یورش وحشیانه به زندانیان اهل سنت در زندان گوهردشت کرج

یورش وحشیانه به زندانیان اهل سنت در زندان گوهردشت کرج


بنابر اخبار دریافتی از داخل ایران مأموران گارد زندان گوهردشت کرج سه شنبه شب ۱۶ مرداد وحشیانه به بند ۷ سالن ۲۱ که زندانیان اهل سنت در آن مستقر هستند؛ یورش بردند. ماموران زندان با باتوم زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار دادند بطوری که سر و دست عده ای از آنان شکست. دژخیمان زندان روز چهارشنبه آب و برق زندانیان را قطع کرد. همچنین زندانیان را، ممنوع الملاقات و مانع هواخوری آنها شد.

تشدید فشار و سرکوب علیه زندانیان اهل سنت


بر اساس این گزارش سه شنبه شب ۱۶ مرداد ساعت ۲۲۴۵ هنگام خاموشی و استراحت زندانیان در بند ۷ سالن ۲۱ زندان گوهردشت که زندانیان اهل سنت مستقر هستند؛ ماموران گارد زندان همراه با ماموران اطلاعات به سالن بند زندانیان اهل سنت یورش بردند. هنگام یورش به بند با سرو صدا و فریاد زندانیان را بیدار کرده و با ضرب و شتم از زندانیان خواستند که از جای خود بیرون بیایند. ماموران وحشیانه در ورود به بند افراد را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار دادند بطوری که سر و دست عده ای از آنان شکست. تعدادی از زندانیان انگشتهای دست و پایشان ضرب دیده و یا شکست. همچنین دندان یکی از زندانیان در اثر ضربات باتوم شکست.

ممنوع الملاقات کردن زندانیان اهل سنت


در حمله وحشیانه گارد زندان به زندانیان اهل سنت همچنین زندانی سیاسی نامق دلدل که ۱۰ روز است در اعتصاب غذا است بیهوش شد و به بهداری زندان منتقل گردید زندانی دیگر عبدالرحمن سنگانی نیز بیهوش شد و به بیمارستان منتقل گردید.

به گزارش دریافتی؛ از ساعت ۲ نیمه شب چهارشنبه تا غروب برق و آب بند زندانیان اهل سنت را نیز قطع کردند و زندانیان بدون برق و آب در هوای گرم تابستان بسر بردند.

روز چهارشنبه نیز برای این بند ملاقات را ممنوع اعلام کردند و مانع از هواخوری زندانیان شدند.

بیشتر بدانید :


چندی پیش جمعی از زندانیان اهل سنت در زندان گوهردشت کرج؛ طی بیانیه‌یی یاد ۲۵تن از همرزمان خویش را که روز ۱۲مرداد سال ۱۳۹۵توسط رژیم ولایت فقیه اعدام شدند؛ گرامی داشتند.

در این بیانیه آمده است:

دو سال قبل در چنین روزی یعنی ۱۲مرداد سال ۱۳۹۵جنایتکاران رژیم آخوندی ۲۵جوان پاک و معصوم اهل سنت را که کرد زبان بودند و تنها جرمشان مبارزه برای آزادی و نه به اعدام نه به ظلم نه به دیکتاتور و ‌استبداد بود را به صلیب کشیدند.

در یک روز تراژیک اما در پوشش یک روز عادی در حالی که اکثر زندانیان در روزه سنت بودند و گوشت قربانی برای خودشان تدارک دیده بودند که بعد از سالها طعمی از آب گوشت را مزه کنند؛ با جمع شدن در سر یک سفره در کنار هم در شروع افطار؛ ناگهان نیروهای گارد و ضدشورش به بهانه انتقال داخل سالن ریختند و تک به تک آنها را به بیرون از سالن بردند. آنها را دست بند و پابند و چشم‌بند زدند و دهانشان را هم با چسب بستند و همه را در کریدور اصلی طبقه پایین به صف کردند. آنها را با زبان روزه به سوئیتهای انتظار مرگ و اعدام بردند بدون این‌که اجازه نوشیدن یک جرعه آب را به آنها بدهند. ساعتی قبل از اجرای حکم آنها را در حالیکه دهان و دست و ‌پا و چشمانشان بسته بود باباتون و میله‌های آهنی مورد ضرب ‌و شتم شدید قرار دادند تا این‌که تمام استخوانهای آنها درهم شکست و بدنشان سیاه و کبود شد. خانواده‌های آنها هنگام دیدن پیکرهای فرزندانشان؛ این وضعیت را به چشم خود دیده بودند.

مطالب مرتبط:


بیانیه زندانیان اهل سنت در سالگرد اعدام ۲۵زندانی سیاسی

ایران:‌ شکنجه و اعمال فشارهای ضدانسانی علیه زندانیان سیاسی بی‌وقفه ادامه دارد

 
لطفا به اشتراک بگذارید: