مرگ برجام .بااجرایی شدن مرحله اول تحریمها-۲۰دقیقه- ۱۶مرداد۱۳۹۷

مرگ برجام .بااجرایی شدن مرحله اول تحریمها-۲۰دقیقه- ۱۶مرداد۱۳۹۷


سناتور لیبرمن می گوید روزی که دور اول تحریمها اجرایی شد روز مرگ توافق اتمی با رژیم ایران بود

فاکس نیوز : از اولین دور بازگشت تحریم ها علیه رژیم ایران استقبال می کنیم. تحریمها با بیرون کشیدن آمریکا از توافق اتمی دوران اوباما مجدداً بازگشتند.

جوزف لیبرمن سناتور سابق که رئیس بنیاد اتحاد علیه ایران اتمی و همچنین رئیس پیشین کمیته امنیت داخلی و کاندیدای پیشین معاون ریاست جمهوری در سال ۲۰۰۰ بوده است حضور دارد.

سؤالفاکس نیوز: عواقب این تحریم ها که از سر گرفته می شوند چیست؟

سناتور جوزف لیبرمن :روز بسیار مهمی است روزی است که من هیچوقت فکر نمی کردم اتفاق بیفتد، روزی است که بطور موثری توافقنامه اتمی ۲۰۱۵ ایران می میرد. و این مرگی است که من بخاطر آن سوگواری نخواهم کرد زیرا توافقی بد بود و بسیاری چیزها داده شد از جمله تحریم ها برداشته شدند که فشاری اقتصادی برروی رژیم ایران بود .

تحریمهایی که توسط جمهوریخواهان و دموکرات های کنگره طی سالیان تصویب شده بود و ما آنرا مابازای گرفتن امتیاز اندکی از جمهوری اسلامی برداشته بودیم. برای همین من ترامپ را بخاطر این اقدامش تحسین می کنم.

رژیم تهران مشکلات بسیاری دارد. اقتصاد باعث سقوط ارزش ریال شده و بیش از ۸۰درصد ارزش خود را طی سال گذشته از دست داده است و تظاهرات در سراسر ایران در جریان است.

دولتهای اروپایی و آسیایی از این پس به سادگی با رژیم ایران تجارت نخواهند کرد زیرا این تجارت خطرناکی برای آنها خواهد بود . چون اساساً نمی خواهند گزینه ای را انتخاب کنند که آنها را از اقتصاد آمریکا قطع کند.

اکثر بازرگانان خارجی در ایران سرمایه گذاری نخواهند کرد و کسانی که بعد از توافق اتمی ۲۰۱۵ به ایران رفتند بیرون خواهند کشید زیرا بازگشت تحریم ها اساساً آنها را در معرض این گزینه قرار میدهد که بخواهند با ایران که نودو چهارمین اقتصاد یا کوچکترین اقتصاد جهان است تجارت کنند یا با آمریکا که پایتخت سرمایه گذاری جهان است !
لطفا به اشتراک بگذارید: