ایندیپندنت:‌ ایرانیان خشمگین در خیابانها-۲۰دقیقه- ۱۷مرداد۱۳۹۷

 ایندیپندنت:‌ ایرانیان خشمگین در خیابانها -۲۰دقیقه- ۱۷مرداد۱۳۹۷


ایندیپندنت انگلستان گزارشی از تظاهرات و خیزش مردم ایران منتشر کرد که بخشهایی از آن از نظرتان می گذرد:

ایرانیان خشمگین از رژیم، به خیابان ها آمدند. هزاران نفر از مردم برای چهارمین روز پیاپی علیه افزایش بیکاری و افت فاحش ارز کشور تظاهرات کردند، این تظاهرات در آستانه بازگشت تحریم های خردکننده آمریکا در هفته آینده صورت می گیرد

پلیس ضد شورش در تلاش برای درهم شکستن ناآرامی به داخل جمعیت معترض،گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی شلیک کرده است . در دور جدید اعتراضات که ابتدا روز دوشنبه بالا گرفت به دست کم ۱۰ شهر و شهرستان گسترش یافته است.

تصاویر منتشر شده بر روی شبکه های اجتماعی صدها نفر از مردم خشمگین را که در اصفهان سومین شهر ایران تجمع کرده اند را نشان می دهد . آنها تعدادی تایر را برای مقابله با گاز اشک آور سوزانده و خودروهای پلیس ضدشورش را به آتش کشیده اند.

خبرگزاری دولتی ایران نیز گزارش کرد « تظاهرات » در شهرهای جنوبی شیراز و اصفهان تا مشهد و ساری و کرج در غرب تهران صورت گرفته است.

تظاهراتهایی هم در اراک و شاهین شهر ثبت شده است.

یک کارشناس امور ایران از بنیاد دفاع از دموکراسی ها در مورد موج اعتراضات اخیر گفت« غیر منتظره بود .انفجار ناگهانی خشم را نشان می داد» .

تظاهرات های این هفته مشابه بزرگترین تظاهراتها از زمان موج ناآرامی هایی است که در ماه دسامبر و ژانویه صورت گرفت

در سایر ویدئوهای تهران و درفیلمی که مردم گرفته بودند فریاد میزدند « آخوند باید گم بشه» .

مریم رجوی روز جمعه گفت نیروی انتظامی رژیم ایران برای درهم کوبیدن قیام از گاز اشک آور، گلوله های پلاستیکی و گلوله های مشقی استفاده کرده است. تعدادی از تظاهرکنندگان مجروح شده اند
لطفا به اشتراک بگذارید: