نگرانی کارشناسان سازمان ملل از سابقه همکاری موشکی رژیم و کره شمالی- ۲۰دقیقه- ۱۹مرداد۱۳۹۷

 نگرانی کارشناسان سازمان ملل از سابقه همکاری موشکی رژیم و کره شمالی- ۲۰دقیقه- ۱۹مرداد۱۳۹۷


گروهی از کارشناسان سازمان ملل متحداز همکاری های موشکی امضا شده در سپتامبر ۲۰۱۲ میان رژیم ایران و کره‌شمالی ابراز نگرانی کردند.

سایت ان کی نیوز آمریکا (ویژه اخبار کره‌شمالی) در گزارشی نوشت، در سال 2017 تجار تسلیحاتی کره‌شمالی در تهران زندگی می‌کرده‌اند.

این سایت اضافه می کند : شباهت طراحی موشک‌های  ساخت کره شمالی و موشک های ساخت رژیم ایران از مواردی بوده که گزارش کارشناسان ملل متحد به آن اشاره شده است.

این گروه کارشناسی از سفر هیئت های کره شمالی به ایران طی سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ ابراز نگرانی جدی کرده است .

در گزارش یاد شده افراد این هیئتها بعنوان نمایندگان تجار رسمی سلاح در کره شمالی شناخته می شوند . این افراد دو شرکت را نمایندگی کرده اند

گفته می شود وزیر خارجه کره شمالی در نشست ماه آوریل گذشته کشورهای عدم تعهد در باکو، پایتخت آذربایجان با یک هیات بلندپایه رژیم ایران دیدار کرده است. هیاتی از کره شمالی همچنین در ماه اوت سال 2017 در مراسم تحلیف حسن روحانی شرکت کردند.

پس از آزمایش یک موشک کروز از روی زیردریایی میدگیت در تنگه هرمز، گزارش‌های غربی حکایت از آن داشت که میان رژیم ایران و کره‌شمالی همکاری موشکی وجود دارد. گفته شد که این موشک توسط کارشناسان کره شمالی طراحی شده است.

گزارش وزارت دفاع آمریکا نیز، از اولین آزمایش یک موشک زیرآبی توسط یک زیردریایی رژیم ایران و با همکاری کره‌شمالی که این تکنولوژی را در در اختیار دارد، خبر داد.

 مسئولان وزارت دفاع آمریکا نیز گفتند که ایران در ماه می 2017 قصد داشت یک موشک نوع جاست 2 کروز را از زیردریایی میدگیت شلیک کند ولی در این تجربه ناکام ماند.
لطفا به اشتراک بگذارید: