ممنوعیت استفاده از دستگاههای بی سیمی برای نظامیان- ۲۰دقیقه- ۱۷مرداد۱۳۹۷

ممنوعیت استفاده از دستگاههای بی سیمی برای نظامیان- ۲۰دقیقه- ۱۷مرداد۱۳۹۷


پنتاگون استفاده نیروهای نظامی از دستگاههای بی سیمی و تلفنهای همراه را محدود میکند . این برای تضمین حفاظت و امنیت پرسنل است:

برطبق دستورِ جدید پنتاگون، نیروهای نظامی و دیگر پرسنل دفاعی در پایگاه های حساس یا مناطق خطرناک ، مجاز به استفاده از ردیاب ها یا تلفن های همراه ،که می توانند مکان آنها را نشان دهند، نخواهند بود.

ساعتهای هوشمند هم که می تواند GPS کاربر و جزئیات تمرینات را به رسانه های اجتماعی ارائه دهد منع میکند.

برنامه های کاربردی در دستگاه های شخصی یا دولتی، دارای ”خطر قابل توجهی“ برای پرسنل نظامی هستند، بنابراین، این قابلیت ها باید در برخی مناطق عملیاتی ، خاموش شوند.

بر طبق این دستور ِجدید، فرماندهان نظامی ، قادر خواهند بود، بر اساس تهدید امنیتی در آن منطقه و یا آن پایگاه ، مشخص کنند که آیا ، نیروهای تحت فرماندهی آنها می توانند از کارکرد GPS در دستگاه های خود استفاده بکنند ،( یا نه).

”این قابلیت های (تعیینِ) موقعیت جغرافیایی، می تواند اطلاعات شخصی، مکان ها، روش های جاری و تعدادٍ کارمندان وزارت دفاع را در معرض دید قرار دهد و به طور بالقوه پیامدهای امنیتی غیرمنتظره ای داشته باشد.

کارکنان وزارت دفاع که در مناطق حساس نیستند، در صورتی که فرماندهان به این نتیجه برسند که استفاده از این برنامه های کاربردی جی پی اس ، خطری را ایجاد نمیکنند، میتوانند از آنها استفاده کنند

به عنوان مثال، نیروهای نظامی که در پایگاه های نظامی بزرگ در سراسر کشور مانند فورت هود، در تگزاس یا ایستگاه نیروی دریایی نورفولک ، در ویرجینیا تمرینات (نظامی را ) انجام میدهند ، احتمالا قادر خواهند بود از نرم افزار موقعیت یاب بر روی تلفن های خود و دستگاه رد یاب استفاده کنند.

در عین حال، نیروهای نظامیِ در ماموریت ،در مکان های حساس ، مانند سوریه، عراق، افغانستان و یا بخش هایی از آفریقا از بکار گیری این دستگاهها منع میشوند و یا میبایست کارکرد موقعیت یابی آنها را خاموش کنند.
لطفا به اشتراک بگذارید: