ایرانیان حق مخالفت با رژیمی را دارند که میلیاردها دلار را برای حمایت و پشتیبانی از دیکتاتورها و تروریست‌ها در خارج هزینه می‌کند در حالیکه مردم (ایران) برای برخورداری از شغل، فرصت و آزادی فریاد بر می‌آورند. ما در کنار مردم ایران ایستاده‌ایم!».

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید:

رژیم ایران بانکدار مرکزی تروریسم بین‌المللی است

هیچ‌کس نباید هیچ‌گونه شکی داشته باشد که

ما تمامی تحریم‌ها را مانند قبل و بیش از آن برقرار خواهیم کرد

تا حداکثر فشار ممکن را به حکومت ایران اعمال کنیم

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا طی چند مصاحبه با تلویزیون‌های این کشور، حکومت آخوندی را «بانکدار مرکزی تروریسم» در جهان نامید و گفت که ایالات متحده «حداکثر فشار ممکن و فشار بی‌سابقه‌یی را به حکومت ایران» اعمال خواهد کرد.

بولتون در مصاحبه با فاکس‌نیوز تاکید کرد « این رژیم بر روی زمین بسیار لرزانی قرار دارد».و گفت: «فشار بر اقتصاد (رژیم) ایران قابل توجه است،قیمت ارز سر به فلک می‌کشد و ما شاهد گزارش‌هایی دربارة خروج گستردة سرمایه از ایران بوده‌ایم... ما هم‌چنان شاهد تظاهرات و شورش در شهرها و روستاهای سراسر ایران هستیم... (اقدامات ما) نشان می‌دهد، چقدر در این رابطه جدی هستیم که برنامة تسلیحات اتمی (رژیم) ایران، برنامة موشک بالستیک آن، حمایتش از تروریسم و اعمال جنگ‌طلبانة آن در خاورمیانه باید متوقف شود».

مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم‌چنین در مصاحبه با سی.ان.ان.، گفت: «هیچ‌کس به‌خصوص در تهران نباید هیچ‌گونه شکی داشته باشد که ما تمامی تحریم‌ها را مانند قبل و بیش از آن برقرار خواهیم کرد تا حداکثر فشار ممکن را به حکومت ایران اعمال کنیم؛ یعنی یک فشار بی‌سابقه...».

جان بولتون در پاسخ به سئوالی دربارة واکنش کشورهای اروپایی به شروع مجدد تحریم‌ها علیه رژیم، گفت: «شرکت‌های عمدة آنها از هم‌اکنون تصمیم خود را پیرامون اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا گرفته‌اند و بخش بسیار عظیمی از آنها تصمیم گرفته‌اند که در آمریکا تجارت کنند و نه در ایران. شرکت‌های اروپایی در ابعادی بسیار قابل توجه، فعالیت‌های خود را در ایران متوقف می‌کنند...».

حمایت اعضای ارشد سنا و مجلس نمایندگان

از اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه رژیم آخوندی

رژیم ایران اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان

یک توسعه‌دهندة اتمی و موشکی و یک ناقض حقوق بشر است

 

سناتور لیندزی گراهام کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری در مصاحبه با فاکس‌نیوز، گفت: (رژیم) ایران بزرگ‌ترین نیروی مخرب در جهان است. اگر آنها سلاح اتمی داشته باشند که در تلاش برای ساختن آن هستند، از آن استفاده خواهند کرد. بیایید قبل از این که دیر شود، این رژیم را متوقف کنیم و در کنار مردم ایران قرار بگیریم. در سال 2009 مردم ایران علامتی را خطاب به اوباما به‌دست گرفتند (که بر روی آن نوشته شده بود): با آنهایی یا با ما؟، می‌خواهم مردم ایران بدانند که ما با آنها هستیم و می‌خواهم (خامنه‌ای) بداند که یک رئیس‌جمهور جدید بر سر کار است. دونالد ترامپ به جامعة تجاری جهان و به اروپایی‌ها می‌گوید، شما نمی‌توانید با این رژیم قاتل تجارت کنید و هم‌زمان به بازار آمریکا دسترسی داشته باشید».

سناتور گراهام دربارة واکنش کشورهای اروپایی نسبت به اعمال مجدد تحریم‌ها، گفت: «همة اینها فقط حرف است؛ اگر شما یک شرکت اروپایی باشید، آیا واقعاً می‌خواهید بازار آمریکا را از دست بدهید؟ به دوستان و متحدان اروپایی‌مان می‌گویم... چرا می‌خواهید به خامنه ای پول بیشتری بدهید درحالیکه او قبلاً پول‌هایی را که داده‌اید صرف ماشین جنگی برای تکه‌تکه‌کردن خاورمیانه کرده است؟... به اروپایی‌ها می‌گویم شما باید در کنار مردم ایران بایستید».

سناتور مارکو روبیو کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری آمریکا تأکید کرد: «کنگره از اعمال تحریم‌های (رژیم) ایران توسط دولت (آمریکا) حمایت می‌کند. من از سایر کشورها، به‌ویژه از متحدان و شرکایمان می‌خواهم که از مردم ایران حمایت کنند و به‌طور کامل از اعمال مجدد تحریم‌ها علیه رژیم ایران که اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان و یک توسعه‌دهندة... اتمی و موشکی و یک ناقض فاحش حقوق بشر است تبعیت کنند».

سناتور تد کروز کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری گفت: از زمان«توافق (اتمی) ‌میلیاردها دلار برای آخوندها سرازیر تا برای تروریسم و سرکوب استفاده شود... تظاهراتی که هم‌اکنون در سراسر ایران شدت می‌گیرد بار دیگر به ما نشان می‌دهد که مردم ایران آرزوی رهایی از یوغ این رژیم سرکوبگر را دارند. آمریکا باید هر اقدام ممکنی از جمله اعمال کامل تحریم‌های ایالات متحده را برای حمایت از آنها انجام بدهد و من به متحدانمان در سراسر جهان فراخوان می‌دهم که همین کار را بکنند».

استیو اسکالیز قائم‌مقام رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا نیز در موضع‌گیری خود پیرامون بازگشت تحریم‌ها علیه دیکتاتوری آخوندی، گفت: «رئیس‌جمهور دونالد ترامپ تحریم‌های شدیدی را که تحت توافق وحشتناک دولت اوباما برداشته شده بود، بر (رژیم) ایران مجدداً اعمال کرد. من رئیس‌جمهور ترامپ را به‌خاطر اقدامش در ایستادن در مقابل حمایت رژیم ایران از تروریسم و تجاوزگری آن در خاورمیانه، تشویق می‌کنم».
لطفا به اشتراک بگذارید: