تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه- ۱۶مرداد۱۳۹۷

  تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه- ۱۶مرداد۱۳۹۷


۱-جان بولتن مشاور امنیت ملی آمریکا: با تحریمها فشار بی سابقه به رژیم ایران می آوریم  


۲-رئیس اتاق بازرگانی آلمان: بسیاری از شرکتهای آلمانی به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران به دنبال خروج از این کشور هستند


۳-بیانیه خبرگان ارتجاع در وحشت از قیام مردم ایران: ازمسئولان امنیتی و انتظامی می خواهیم شبکه های توطئه و دستهای پلید پشت پرده اخلال در امنیت عمومی را شناسایی و تعقیب نمایند  


 ـ جزییاتی از مرحله اول تحریمها علیه رژیم ایران 


دور اول تحریمهای آمریکا زمینه های مختلفی را شامل می شود و فشار بر رژیم را بیش از پیش افزایش می دهد. جزییاتی از این تحریمها را به اطلاعتان می رسانیم:





 در این مرحله از تحریم ها بخش های ارز، فلزات گرانبها وصنایع خودروسازی هدف قرار می گیرند .این تحریم ها بصورت تدریجی علیه اقتصاد رژیم اعمال می شود تا اینکه راه مذاکره میان آمریکا و رژیم باز نگاه داشته شود

در همین حال تحریم های اعمال شده، رژیم را از بودجه ای که برای تروریسم اختصاص می دهد محروم خواهد کرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد هدف از تحریم های کشورش علیه رژیم قطع کردن درآمدهای آنهاست .

او تصریح کرد مسؤلیت آمریکا فشار حداکثر بر روی توان رژیم ایران در کسب درآمد و بکار گیری این درآمدهاست و تاکید کرد که ما این کار را انجام می دهیم.

 از سر گیری مجازات ها در مرکز این کارزار است . نظام مالی و بخش انرژی این رژیم هدف قرار خواهند گرفت.

 در تحریم های مرحله اول رژیم ایران از خریدن دلار آمریکایی محروم می شود .همچنین از داد و ستد هایش با ارز ایرانی جلوگیری خواهد شد . داد و ستد با طلا ، خرید فلزات و مواد اولیه با کاربردهای صنعتی نیز برای این رژیم ممنوع خواهد بود . خرید و فروش خودرو و قطعات یدیکی نیز مشمول تحریم ها قرار خواهند گرفت. 

متیو کوریگ از بنیاد آتلانتیک در این رابطه می گوید استراتژی دولت ترامپ بر افزایش فشار اقتصادی بر روی ایران است .

پس از اولین مرحله تحریم ها علیه رژیم مرحله دوم در ماه نوامبر شروع خواهد شد

 در مرحله دوم بخش نفت رژیم هدف قرار خواهد گرفت و علاوه بر آن دیگر این رژیم نخواهد توانست با بانکهای جهانی تعامل داشته باشد.

این تحریم ها طی سالیان رژیم را مجبور کرده بود که برای برنامه اتمی اش نهایتا به پای میز مذاکره بیاید

متیو کوریگ عضو بنیاد آتلانتیک می گوید خطر درگیری وجود دارد. ممکن است که رژیم به سوی بمب سازی پیش برود یا گروههای مزدورش را وادار به اعمال تروریستی کند

شروع تحریمهای امریکا از فردا گفتگو باباک امامیان 

 ـ مرگ برجام


سناتور لیبرمن می گوید روزی که دور اول تحریمها اجرایی شد روز مرگ توافق اتمی با رژیم ایران بود



 

فاکس نیوز : از اولین دور بازگشت تحریم ها علیه رژیم ایران استقبال می کنیم. تحریمها با بیرون کشیدن آمریکا از توافق اتمی دوران اوباما مجدداً بازگشتند.

جوزف لیبرمن سناتور سابق که رئیس بنیاد اتحاد علیه ایران اتمی و همچنین رئیس پیشین کمیته امنیت داخلی و کاندیدای پیشین معاون ریاست جمهوری در سال ۲۰۰۰ بوده است حضور دارد.

سؤالفاکس نیوز: عواقب این تحریم ها که از سر گرفته می شوند چیست؟

سناتور جوزف لیبرمن :روز بسیار مهمی است روزی است که من هیچوقت فکر نمی کردم اتفاق بیفتد، روزی است که بطور موثری توافقنامه اتمی ۲۰۱۵ ایران می میرد. و این مرگی است که من بخاطر آن سوگواری نخواهم کرد زیرا توافقی بد بود و بسیاری چیزها داده شد از جمله تحریم ها برداشته شدند که فشاری اقتصادی برروی رژیم ایران بود .

تحریمهایی که توسط جمهوریخواهان و دموکرات های کنگره طی سالیان تصویب شده بود و ما آنرا مابازای گرفتن امتیاز اندکی از جمهوری اسلامی برداشته بودیم. برای همین من ترامپ را بخاطر این اقدامش تحسین می کنم.

رژیم تهران مشکلات بسیاری دارد. اقتصاد باعث سقوط ارزش ریال شده و بیش از ۸۰درصد ارزش خود را طی سال گذشته از دست داده است و تظاهرات در سراسر ایران در جریان است.

دولتهای اروپایی و آسیایی از این پس به سادگی با رژیم ایران تجارت نخواهند کرد زیرا این تجارت خطرناکی برای آنها خواهد بود . چون اساساً نمی خواهند گزینه ای را انتخاب کنند که آنها را از اقتصاد آمریکا قطع کند.

اکثر بازرگانان خارجی در ایران سرمایه گذاری نخواهند کرد و کسانی که بعد از توافق اتمی ۲۰۱۵ به ایران رفتند بیرون خواهند کشید زیرا بازگشت تحریم ها اساساً آنها را در معرض این گزینه قرار میدهد که بخواهند با ایران که نودو چهارمین اقتصاد یا کوچکترین اقتصاد جهان است تجارت کنند یا با آمریکا که پایتخت سرمایه گذاری جهان است !

 هشدار آمریکا: به تجارت با رژیم ایران پایان دهید 




مقامهای ارشد آمریکایی می گویند: کنگره و دولت ترامپ هشدار شدیدی را به شرکای اروپایی داده اند و گفته اند:‌ به تمامی روابط تجاری با رژیم ایران پایان دهید یا با تحریم های جدید تجاری مواجه شوید اقدامی که ممکن است بر بازارهای مالی و بانک های آمریکایی مرتبط با نهادهای مالی خارجی تاثیر گذارد.

افزایش فشارهای مالی بخشی از تلاش های دولت ترامپ و متحدان آن در کنگره برای خفه کردن بیشتر اقتصاد ایران است، درحالی که تظاهرات مخالفان در ایران برای اعتراض به این رژیم تندرو بخاطر هزینه ماجراجویی های خارجی آن ادامه دارد

تنشهای دیپلوماتیک بر سر تحریم های جدید پیش از نوامبر تشدید شده است زمانی که دولت ترامپ انتظار دارد تحریم های کاملی علیه رژیم ایران اجراشود . این تحریمها ممکن است روابط تجاری این رژیم را با اروپا درهم کوبیده و به منابع مالی آن هرچه بیشتر فشار آورد.

مقامات ارشد آمریکا که این تلاش ها را برای فشار به شرکای اروپایی بخاطر روابط تجاریشان با رژیم ایران هدایت می کنند به واشینگتن فری بیکن گفتند دولت ترامپ در تحریم کسانی که این تحریم های جدید را نقض کنند تردید نخواهد کرد و به نهادهای بانکی بین المللی و حتی بانک های مهم آمریکایی هشدار می دهد که ممکن است اگر تبعیت نکنند تحریم شوند.

ریچارد گرندل سفیر آمریکا در آلمان گفت: « رژیم ایران به استفاده از تروریسم بعنوان یک سلاح در اروپا ادامه می دهد . ما باید در کشف طرح های آنها هوشیار بوده و آنها را قبل از موفقیت متوقف کنیم» .

گرندل و سایر دیپلومات های آمریکایی « از شرکای اروپایی مان می خواهند که کمک کنند تا جریان پول برای رژیم ایران را متوقف کنند زیرا آن را برای فعالیت های شرورانه استفاده می کند» .

متحدان دولت در کنگره به تقویت این تلاش ها کمک کرده اند.

 ـ العربیه :‌ شعار مرگ بر خامنه ای در تظاهرات تهران 




 

تظاهرات مردم علیه رژیم ایران به تهران نیز کشیده شد . در تظاهرات روز پنجشنبه مردم شعار «مرگ برخا منه ای» و« آخوند باید گم بشه» سر دادند. این شروع گزارشی است که العربیه در ارتباط با گوشه ای از تظاهرات مردم به جان آمده ایران منتشر کرده است .

 تجمع مردم در میدان ولی عصر در مرکز تهران شروع شد . آنها شعار مرگ بر دیکتاتور می دادند و بر اساس فیلم هایی که از صحنه به سایت های اجتماعی مخابره شده است رژیم ایران دست به سرکوب تظاهرات زده است .

نیروهای امنیتی رژیم در تقاطع ولی عصر به تظاهر کنندگانی که به سوی میدان امام حسین حرکت می کردند و سطل های زباله را آتش می زدند تهاجم کردند

 در منطقه گوهر دشت کرج در جنوب غرب تهران تظاهر کنندگان خودروهای پلیس را به آتش کشیدند . آنها شعار مرگ بر دیکتاتور می دادند و پلیس نیز با شلیک گاز اشک آور با آنها برخورد کرد

در اراک جنوب تهران نیز صدها تن از شهروندان در مرکز شهر تجمع کردند و در اشاره به چپاول اموال مردم توسط خامنه ای و باند حاکم شعار دادند «مردم گدایی می کنه رهبر خدایی می کنه »

 در نجف آباد واقع در استان اصفهان تظاهرکنندگان در شعارهایشان به رژیم گفتند « سوریه را رها کن ، فکری بحال ما کن »

شهرهای شورشی یکی بعد از دیگری به یکدیگر می پیوندند. فریاد مردم تشنه آزادی رساتر میشود و قیام لحظه به لحظه در حال گسترش است. هیچ نیرویی قدرتمندتر از جوانان همبسته و متحد نیست.  

- تحریمهای شدید علیه آخوندها  




احمد جارالله سردبیر عرب تایمز طی مقاله یی به بررسی تحریمهای جدید و عواقب آن برای رژیم ایران پرداخته است:

 مادر تحریم ها عنوان مقاله ای است که احمد جار الله سردبیر عرب تایمز آن را منتشر کرده است. در حالی که شعله های قیام مردم به جان آمده ایران در شهرهای مختلف هر روز زبانه می کشد ، اجرایی شدن مرحله اول تحریم های اقتصادی آمریکا فشار بر این رژیم را بیشتر می کند. سران رژیم بشدت نگرانند و به خود یا به همدستان خود می گویند چه خواهد شد؟ مردم ایران نیز اگر چه پاسخ را تا حدود زیادی می دانند همین سؤال را زیر لب تکرار می کنند .

در این مقاله به قیام مردم ایران اشاره شده و آمده است:

اقدام اخیر تظاهرکنندگان که یک حوزه مذهبی را به آتش کشیدند، حاکی از نزدیک شدن این رژیم خودسر به ورطه ای است که با آن مواجه خواهد شد . رژیم گوش خود را بروی مردم بسته و توصیه دوستان و متحدانش را به پیوستن به روابطی عادی با کشورهای مختلف نادیده گرفته است....

رژیم ایران در را بروی مردم گرسنه ایران بسته است . مردمی که سرنوشت شان این است که برای خطرات محاسبه نشده گروهی احمق که هنوز در غارهای قرون وسطایی زندگی می کنند قیمت سنگینی بپردازند.

رژیم ایران درست مانندکلیسای اروپا در قرون وسطی است که براثر خشم عمومی از کشتارهایی که مرتکب شده بود به پایان رسید.

 

سران متوهم سیاسی رژیم ایران نمی توانند ادعای پیروزی الهی کنند. آنها آنچنانکه بارها و بارها ادعا کرده اند، دیگر توسط "سربازان بهشت" حمایت نمی شوند..

در شرایط سخت، هیچکدام از کسانی که در لبنان ، عراق ، یمن ، سوریه ، آرژانتین و فلسطین و کشورهای افریقای جنوبی توسط رژیم ایران حمایت و تأمین مالی می شدند به داد آن نخواهند رسید. این رژیم برای این نیروها ۴۰۰ میلیارد دلار هزینه کرده است.


- موصل جنگ زده




چیزی زیادی از شهر موصل عراق باقی نمانده است یک سازمان حقوق بشری بیلانی تکان دهنده از وضعیت این شهر ارائه داده است.

شورای پناهندگی نروژ که یک سازمان غیردولتی فعال در امور بشردوستانه است تصاویری از شهر موصل عراق همزمان با اولین سالگرد بازپس گیری این شهر از گروه داعش منتشر کرد.

تصاویر منتشر شده نشان دهنده تخریب گسترده شهر در جریان نبرد ارتش عراق با داعش است. این در حالی است که در یک سال گذشته بخش اندکی از خرابه های موصل بازسازی شده است.

به گزارش شورای پناهندگی نروژ حدود ۹۰ درصد از بخش غربی شهر موصل همچنان به صورت خرابه باقی مانده است. حجم آوار در بخش غربی شهر موصل هشت میلیون تن تخمین زده می شود.

شورای پناهندگی نروژ اعلام کرده است که ۶۲ مدرسه موصل به طور کامل تخریب شده و به ۲۰۷ موسسه آموزشی نیز آسیب وارد شده است.

خرابه های موصل یک سال پس از شکست داعش 


 رژیم ایران برای دریانوردی، یک تهدید است




ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی گفت رژیم ایران به تهدید دریانوردی در باب المندب در دریای سرخ ادامه می دهد. وی که در یک کنفرانس مطبوعاتی هفتگی در ریاض صحبت می کرد گفت ائتلاف عربی تلاش می کند دریانوردی در دریای سرخ را امن کند

عرب نیوز  می نویسد:‌

جامعه بین المللی بطور وسیعی حمله اخیر حوثیها به دو نفتکش سعودی در دریای سرخ را محکوم کرد. این حمله نقض فاحش قانون بین الملل و تهدیدی برای دریانوردی بوده است. آنها این حمله را تهدیدی جدی برای تجارت بین المللی و دریانوردی می بینند.

 المالکی گفت هدف از عملیات نظامی جاری در یمن ایجاد مشروعیت است. وی گفت حوثی های تحت حمایت ایران اخیرا یک ایستگاه آب را منفجر ساختند که در مغایرت کامل با میثاقهای بین المللی است... وی گفت این حوثیها تحت حمایت رژیم ایران هستند . آنها شهروندان را به خطر می اندازند و در این رابطه از نواحی شهری استفاده می کنند.

وی گفت صعده یک مرکز پرتاب موشک های ساخت رژیم ایران   شده است. 22بندر زمینی و دریایی و هوایی یمن کماکان مشغول کار هستند . شبه نظامیان حوثی به ایجاد اخلال در رفت و آمد کشتیها ادامه می دهند.

سخنگوی ائتلاف عربی گفت حوثیها بین 23ژوییه و 30 ژوییه 521 شبه نظامی را از دست داده اند.

«هدف قرار دادن نفتکش ها ».. کارت جدید رژیم ایران برای تهدید امنیت کشورهای خلیج فارس است.

 حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان و یکی از نزدیکان وی در خبرگزاری دولتی تسنیم به صراحت گفته است برای رویارویی با ائتلاف عربی می‌بایست به نفتکشهای عربستان سعودی در خلیج عدن تهاجم کرد. او تأکید می‌کند که این کمترین بهایی است که سعودیها باید بپردازند.

اظهارات شریعتمداری هیچگونه شکی را باقی نمی‌گذارد که رژیم ایران با حمایت تمام‌عیار از شبه‌‌نظامیان حوثی در یمن در زمینه‌های نظامی، تسلیحاتی، مالی و تبلیغاتی هنوز قصد دارد که با صدور تروریسم به کشورهای عرب منطقه، این کشورها را ناامن کند. 


 سناتور گراهام: اروپاییان باید در کنار مردم ایران بایستند 




سناتور لیندزی گراهام از اعضای ارشد سنای آمریکا‌: به اروپاییها می گویم چرا شما در کنار اخوندها و علیه مردم سرکوب شده ایران ایستاده‌اید؟ چرا میخواهید به کسی پول بیشتری بدهیدکه ماشین جنگی برای لت و پاره کردن خاورمیانه ساخته است؟ به اروپائیان میگویم شما باید در کنار مردم ایران بایستید.
لطفا به اشتراک بگذارید: