هکر‌های رژیم ایران روی تولید باج‌افزار و پول دیجیتال بیت‌کوین متمرکز شده اند-۲۰دقیقه- ۱۹مرداد۱۳۹۷

هکر‌های رژیم ایران روی تولید باج‌افزار و پول دیجیتال بیت‌کوین متمرکز شده اند-۲۰دقیقه- ۱۹مرداد۱۳۹۷


بر طبق یک گزارش جدید از وال استریت ژورنال ۷ اوت ۲۰۱۸، هکر‌های ایرانی در حال حملات نرم‌افزاری هستند که سیستم‌های کامپیوتری را تا زمانیکه یک باج دیجیتال داده نشود، غیرفعال نگه میدارد...

محققان گروه امنیت-اطلاعات سایبری اکسنچور که طی ۲ سال گذشته ،پنج نوع باج‌افزار جدید را دنبال کرده‌اند می‌گویند این باج افزارها توسط هکرهایی در ایران ساخته شده اند. جیم گویین goeenرئیس کمپانی اکسنچور ، گفت، بنظر میرسد که این باج‌افزار برای بدست آوردن پول دیجیتال مانند بیت‌کوین نوشته شده باشد.

نرم‌افزاری که اکسنچور کشف کرد شامل تعدادی سرنخ دیجیتال است که آنرا به ایران مرتبط می‌کند. این گروه امنیت سایبری گفت برخی از نمونه‌های بررسی شده شامل پیام‌هایی به زبان فارسی و ارتباط با کامپیوترهایی است که در ایران مستقرهستند، در حالیکه برخی دیگر طراحی شده‌اند که مانع قفل کردن سیستم‌های کامپیوتری ایران توسط این باج‌افزار شوند...

کمپانی اکسنچور می‌گوید باج‌افزاری را که پیدا کرده می‌تواند توسط عوامل مورد پشتیبانی رژیم ایران، یا مجرمان ایرانی، یا بصورت مشترک طراحی شده باشد.

طی دو گزارشی که ماه پیش منتشر شد، شرکت های سیمنتک Symantec Corp. و شبکه‌های پالو آلتو Palo Alto Networks Inc.  دو عملیات هکری دزدیدن اطلاعات را به رژیم ایران ربط دادند.
لطفا به اشتراک بگذارید: