فراخوان به تحریم وزیر علوم کابینه روحانی به خاطر مشارکت در سرکوب دانشجویان

فراخوان به تحریم وزیر علوم کابینه روحانی به خاطر مشارکت در سرکوب دانشجویان قیام کننده


زیوی کان، کارشناس ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی ها در واشنگتن خواستار تحریم منصور غلامی وزیر علوم دولت حسن روحانی شد چرا که وی در سرکوب دانشجویان ایران و دستگیری دانشجویان قیام کننده در قیام سراسری دیماه 96 دست داشته است

مقاله زیوی کان در نشریه هیل متعلق به کنگره آمریکا درج شده است.

در این مقاله آمده است:

رژیم ایران اخیرا شماری از دانشجویان را برای اعتراض مسالمت آمیز علیه رژیم به احکام طولانی زندان محکوم کرد. از تظاهرات سراسری زمستان گذشته به این سو ۱۵۰ دانشجو بازداشت شده اند. این احکام سنگین در دانشگاه های سراسر ایران محکوم شده است.

محکومیت احکام سنگین علیه دانشجویان توسط دولت آمریکا


دولت ترامپ به سهم خود احکام سنگین زندان برای دانشجویان را به درستی محکوم کرده است. اما اعلام موضع کافی نیست. واشنگتن برای فرستادن پیامی محکم تر به تهران حاکی از این که بی اعتنایی اش به عدالت هزینه دارد باید منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، را تحریم کند. سرنوشت معترضان جوان ایران نشانگر کارزار طولانی وزارت علوم در سرکوب دانشجویانی است که به دلیل به چالش کشیدن ایدئولوژی افراطی رژیم مرتب هدف زندان، اخراج و عدم پذیرش بوده اند.

از منظر رژیم، دانشگاه های ایران صرفا مکانی برای آماده کردن شهروندان برای بازار کار یا انتقال دانش نیست. آموزش عالی از نظر آن ها شامل پرورش دانشجویانی با ارزش های بنیادگرایانه است.

وزیر علوم دولت روحانی یک مهره سرکوبگر


منصور غلامی آبان ماه ۱۳۹۶ اداره وزارت علوم را در دست گرفت و همین سیستم را به اجرا گذاشته و از آن دفاع کرده است. سابقه غلامی در ریاست دانشگاه بوعلی سینا در همدان مملو از سرکوب صدای دانشجویان است. در روزهای پس از معرفی او به عنوان وزیر پیشنهادی علوم از سوی حسن روحانی، صدها دانشجو دست به اعتراض زدند و او را به تعلیق دانشجویان معترض و جلوگیری از تاسیس تشکل های دانشجویی و انتشار نشریات شان محکوم کردند.

دولت ترامپ باید غلامی را برای نقش او در سانسور به لیست تحریم های آمریکا اضافه کند.

چنین اقدامی نشانه ای قوی از همبستگی با دانشجویان ایرانی است که به اعتراض علیه رژیم ادامه می دهند. بیش از ۶۰ درصد از جمعیت ۸۰ میلیونی ایران زیر ۳۰ سال سن دارند.

بیشتر بخوانید


· وزارت‌خارجه آمریکا صدور احکام سنگین برای دانشجویان ایران را محکوم کرد

· تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علامه تهران در اعتراض به سرکوب
لطفا به اشتراک بگذارید: