این همه مطرح کردن خطر مجاهدین و قیام؛ چرا؟-۱۷مرداد۱۳۹۷

این همه مطرح کردن خطر مجاهدین و قیام؛ چرا؟-۱۷مرداد۱۳۹۷


 

‌ همون طور که در این گزارش هم دیدیم، مدتی است که بخصوص با بالا گرفتن قیام، سردمداران و مهره‌های رژیم از هر دو باند به صحنه می‌آیند و روی نقش مجاهدین در قیام انگشت می‌گذارند و سوز و گداز می‌کنند؛ در گفتگوی امروز با اسدالله مثنی به همین موضوع می‌پردازیم.

 

س:‌ سؤالی که با شنیدن حرفهای روحانی و سایر سردمداران و مهره‌های رژیم که الان قسمتهایی از اون رو در این گزارش شنیدیم برای آدم مطرح می‌شه اینه که این که به نفع رژیم نیست و متقابلاً به نفع مجاهدینه که این همه مجاهدین و ارتباط اونها با قیام رو مطرح می‌کنند؟ آیا این عملاً تبلیغ مجاهدین نیست؟‌ چرا این کار رو می‌کنند؟

ج: را تبلیغ برای مجاهدین است و به همین جهت هم قبلا مرز سرخ رژیم بود که اصلاً اسم مجاهدین رو نبرند. اما چه شده که امروز دیگه این مرز سرخ نیست و به وفور از مجاهدین حرف می‌زنند؟ به عنوان نمونه همین امروز که در مجلس استیضاح وزیر کار روحانی مطرح بود، می‌بینیم که باز بحث مجاهدین به میان میآد و یکی از اعضای مجلس آخوندی به نام نوروزی خطاب به ربیعی می‌گوید:‌

«آیا پسر شما به همراه پسر تقی‌زاده (معاون وزیر) در دوبی با رابطه عبدالناصر موسوی الجزایری شرکت دارند؟ چرا پول‌های پتروشیمی که فروخته‌اید را به کشور بازنگردانده‌اید؟

عده‌ای می‌گویند در این اوضاع اقتصادی و افزایش قیمت دلار چرا وزیرکار را استیضاح می‌کنید، من می‌گویم وزیرکار نقش به‌سزایی در این باره دارد.

گفته می‌شود منافقین دعوت به تظاهرات می‌کنند، "بی‌جا می‌کنند". من خودم جزو اولین فرمانده‌های کمیته انقلاب اسلامی و 10 سال اسیر بوده‌ام و تا آخرین قطره خون می‌جنگم. ما نماینده ملتیم و مردم این اختیار را به ما دادند و باید دفاع کنیم.

چرا این حرفها را می‌زند چون وقتی می‌خواهد علیه وزیر حرف بزند و افتضاحاتش را رو می‌کند مدافعان ربیعی به او میگن این حرفها را نزن، مجاهدین با همین حرفها مردم را دعوت به تظاهرات می‌کنند.

از آن طرف می‌بینیم کسانی هم که در موافقت با استیضاح صحبت می‌کنند میگویند همین کارهایی که شما کرده‌اید باعث موفقیت مجاهدین و به خیابان آمدن جوانها شده. مثلا یکی از آنها به جاسمی می‌گوید:

شما وزیر بیکارها هستید در مورد 8 میلیون جوان بیکار .

عزیزان من به ضرس قاطع میگم، پدر این مملکت را همین آمار و ارقام ها در آورده، همین آمارهای دروغی که از تریبونها داریم اعلام می کنیم، اعم از دختر وپسر 8 لشکر جوان بیکار در کشور داریم اینهایی که دارند در کف خیابان می آیند

بنابراین می‌بینید شرایط طوری شده که هر باند رژیم هر کاری که میخواهد بکند و هر حمله‌یی به باند رقیب که می خواهد بکند، ناچار است به مجاهدین و قیام استناد کند و طرف مقابل را مقصر این وضعیت جلوه بدهد.

 

س:‌ خب تکرار این موضوع چه مسأله‌یی از رژیم حل می‌کنه؟ که حتی روحانی هم که پس از مدتها سکوت وقتی به صحنه می‌اد قسمت مهمی از حرفش رو به مجاهدین و لجن‌پراکنی و عقده‌گشایی علیه مجاهدین اختصاص می‌ده. مگه فکر می کنند با این حرفها می‌تونند جلو قیام رو بگیرند یا رابطه مجاهدین و مردم و قیام کنندگان رو مخدوش بکنند؟

ج: خوب شد که این سؤال را مطرح کردید، به عنوان نمونه روی همین حرفهایی که روحانی زده و در این گزارش هم پخش شد، کمی تامل کنیم:

من هیچ نگرانی از نظام ندارم، این ها یه حرف های خیلی کودکانه ای است که مثلا چهار نفر تو آمریکا که حالا سالها آرزو داشتند با یک مشت تروریست در تماس هستند

خب اونا ممکنه یک تصوراتی این چنینی تو ذهنشون بیاد که مثلا این نظام مستحکمه؟ این نظام قویه؟ ، ضعیفه؟ ، به نظرمن امروز نظام ما از همیشه مستحکم تره

اولا ببینید با چه لحن ضعیفی از رژیم دفاع می‌کند! میگوید به نظر من نظام مستحکم است.! واقعاً سؤال این است که با ای دفاع ضعیف چه کسانی را میخواهد قانع کند؟ آمریکا را؟ می‌خواهد بگوید که مجاهدین که به شما گفته‌اند نظام ما ضعیف است این طور نیست! ما قوی هستیم و رفتنی نیستیم؟ آنها که بهتر از همه وضع رژیم را می‌دانند...

 

س:‌ (وسط حرف بیاید) خب بالاخره مخاطب این حرفها کیه؟

ج: مخاطب این حرف به نظر من مردم هم نیستند، چون مردم که وضعیت رژیم را از خرابی وضعیت اقتصادی می‌بینند و با گوشت و پوست لمس می‌کنند مردم که خودشان در خیابانها همین حقایق را فریاد می‌زنند، پس مخاطب آنها نیستند. به نظر من مخاطب نیروهای خود رژیم هستند که با مشاهدة این وضعیت، با مشاهدة قیام و... در معرض ریزش و فروپاشی قرار گرفته‌اند. اینها را میخواهد یک جوری با این حرفها حفظ کند.

 

س:‌ خب مگر نمی‌خواد بگه رژیم قویه، مستحکمه،‌ چه نیازی هست که پای مجاهدین رو وسط بکشه؟

ج: می‌خواهد مرز رژیم با مجاهدین و به قول خودشان با نیروی برانداز را هر چه تیزتر کند و باصطلاح آب‌بندی کند. به طوری که در درون رژیم کسی جرأت نکند از این حرفها بزند و هر کس این گونه حرف بزند، بگوید این حرف مجاهدین است؛ کما این که از حرفهایی هم که از جلسة امروز مجلس ارتجاع نقل کردم دیدیم که خودشان هم با همین منطق به هم حمله می‌کنند یا از خودشان دفاع می‌کنند.

به این ترتیب کسانی در رژیم که از قیام ابراز وحشت می‌کنند ، تنها وحشتشان از خود قیام نیست، از قیام به علاوة مجاهدین است. بنابراین ناچارند پای مجاهدین را وسط بکشند و هزینه‌اش را هم بپردازند.
لطفا به اشتراک بگذارید: