رژیم ایران برای دریانوردی یک تهدید است-۲۰دقیقه- ۱۶مرداد۱۳۹۷

رژیم ایران برای دریانوردی یک تهدید است


ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی گفت رژیم ایران به تهدید دریانوردی در باب المندب در دریای سرخ ادامه می دهد. وی که در یک کنفرانس مطبوعاتی هفتگی در ریاض صحبت می کرد گفت ائتلاف عربی تلاش می کند دریانوردی در دریای سرخ را امن کند.

رژیم ایران برای دریانوردی، یک تهدید است

عرب نیوز  می نویسد:‌

جامعه بین المللی بطور وسیعی حمله اخیر حوثیها به دو نفتکش سعودی در دریای سرخ را محکوم کرد. این حمله نقض فاحش قانون بین الملل و تهدیدی برای دریانوردی بوده است. آنها این حمله را تهدیدی جدی برای تجارت بین المللی و دریانوردی می بینند.

 المالکی گفت هدف از عملیات نظامی جاری در یمن ایجاد مشروعیت است. وی گفت حوثی های تحت حمایت ایران اخیرا یک ایستگاه آب را منفجر ساختند که در مغایرت کامل با میثاقهای بین المللی است... وی گفت این حوثیها تحت حمایت رژیم ایران هستند . آنها شهروندان را به خطر می اندازند و در این رابطه از نواحی شهری استفاده می کنند.

وی گفت صعده یک مرکز پرتاب موشک های ساخت رژیم ایران   شده است. 22بندر زمینی و دریایی و هوایی یمن کماکان مشغول کار هستند . شبه نظامیان حوثی به ایجاد اخلال در رفت و آمد کشتیها ادامه می دهند.

سخنگوی ائتلاف عربی گفت حوثیها بین 23ژوییه و 30 ژوییه 521 شبه نظامی را از دست داده اند.

«هدف قرار دادن نفتکش ها ».. کارت جدید رژیم ایران برای تهدید امنیت کشورهای خلیج فارس است.

 حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان و یکی از نزدیکان وی در خبرگزاری دولتی تسنیم به صراحت گفته است برای رویارویی با ائتلاف عربی می‌بایست به نفتکشهای عربستان سعودی در خلیج عدن تهاجم کرد. او تأکید می‌کند که این کمترین بهایی است که سعودیها باید بپردازند.

اظهارات شریعتمداری هیچگونه شکی را باقی نمی‌گذارد که رژیم ایران با حمایت تمام‌عیار از شبه‌‌نظامیان حوثی در یمن در زمینه‌های نظامی، تسلیحاتی، مالی و تبلیغاتی هنوز قصد دارد که با صدور تروریسم به کشورهای عرب منطقه، این کشورها را ناامن کند.
لطفا به اشتراک بگذارید: