روزنامه لالیبربلژیک؛رادیوفرانس‌انفو-رژیم ایران به تروریسم حکومتی متهم است

روزنامه لالیبربلژیک؛رادیوفرانس‌انفو-رژیم ایران به تروریسم حکومتی متهم است


روزنامة لا لیبر بلژیک – ۹ اوت ۲۰۱۸:


رژیم تهران متهم به تروریسم حکومتی


وکیل شورای ملی مقاومت می‌گوید:


شواهدی قوی وجود دارد که حمله به گردهمایی پاریس


 در بالاترین سطح حکومت ایران تصمیم‌گیری شده است


 


شورای ملی مقاومت به بسته‌شدن سفارتخانه‌های رژیم ایران


در اروپا فراخوان می‌دهد


و آنها را «مراکز جاسوسی» و « آماده‌سازی تروریستی»


 ارزیابی می‌کند


روزنامة لالیبر بلژیک – ۹ اوت ۲۰۱۸ درگزارشی از کنفرانس مطبوعاتی بروکسل درباره«حملة خنثی‌شده تروریستی توسط مقامات بلژیکی» با نقل اظهارات ویلیام بوردون وکیل برجسته فرانسوی در این کنفرانس می نویسد: او شورای ملی مقاومت ایران، ائتلاف مخالفان رژیم ایران را نمایندگی می‌کند که هدف یک حملة نافرجام علیه گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس بوده و در آن چندین شخصیت سیاسی نیز حضور داشتند.

دو مظنون در بلژیک دستگیر شدند، در حالی که با خود مواد منفجره حمل می‌کردند. نفر سوم نیز در فرانسه دستگیر و هفته پیش به مقامات قضایی بلژیک تحویل داده شد. مظنون چهارم که در آلمان دستگیر شده است مسئولیت رژیم ایران را برملا می‌کند. او که یک دیپلمات با رتبه دبیر سوم در سفارت (رژیم) ایران در وین و عضو وزارت اطلاعات (این رژیم) است، بنا بر اظهارات مقامات قضایی، فرماندهی حملة نافرجام پاریس را بر عهده داشته است. وکیل شورای ملی مقاومت می‌گوید: «تمرکز شدیدی از شواهد وجود دارد که ما را به این باور سوق می‌دهد که این حمله در سطحی بسیار بالا تصمیم گیری شده است، حتی در بالاترین سطح حکومت ایران». از نظر او « طراحی فنی» این حمله هرگونه ظن کار آماتوری را منتفی می‌کند.

روزنامة لالیبر بلژیک ضمن اشاره به این که شخصیت ها و پارلمانترهایی که از کشورهای اروپایی و آمریکا و عربی در این رابطه اقدام به ثبت شکایت کرده اند، می افزاید: شورای ملی مقاومت فراخوان به بسته‌شدن سفارتخانه‌های (رژیم) ایران در اروپا داده است که آنها را به‌عنوان «مراکز جاسوسی» و «خانه‌های آماده‌سازی تروریستی» ارزیابی می‌کند؛ (این شورا هم‌چنین) «تروریسم حکومتی» (این رژیم) را که به گفتة محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجة شورای ملی مقاومت، در بیش از ۴۰۰ حملة تروریستی در خارج از مرزهای (ایران) دست داشته است محکوم می‌کند.
لطفا به اشتراک بگذارید: