جزئیاتی ازمرحله اول تحریمها علیه ایران-۲۰دقیقه-۱۶مرداد۱۳۹۷

جزئیاتی ازمرحله اول تحریمها علیه ایران-۲۰دقیقه-۱۶مرداد۱۳۹۷


دور اول تحریمهای آمریکا زمینه های مختلفی را شامل می شود و فشار بر رژیم را بیش از پیش افزایش می دهد. جزییاتی از این تحریمها را به اطلاعتان می رسانیم:

جزییاتی از مرحله اول تحریمها علیه رژیم ایران

 در این مرحله از تحریم ها بخش های ارز، فلزات گرانبها وصنایع خودروسازی هدف قرار می گیرند .این تحریم ها بصورت تدریجی علیه اقتصاد رژیم اعمال می شود تا اینکه راه مذاکره میان آمریکا و رژیم باز نگاه داشته شود

در همین حال تحریم های اعمال شده، رژیم را از بودجه ای که برای تروریسم اختصاص می دهد محروم خواهد کرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد هدف از تحریم های کشورش علیه رژیم قطع کردن درآمدهای آنهاست .

او تصریح کرد مسؤلیت آمریکا فشار حداکثر بر روی توان رژیم ایران در کسب درآمد و بکار گیری این درآمدهاست و تاکید کرد که ما این کار را انجام می دهیم.

 از سر گیری مجازات ها در مرکز این کارزار است . نظام مالی و بخش انرژی این رژیم هدف قرار خواهند گرفت.

 در تحریم های مرحله اول رژیم ایران از خریدن دلار آمریکایی محروم می شود .همچنین از داد و ستد هایش با ارز ایرانی جلوگیری خواهد شد . داد و ستد با طلا ، خرید فلزات و مواد اولیه با کاربردهای صنعتی نیز برای این رژیم ممنوع خواهد بود . خرید و فروش خودرو و قطعات یدیکی نیز مشمول تحریم ها قرار خواهند گرفت.

متیو کوریگmateew koreg از بنیاد آتلانتیک Atlantic Council در این رابطه می گوید استراتژی دولت ترامپ بر افزایش فشار اقتصادی بر روی ایران است .

پس از اولین مرحله تحریم ها علیه رژیم مرحله دوم در ماه نوامبر شروع خواهد شد

 در مرحله دوم بخش نفت رژیم هدف قرار خواهد گرفت و علاوه بر آن دیگر این رژیم نخواهد توانست با بانکهای جهانی تعامل داشته باشد.

این تحریم ها طی سالیان رژیم را مجبور کرده بود که برای برنامه اتمی اش نهایتا به پای میز مذاکره بیاید

متیو کوریگ عضو بنیاد آتلانتیک می گوید خطر درگیری وجود دارد. ممکن است که رژیم به سوی بمب سازی پیش برود یا گروههای مزدورش را وادار به اعمال تروریستی کند
لطفا به اشتراک بگذارید: