تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه- ۱۷مرداد۱۳۹۷

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه- ۱۷مرداد۱۳۹۷


-شرکت واگن‌سازی سوئیسی اشتادلر مذاکره با رژیم ایران را برای ساخت ۹۶۰ دستگاه واگن مترو متوقف کرده است. رویتر: ارزش این معامله حدود ی میلیارد یورو بود

-هدر نائرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ایالات متحده متعهد است همه رفتارهای بی ثبات کننده رژیم ایران و برنامه موشکی و حمایت آن از تروریسم را متوقف کند

-شبکه حقوق بشر سوریه: رژیم اسد تاکنون ۱۳۵۶ مدرسه را بمباران کرده است. این مدارش ۴۳۶۰ بار مورد بمباران شدند

گزارشات:


گزارش۱ ـ موقعیت مقاومت ایران

گزارش۲ـ ایندیپندنت:‌ ایرانیان خشمگین در خیابانها

گزارش ۳ـ اروپا باید در کنار مردم ایران بایستد

گزارش۴ ـ مردم ایران خواهان برکناری رژیم حاکم هستند

گزارش۵ـ ممنوعیت استفاده از دستگاههای بی سیمی برای نظامیان

گزارش۶ـ گسترش تظاهرات علیه نظام ولایت فقیه

پیت سشنز عضو کنگره: آمریکا رفتار شرورانه رژیم ایران را تحمل نمی کند

 

 موقعیت مقاومت ایران


علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در مصاحبه با خانم دبی آلدریچ فعال سیاسی و مدافع حقوق بشر که از تلویزیون پریسکوپ در واشینگتن پخش می شد موقعیت مقاومت و قیام مردم ایران را تشریح کرد

من امروزدر اینجادر دفتر شورای ملی مقاومت ایران هستم شما اکنون علی رضا جعفرزاده را می بینید ما همچنین سونا صمصامی را داریم

در گردهمایی پاریس من باتفاق شما در آن جا بودم از آن موقع وقایع بسیاری روی داده است . علیرضا ممکن است در این مورد توضیح دهید : آیا گردهمایی موفقیت آمیز بود؟

علیرضا جعفرزاده : درواقع گردهمایی بینهایت موفقیت آمیزی بود زیرا اولین گردهمایی از این دست از بعد از قیام مردم ایران بود که در اواخر سال گذشته در دسامبر شروع شده بود .

هدف آن این بود که صدای اعتراضات داخل ایران باشد اما همچنین این واقعیت را برجسته میکرد که آلترناتیوی برای رژیم ایران وجود داردکه جهان خارج باید آنرا به رسمیت بشناسد زیرا طرحی مشخص برای تغییر در ایران توسط مردم ایران دارد و اساساً برای قیام مردم ایران که از آنزمان شروع و تعمیق شده و در شهرهای مختلف گسترش یافته است، حمایت کسب میکند. یکی از دلایل موفقیت این گردهمایی نحوه برخورد رژیم تهران با آن بود. این رژیم عملاً تلاش کرد با عمل تروریستی آن را منفجر کند

تعدادی از عوامل رژیم ایران توسط چندین دولت اروپایی از جمله بلژیک، فرانسه و آلمان دستگیر شدند و بسیاری از کشورها درگیر آن بودند ویک دیپلومات ارشد رژیم ایران که مسئول طراحی این حمله تروریستی بود توسط آلمان دستگیر شد. او در وین اتریش مستقر بود. و ی رئیس بخش وزارت اطلاعات رژیم ایران درکل اروپا بود و به لوگزامبورگ رفته و به دوعامل رژیم ایران مواد انفجاری و بمب را عملاً منفجر کردن محل گردهمایی داده بود

و تمامی آنها در واقع ثبت شده است و وقتی او به اتریش بازمی گشت توسط پلیس آلمان دستگیر و بعد متهم شد. دو عامل دیگر با اصلیت ایرانی که برای وزارت اطلاعات کار می کردند با بمب و مواد انفجاری در صبح گردهمایی دستگیر شدند . سپس فرد دیگری در فرانسه دستگیر شد که تمامی آنها بخشی از شبکه رژیم ایران بودند .

همه بسیار متحیر بودند چرا رژیم ایران در زمانی که به شدت به اروپا نیاز داشت تا به آن در برجام و توافق اتمی کمک کند دست به چنین عمل تروریستی بزرگی در قلب اروپا زده است آنهم در جلسه ای که بالغ بر یکصدهزار نفردر آن شرکت داشتند .

در آن جلسه صدها شخصیت و چهره سرشناس از پایتخت های اروپایی و بسیاری شخصیت های مهم از آمریکا شرکت داشتند . آمریکاییان معروفی مانند شهردار جولیانی و سخنگوی( سابق) مجلس نمایندگان نیوت گینگریچ و فرماندار بیل ریچاردسون و بسیاری دیگر در آن شرکت داشتند

 ایندیپندنت:‌ ایرانیان خشمگین در خیابانها


ایندیپندنت انگلستان گزارشی از تظاهرات و خیزش مردم ایران منتشر کرد که بخشهایی از آن از نظرتان می گذرد:

ایرانیان خشمگین از رژیم، به خیابان ها آمدند. هزاران نفر از مردم برای چهارمین روز پیاپی علیه افزایش بیکاری و افت فاحش ارز کشور تظاهرات کردند، این تظاهرات در آستانه بازگشت تحریم های خردکننده آمریکا در هفته آینده صورت می گیرد

پلیس ضد شورش در تلاش برای درهم شکستن ناآرامی به داخل جمعیت معترض،گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی شلیک کرده است . در دور جدید اعتراضات که ابتدا روز دوشنبه بالا گرفت به دست کم ۱۰ شهر و شهرستان گسترش یافته است.

تصاویر منتشر شده بر روی شبکه های اجتماعی صدها نفر از مردم خشمگین را که در اصفهان سومین شهر ایران تجمع کرده اند را نشان می دهد . آنها تعدادی تایر را برای مقابله با گاز اشک آور سوزانده و خودروهای پلیس ضدشورش را به آتش کشیده اند.

خبرگزاری دولتی ایران نیز گزارش کرد « تظاهرات » در شهرهای جنوبی شیراز و اصفهان تا مشهد و ساری و کرج در غرب تهران صورت گرفته است.

تظاهراتهایی هم در اراک و شاهین شهر ثبت شده است.

یک کارشناس امور ایران از بنیاد دفاع از دموکراسی ها در مورد موج اعتراضات اخیر گفت« غیر منتظره بود .انفجار ناگهانی خشم را نشان می داد» .

تظاهرات های این هفته مشابه بزرگترین تظاهراتها از زمان موج ناآرامی هایی است که در ماه دسامبر و ژانویه صورت گرفت

در سایر ویدئوهای تهران و درفیلمی که مردم گرفته بودند فریاد میزدند « آخوند باید گم بشه» .

مریم رجوی روز جمعه گفت نیروی انتظامی رژیم ایران برای درهم کوبیدن قیام از گاز اشک آور، گلوله های پلاستیکی و گلوله های مشقی استفاده کرده است. تعدادی از تظاهرکنندگان مجروح شده اند

 اروپا باید در کنار مردم ایران بایستد


سناتور لیندزی گراهام می گوید: اروپاییها باید در کنار مردم ایران بایستند. آنها نباید به رژیمی که مردم ایران را سرکوب می کند کمک کنند:

سناتور لیندزی گراهام از اعضای ارشد سنای آمریکا و کاندیدای پیشین ریاست جمهوری این کشور از اروپاییها خواست به جای کمک به آخوندهای سرکوبگر در کنار مردم ایران بایستند:

فاکس نیوز:‌ رئیس جمهور دونالد ترامپ میگوید « ایالات متحده کاملا متعهد است که همه تحریمها را اعمال کند و ما با کشورهایی که با رژیم ایران تجارت میکنند از نزدیک کار خواهیم کرد تا از تبعیت کامل اطمینان حاصل کنیم. افراد یا نهادهایی که فعالیتهایشان با این رژیم را به تدریج قطع نکنند با عواقب جدی روبرو می شوند.» این اظهارات رو به چه کسی است؟

سناتور لیندزی گراهام: این رو به همه است و خصوصا رو به اروپائیان که در حال تقویت آخوندها هستند، ترامپ تصمیمش را گرفت که توافق اتمی با رژیم ایران برای جهان و برای ایالات متحده وحشتناک است و تحریم‌ها را دوباره اعمال کرد تا اینکه این رژیم رفتارش را تغییر دهد، لذا چیزی که ترامپ به اروپائیان و هر کمپانی تجارتی در جهان گفته این است که شما میتوانید با رژیم ایران معاملات تجاری داشته باشید ولی در اینصورت نمی‌توانید با ما معامله کنید، شما باید انتخاب کنید.

فاکس نیوز : نظر شما در مورد اظهارات وزرای خارجه کشورهای اروپائی چیست که بیانیه مشترکی منتشر کردند و میگویند ما کاری خواهیم کرد که این [توافق اتمی] کارآئی داشته باشد؟

سناتور لیندزی گراهام: این فقط حرف است، اگر شما یک کمپانی اروپائی هستید آیا شما واقعا میخواهید که بازار آمریکا را از دست بدهید، به دوستان و متحدان اروپائی میگویم چه چیزی در رابطه با آخوندها هست که شما آنرا دوست دارید؟ چرا شما در کنار آنها و علیه مردمی که سرکوب میکنند ایستاده‌اید؟ چرا می خواهید به کسانی پولهای بیشتری بدهید که ماشین جنگی برای لت و پاره کردن خاورمیانه ساخته اند؟ به اروپائیان میگویم شما باید در کنار مردم ایران بایستید

 مردم ایران خواهان برکناری رژیم حاکم هستند


مردم ایران خواستار برکناری رژیم حاکم هستند. گفتگوی اسکای نیوز با موسی افشار عضو کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران

اسکای نیوز: بعد از اجرایی شدن اولین مرحله از تحریم های اقتصادی علیه رژیم ایران، روحانی رئیس جمهور رژیم گفت آمریکا از اعمال تحریم پشیمان خواهد شد. از نظر شما آمریکا از چه چیزی پشیمان خواهد شد؟

موسی افشار: آخوند روحانی میگوید این اقدامات علیه مردم است موضوع اصلی و بسیار مهم این است که هیچ کس بجز رژیم حاکم بر ایران دشمن مردم ایران نیست.

این را فرزندان مردم ایران در تظاهراتشان در خیابانهای ایران می گویند . آنها می گویند دشمن ما همینجاست دروغ میگن آمریکاست . این حرف مردم ایران است .

وضعیت زندگی در کشور ثروتمندی مانند ایران را ببینید. مردم ایران در اوج آگاهی هستند و می دانند تنها طرفی که به مردم خسارت می رساند رژیم حاکم ، و سرکرده آن خامنه ای است . به این دلیل مردم ایران خواهان برکناری آنها هستند.

ما از رژیم ولایت فقیهی صحبت می کنیم که طی این چهار دهه بر سه پایه سرکوب داخلی ، پروژه اتمی و دخالت در کشورهای دیگر تحت نام صدور انقلاب سوار بوده است.

به این دلیل رژیم ایران نمی خواهد و نمی تواند وارد این دستگاه شود . چراکه همانگونه که خامنه ای گفت هر گونه تغییری در رفتار این رژیم به معنی تغییر کل نظام است . من می خواهم این نکته بسیار مهم را اضافه کنم که مردم ایران امروز بعد از اعمال تحریم ها درک می کنند که رژیم دیگر آن حمایتی که طی سه دهه اخیر داشته را از دست داده است. مردم ایران عزم جزم کردند این رژیم را سرنگون کنند . این رژیم هر روز ضعیف تر می شود و غیر ممکن است که بتواند از شبه نظامیان فرقه گرایش حمایت مالی کند. مردم ایران این واقعیت را امروز احساس می کنند.

 ممنوعیت استفاده از دستگاههای بی سیمی برای نظامیان


پنتاگون استفاده نیروهای نظامی از دستگاههای بی سیمی و تلفنهای همراه را محدود میکند . این برای تضمین حفاظت و امنیت پرسنل است:

برطبق دستورِ جدید پنتاگون، نیروهای نظامی و دیگر پرسنل دفاعی در پایگاه های حساس یا مناطق خطرناک ، مجاز به استفاده از ردیاب ها یا تلفن های همراه ،که می توانند مکان آنها را نشان دهند، نخواهند بود.

ساعتهای هوشمند هم که می تواند GPS کاربر و جزئیات تمرینات را به رسانه های اجتماعی ارائه دهد منع میکند.

برنامه های کاربردی در دستگاه های شخصی یا دولتی، دارای ”خطر قابل توجهی“ برای پرسنل نظامی هستند، بنابراین، این قابلیت ها باید در برخی مناطق عملیاتی ، خاموش شوند.

بر طبق این دستور ِجدید، فرماندهان نظامی ، قادر خواهند بود، بر اساس تهدید امنیتی در آن منطقه و یا آن پایگاه ، مشخص کنند که آیا ، نیروهای تحت فرماندهی آنها می توانند از کارکرد GPS در دستگاه های خود استفاده بکنند ،( یا نه).

”این قابلیت های (تعیینِ) موقعیت جغرافیایی، می تواند اطلاعات شخصی، مکان ها، روش های جاری و تعدادٍ کارمندان وزارت دفاع را در معرض دید قرار دهد و به طور بالقوه پیامدهای امنیتی غیرمنتظره ای داشته باشد.

کارکنان وزارت دفاع که در مناطق حساس نیستند، در صورتی که فرماندهان به این نتیجه برسند که استفاده از این برنامه های کاربردی جی پی اس ، خطری را ایجاد نمیکنند، میتوانند از آنها استفاده کنند

به عنوان مثال، نیروهای نظامی که در پایگاه های نظامی بزرگ در سراسر کشور مانند فورت هود، در تگزاس یا ایستگاه نیروی دریایی نورفولک ، در ویرجینیا تمرینات (نظامی را ) انجام میدهند ، احتمالا قادر خواهند بود از نرم افزار موقعیت یاب بر روی تلفن های خود و دستگاه رد یاب استفاده کنند.

در عین حال، نیروهای نظامیِ در ماموریت ،در مکان های حساس ، مانند سوریه، عراق، افغانستان و یا بخش هایی از آفریقا از بکار گیری این دستگاهها منع میشوند و یا میبایست کارکرد موقعیت یابی آنها را خاموش کنند.

 

 گسترش تظاهرات علیه نظام ولایت فقیه


گسترش تظاهرات و اعتراض و خیزش مردم بپا خاسته علیه نظام فاسد و غارتگر ولایت فقیه، بحران درونی حاکمیت را در هراس از سرنگونی تشدید کرده است. سران این رژیم مشابه آنچه که در دوران پایانی شاه وجود داشت وحشت‌زده، بر سر دزدیها و فساد فراگیر رژیم علیه یکدگیر افشاگری می کنند .

تلویزیون العربیه:

فعالان ایرانی در شبکه های ارتباط جمعی فیلم هایی را گذاشته اند که نشانه تظاهرات و تجمعات در تهران ، قم و شیراز است.

در تظاهرات شهر قم مردم شعار می دادند مرگ بر حزب الله و مرگ بر دیکتاتور.

موج جدید اعتراضات در ایران به قم در مرکز ایران می رسد . تظاهر کنندگان علیه شبه نظامیان حزب الله لبنان شعار دادند و با شعار مرگ بر دیکتاتور علیه رژیم و دولت خواهان برکناری علی خامنه ای از قدرت شدند.

اعتراضات مردم علیه وخامت وضعیت زندگی ، فساد سیاسی و اقتصادی در شهرهای کرج و شیراز و بعضی مناطق تهران مستمر جریان دارد

فعالان گفتند در مناطقی که تظاهرات برگزار شده نیروهای امنیتی رژیم در سطح گسترده ای مستقر شدند

رژیم خطوط اینترنت را بخاطر ترس از مخابره عکس و فیلم های مربوط به تظاهرات در این مناطق قطع کرده است . علاوه بر این محدودیت هایی را در کرج و اشتهارد برای عبور و مرور گذاشته است .رژیم با توجه به دعوت به برگزاری تظاهرات شبانه در بعضی شهرها بخاطر ترس از شروع مجدد تظاهرات منع عبور و مرور اعلام کرده است.

پیت سشنز عضو کنگره: آمریکا رفتار شرورانه رژیم ایران را تحمل نمی کند


پیت سشنز عضو کنگره آمریکا:‌ تحریم‌ها علیه رژیم ایران پیام روشنی می فرستد که آمریکا دیگر رفتار شرورانه این رژیم را تحمل نمی کند. ما نمی توانیم چشمان خود را بر فعالیتهای این رژیم مستبد برای بی‌ثبات کردن منطقه و حمایت آن از تروریسم ببندیم .
لطفا به اشتراک بگذارید: