اولین شکست در شکستن حلقة تحریمها- گزارش خبری -۱۸ مرداد۱۳۹۷

گزارش خبری پنجشنبه ۱۸مرداد


اولین شکست در شکستن حلقة تحریمها


دور جدید تحریمهای آمریکا علیه رژیم از دیروز (13مرداد) شروع شد.
رژیم برای دور زدن تحریمهای جدید آمریکا از مدتی پیش دست به اقدامات مختلفی زده.

یکی از این اقدامات تلاش برای انتقال 400میلیون دلار پول نقد از دویچه بانک آلمان بود؛ اما به نظر می‌رسد در این مورد تأخیر داشت و تلاشهایش به سنگ خورد. گزارشی را در این زمینه ببینیم

سایت خبری بیزینس اند پولیتیکس روز 13مرداد نوشت سفیر آمریکا در آلمان، ارسال 400میلیون دلار پول نقد را از آلمان به ایران بلوکه کرد.

روزنامه آلمانی هاندلز بلات،


هم در همین روز نوشت« بانک مرکزی آلمان روند اداری خود را تغییر داد تا بتواند برداشت پول از این بانک را تحت کنترل قرار دهد.

ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان در تلاش است جلو صدور مجوز این انتقال از سوی دولت آلمان را بگیرد».

در همین حال سایت فارسی زبان رادیو دولتی آلمان گزارش داد:

بانک مرکزی آلمان با ایجاد تغییراتی جدید در مقررات خود، شرایط معاملات بانکی و برداشت و نقل و انتقال پول در بانک‌های این کشور را سخت‌تر کرده است.

رسانه‌های آلمان از این اقدام به عنوان راه‌حل یا تدبیر بانک فدرال برای ممانعت از انتقال پول به ایران یاد می‌کنند.

محافل دولتی آلمان اواسط تیرماه گذشته تأیید کردند که رژیم می‌خواسته در اقدامی کم‌سابقه بیش از ۳۰۰ میلیون یورو از "بانک تجارتی ایران و اروپا" (EIHB) پول برداشت کرده و این میزان پول نقد را با هواپیما به تهران منتقل کند.

مقامهای رژیم در وحشت از بازگشت تحریم ها در توضیح خود به بانک مرکزی آلمان از یک سو گفته بودند این میزان پول نقد را برای تأمین ارز مسافرتی ایرانیانی نیاز دارند که به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند از کارت‌های اعتباری خود در خارج از کشور استفاده کنند.

اما کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی رژیم اواخر تیرماه به هفته‌نامه آلمانی "اشپیگل" گفته بود: رژیم « الآن به این پول برای وارد کردن کالاهای ضروری نیاز دارد».

 

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس این اقدام را «کارشکنی آلمان در انتقال 300میلیون یورو پول نقد» به ایران توصیف کرد.


خبرگزاری وابسته به قضاییه آخوندی (میزان) هم نوشت:


آلمان مانع انتقال پول به ایران می شود. و افزود: روزنامه آلمانی بیلد اطلاع داده که رژیم در چارچوب حفظ برجام از آلمان خواسته بود این پول به صورت نقد با هواپیما به تهران منتقل شود. که آمریکا مانع شد.

خبرگزای مهر آخوندی هم با درج پیام تشکر آمریکا از آلمان برای منع انتقال پول به تهران، بر شکست رژیم در شکستن حلقة تحریمها و باز گرداندن پولها مهر تایید زد.
لطفا به اشتراک بگذارید: