سوریه-هشدار سازمان ملل متحد نسبت به وقوع حمام خون در استان ادلب

سوریه


هشدار سازمان ملل متحد نسبت به وقوع حمام خون در استان ادلب


 سازمان ملل متحد روز پنجشنبه ۱۸ مرداد ماه ۹۷ خواهان مذاکره به منظور جلوگیری از ایجاد یک حمام خون از غیر نظامیان ساکن استان ادلب شد . رژیم اسد شروع به بمباران مناطق زندگی مردم در این استان کرده تا بدنبال آن تهاجمات سنگین دیگری را شروع کند.

یان ایگلاند رئیس تیم ماموریت های انسانی سازمان ملل متحد تصریح کرد نمی توان اجازه داد تا جنگ در سوریه ادامه داشته باشد.

بشار اسد گفته بود که ادلب ، در شمال سوریه اولویت نظامی بعدی او خواهد بود . بر اساس گزارش ها توپخانه نظامیان اسد روز پنجشنبه مناطقی در این استان را هدف آتش خود قرار داده به آن موشک شلیک کرده اند .

یان ایگلاند گفت امیدوار است که تلاشهای دیپلماتیک کنونی بتواند مانع عملیات نظامی زمینی بزرگی شود که نظامیان بشار اسد قصد آنرا دارند و باعث خواهد شد که صدها هزار تن دیگر از مردم سوریه آواره شوند .

او اضافه کرد که وضعیت در حال حاضر وخیم است ولی همین وضعیت می تواند صدها بار بدتر از این شود .

 

کابوس انسانی در ادلب سوریه


در استان ادلب نزدیک به 2,5 میلیون تن از شهروندان و مخالفانی که بصورت دسته جمعی از دیگر استانهای سوریه رانده شده اند زندگی می کنند .

ایگلاند تاکید کرد که دست زدن به عملیات نظامی گسترده در استان ادلب کابوسی انسانی ایجاد می کند چرا که دیگر هیچ منطقه دیگری در سوریه وجود ندارد که بتوان آوارگان را در آن پناه داد .

او گفت: در نشست تیم ماموریت های انساندوستانه سازمان ملل متحد که روز پنجشنبه برگزار شد موضوع افزایش کمک ها در صورت شروع تهاجم نظامیان اسد را به بحث گذاشته است .

به گزارش خبرگزاری رویترز ایگلاند ساکنان استان ادلب را نزدیک به ۴ میلیون نفر و حتی بیشتر ارزیابی می کند و امیدوار است که بتوان با راههای سیاسی از خونریزی جدید جلوگیری شود .

 

۷۰۰هزار در معرض خطر آوارگی


یان ایگلاند اشاره کرد که سازمان ملل متحد احتمال تهاجم اسد به استان ادلب را محتمل می داند و از ترکیه خواسته است تا مرزهایش را باز نگاه دارد تا غیر نظامیان بتوانند در این کشور پناه بگیرند .

در گذشته سازمانهای انساندوست وابسته به سازمان ملل متحد نسبت به بازتابهای هرگونه عملیات نظامی توسط شبه نظامیان اسد در استان ادلب هشدار داده بودند و تاکید داشتند که در صورت چنین عملیاتی دست کم ۷۰۰ هزار نفر آواره خواهند شد .

خبرگزاری رویترز نوشت : روز چهارشنبه سازمانهای انساندوست در اطلاعیه ای که صادر کردند گفتند امکان دارد شروع عملیات نظامی در استان ادلب و مناطق اطراف آن درشمال غرب سوریه، به آوارگی ۲۵۰ تا ۷۰۰ هزار نفر بیانجامد.

لازم به ذکر است که رژیم ایران در مواجهه با بحرانهای داخلی و قیامهای روز افزونی که با آن مواجه است قصد دارد به بهای خونریزی های بیشتر در سوریه به عناصر سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس روحیه بدهد . غافل از اینکه روزهای پایانی این رژیم نزدیک شده و اینگونه خونریزی ها این رژیم را از سرنگونی محتوم نجات تخواهد داد.
لطفا به اشتراک بگذارید: