اعتراف به فساد اقتصادی، انکار ریشه‌های قیام

گزارش خبری چهارشنبه ۱۷ مرداد


اعتراف به فساد اقتصادی، انکار ریشه‌های قیام


خشم انفجاری و تسکین ناپذیر مردم از تمامی کارکردها و سیاستهای رژیم که هر روز در خیابانهای شهرهای سراسر کشور جریان دارد،

رژیم را به حول ولا انداخته تا به خیال خودش تدابیری برای تسکین دادن این خشم و خروش بیندیشد. یکی از این تدابیر نمایش مبارزه با فساد و مجازات مفسدین اقتصادی است.

امروز در هر تریبون حکومتی از مجلس ارتجاع تا نمایشهای جمعه و جماعت تا رادیو تلویزیون و تا هر رسانه حکومتی دیگر، صحبت از مبارزه با فساد و مجازات مفسدان اقتصادی است.

رژیم علاوه بر نمایش مبارزه با فساد چه هدف دیگری را از این نمایش دنبال می‌کند و در این نمایش با چه تضادها و موانعی مواجه است. گزارشی در این باره:

مجلس ارتجاع امروز جلسة غیرعلنی تشکیل داد تا اوضاع انفجاری کنونی را مورد بحث قرار دهد. آخوند احد آزادی‌خواه دربارة این جلسه و محتوای آن گفت

در این جلسه علی لاریجانی گزارشی را از تصمیمات متخذه درباره مسائل اقتصاد ی کشور در کارگروه اقتصاد ی قوای سه‌گانه به نمایندگان ارائه کرد.

به گفتة وی در جلسه سران سه قوه که دیروز تشکیل شده، بر برخورد با مفسدان اقتصاد ی تاکید گردیده و بنا شد تا قوه قضاییه در این رابطه وارد عمل شود.

روز گذشته نیز همین بحث در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح بوده است. تلویزیون رژیم در همین رابطه خبر داد:

تلویزیون رژیم 13 مرداد 97


« مجمع تشخیص مصلحت نظام...
«مفسدان اقتصادی را می‌طلبد».
در بسیاری از نماز جمعه‌ها هم، همین بحث باصطلاح مبارزه با فساد مطرح بوده است.

آخوند صدیقی ـ نمایش جمعة تهران 12 مرداد




صدیقی نماز جمعه تهران : برخورد با متخلفان نباید تبعیض بردار باشه از فرمایشات سخنگوی محترم قوه قضائیه اینجور استفاده میشد که این فساد ارزی و فساد سکه ای و فسادهای دیگر پس پرده اش همکاری با بعضی افرادی که در بدنه دولت در مسئولین ریشه دارند واقع میشه و اینجور که ایشون وعده دادند و وعده بحقی هم هست

به طور آشکاری رژیم و مهره‌ها و رسانه‌های آن تلاش می‌کنند قیام مردم را به چارچوب اقتصادی محدود کنند و آن را صرفاً اعتراض به گرانی و فساد جلوه بدهند.


از جمله آخوند علم الهدی امام جمعه و نمایندة خامنه‌ای در مشهد، خطاب به باصطلاح مردم و در واقع خطاب به نیروهای رژیم گفت:‌

علم الهدی نماز جمعه مشهد:


خودشما مردم باید به صحنه بیائید اما چه جور به صحنه بیائید؟

نه آنجوری که جاسوسهای امریکایی با فراخوانها میخواهند از این موقعیت سو استفاده کنند شمارا به صحنه بیاورند مقابل نظام نگه دارند ..

.شما نباید بیائید مقابل این نظام وایستید و نه آنجوری که آنها فکر میکردند با یک فراخوان شما را به صحنه بیاورند و مقابل نظام قرار بدهند و آب در آسیاب امریکا بریزند».

‌ واضحتر از همه اظهارات آخوندی به نام قوامیان در نمایش جمعة پردیسان قم است؛ گوش کنید:

آخوند قوامیان:


«ما از همة طلاب انقلابی می خوایم هر شهری هستید مردم اعتراض کردند برید داخلشون و با اونها شعار بدید نگذارید منافقین بیان اون شعارها رو عوض کنن و راهپیماییها رو مصادره بکنن، همراه مردم باشید، مردم با ما هستند، اعتراضاتشون هم درسته مگر شما اعتراضات ندارید، اونهام دارند،

این طور نیست که هرکه اعتراض کرد ضد انقلابه، پس ما هم داریم داریم اعتراض می کنیم ضد انقلابیم؟

امام جمعه هم ضد انقلابه، نعوذ بالله رهبر هم ضد انقلابه، همه دارند اعتراض می کنن، هم به ستوه آمدند از این کلاف سردرگم که کفر خارجی و نفاق داخلی اون رو پدید آورده».

اما آیا رژیم در همین نمایش مبارزه با فساد چقدر جدی است و آیا اصلاً می‌تواند همین نمایش را تا ته پیش ببرد؟ یادداشت روز کیهان خامنه‌ای در شمارة امروز به قلم پاسدار شریعتمداری رئیس کیهان می‌تواند پاسخی به همین سؤال باشد:

کیهان می‌نویسد:


«کشف اتاق عملیات جنگ اقتصادی دشمن در داخل کشور و زدن سرپل‌های بیرونی آنها برای نیروهای اطلاعاتی به آسانی امکان‌پذیر است...».

این مقاله سپس این سؤال را مطرح می‌کند که چه کسانی به وزارت اطلاعات اجازه پیگیری و کشف سرنخ‌ها را نمی‌دهند؟!

و خود در جواب آدرس دولت روحانی را می‌دهد و می‌افزاید:‌

«این احتمال با توجه به مواردی از رانت‌خواری‌ها و سوء‌استفاده‌های کلان مالی که در برخی از دستگاه‌های دولتی اتفاق افتاده است، قوت بیشتری می‌گیرد».

به این ترتیب کیهان خامنه‌ای آب پاکی روی دست همان عناصری از رژیم می‌ریزند که دم از مبارزه با فساد و مجازات کلان دزدان و مفسدان اقتصادی می‌زند.
لطفا به اشتراک بگذارید: