اعتراف مهره‌مجلس؛ تورم ناشی از تولیدپول‌پرقدرت توسط‌بانکها-کاهش قیمت‌نفت‌ایران

اعتراف مهره‌مجلس؛ تورم ناشی از تولیدپول‌پرقدرت توسط‌بانکها-کاهش قیمت‌نفت‌ایران


رئیس یکی از فراکسیونهای مجلس آخوندی دراعتراف به چشم انداز تیرو تار اقتصادی و بحران ارزی رژیم گفت: بخش اعظمی از بحران اخیر ارزی، و در پی آن افزایش قیمتها ناشی از ظهور و خلق پول پرقدرت است. دو بانک معروف در یک شب هزار میلیارد تومان پول پرقدرت خلق کردند. این عدد اصلاٌ کوچک نیست و رقمهایی مانند ۱۲هزار میلیارد تومان که از آن (به عنوان اختلاس) صحبت می‌کنند در برابر آن بسیار ناچیز است و پول خرد محسوب می‌شود. (این وضعیت باعث می‌شود) مجبور شویم دلار ۷هزار تومانی را ۷۰هزار تومان بخریم.

وی هم‌چنین گفت: با ادامه این وضعیت تورم نقطه به نقطه تا پایان سال به نزدیک ۴۰درصد می‌رسد.

رسانه‌های حکومتی از «کاهش عجیب قیمت فروش نفت» توسط وزارت نفت رژیم خبر داده و به نقل از منابع آگاه نوشتند: شرکت ملی نفت قیمت رسمی نفت سبک خود برای ماه سپتامبر در بازار آسیا را ۸۰ سنت نسبت به ماه قبل کاهش داده است. قیمت رسمی نفت سنگین برای ماه سپتامبر نیز با ۶۰ سنت کاهش ۹۰ سنت پایین تر از شاخص عمان و دوبی تعیین شده است. همچنین قیمت نفت فروزان هم ۷۵ سنت پایین تر از شاخص عمان و دوبی تعیین شده که ۷۵ سنت پایین تر از ماه گذشته است.

رسانه‌های حکومتی هم‌چنین نوشتند: قیمت نفت سروش برای ماه سپتامبر با ۸۰ سنت کاهش نسبت به ماه قبل ۵ دلار و ۵۵ سنت پایین تر از شاخص عمان و دوبی تعیین شده است. همچنین قیمت تمام انواع نفتهای ایران برای ارسال به بازارهای شمال غرب اروپا، مدیترانه و سیدی کریر در ماه سپتامبر کاهش داشته است.
لطفا به اشتراک بگذارید: