آخر ذیقعده،سالروز شهادت نهمین پیشوای تشیع انقلابی،امام محمدتقی علیه‌السلام

آخر ذیقعده،سالروز شهادت نهمین پیشوای تشیع انقلابی،امام محمدتقی علیه‌السلام


آخر ذیقعده سالروز شهادت


نهمین پیشوای تشیع انقلابی


امام محمد تقی علیه السلام


برادر - زیارت کاظمین نوروز ۱۳۸۰

سلام و درود خدا بر‌پیشوایی که در زمان شهادت و رحلت پدرش امام رضا، 9سال بیشتر نداشت و امامت او هم‌چون نبوت مسیح به‌آزمایشی سترگ برای رهروان و مجاهدان زمان تبدیل گردید، تا آنگاه که با قاضی‌القضات سالخورده و شهیر و دیگر مدرسان و اصحاب فتوا به‌مناظره نشست و همگان برتری و تسلط خیره‌کنندهٌ او را بر‌پیامها و علومی که حامل و رسانندهٌ آنها بود، به‌چشم دیدند و دوست و دشمن مجاب شدند که از اوج بلوغ و پختگی و اطلاع و آگاهی برخوردار است. برخی مرتجعان گمان می‌کردند که این مناظرهٌ علنی پایان کارش خواهد بود و پس از آن دیگر خطر چندانی از جانب او متوجه جباران و دین‌فروشان زمان نخواهد بود. اما این مناظره به‌زیان آنها چرخید و نتیجهٌ معکوس داد.

از این پیشتر، بزرگان قوم در موسم حج به‌مدینه رفته و طی چند روز بیش از هزار مسأله با او مطرح کرده‌ بودند و جوابهای شایسته او جایی برای تردید باقی نمی‌گذاشت و این‌چنین "مسأله آموز صد مدرس شد". ‌چندی پس از آن بود که به‌پایتخت احضار شد و بعد هم بارها جانش به‌خطر افتاد.

در دوران 16سالهٌ راهبری امام جواد، موضعگیریها و بحثهای بسیاری از او به‌ثبت رسیده که هر عالم منصفی را در برابر وارث رسالت و قرآن خاضع می‌کند.

در همین سالها بسیاری از فرزندان خاندان علی به‌ایران و سایر کشورها مهاجرت کردند و امام از طریق آنان اندیشه‌های انقلابی را رو‌در‌روی مذهب رسمی حاکم در سراسر قلمرو اسلامی رواج می‌داد.

فرزندان ائمه هر کدام به‌منطقه‌یی از ایران روی آوردند اما در مبارزه علیه حکام جبار به‌شهادت می‌رسیدند و مزارهای آنها در جای‌جای میهن ما به‌زیارتگاه توده‌های محروم مردم تبدیل می‌شد.

در این زمان، سیاست استفاده از ایرانیان برای تلطیف فضا و مقابله با قطبها و رقیبان سیاسی به‌بن‌بست رسیده و به‌جای آن به‌خدمت گرفتن شعبه‌هایی از ترکان برای سرکوب نظامی آغاز شده‌بود. در چنین شرایطی نفوذ و محبوبیت پیشوای جوان افزایش می‌یافت و خطر او برای مرتجعان و جباران جدیتر می‌شد. از این رو دوباره احضار شد و در ذیحجهٌ سال230 هجری در 25سالگی به‌شهادت رسید.

جرم نهمین پیشوای آرمانی و سیاسی ما این بود "که اسرار هویدا می‌کرد".

السّلام علیک یا سراللّه.

آن‌چه را که مرتجعان و دجالان دین‌فروش و پاسداران جور و ستم، ناگفته می‌گذاشتند یا پنهان می‌کردند و وارونه می‌گفتند، فاش می‌کرد و با توده‌های مردم در میان می‌گذاشت. آن‌چه را بادستها و قلمهای ناپاک می‌نوشتند و به‌خدا و پیغمبر نسبت می‌دادند، نفی می‌کرد.

مهمتر از این، جرمش این بود که سازمان مخفی یکتاپرستان انقلابی و حزب شیعهٌ علوی به‌راه انداخته و سلاح جمع‌آوری می‌کند و قیامی را تدارک می‌بیند. پس دیگر "محارب" است و "نابود باید گردد" تا در قدم بعد قتل‌عام یارانش انجام شود.

السّلام علیک یا سفیراللّه. السّلام علیک یا نورالله فی ظلمات الارض

گفتند که وقتی حجاج‌بن یوسف مرد، 50 هزار مرد و 30هزار زن در زندان داشت که 16هزارتن از آنان لباس و پوشاک نداشتند. خمینی اما قبل از مرگش به‌قتل‌عام 30هزارتن از زندانیان ما مبادرت کرد تا مانند حجاج چیز زیادی باقی نگذارد.

وای بر‌سنگین‌دلان شقاوت‌پیشه و خمینی‌گرایانی که به‌نام دین، کام دنیای خود را می‌جویند.

بارخدایا بر‌محمد و خاندان آرمانی و سیاسی او درود فرست.

و درود فرست بر‌محمد‌بن علی، پیشوای نیک، پاک و پاکیزه، پارسا، تقوا‌پیشه، هدایتگر امت، وارث ائمه، خزانه‌دار رحمت، سرچشمهٌ حکمت، پیشوای برکت، هم‌تراز قرآن در اطاعت و پیشتاز اوصیا در اخلاص و عبادت،

حجت علیای تو، نمونهٌ اعلای تو و کلمهٌ خیر و زیبایی (رو‌در‌روی ارتجاع و شجرهٌ خبیثهٌ خمینی)،

خواننده به‌جانب تو و راهنمای راهت (در مصاف با هلاک‌کنندگان حرث و نسل و آخوندهای غارتگری که اموال و داراییهای ملت ایران را چپاول می‌کنند و به‌باطل می‌خورند)،

خدایا درود فرست بر‌محمد‌بن علی، امام محمد تقی، پرچم و پرچمدار و شاخصی برای بندگانت، که درخشانترین عامل تشخیص و تمیز میان راه تو و دین تو با شریعت شرک‌آمیز آخوندهای حق‌ستیز حاکم بر‌ایران است.
لطفا به اشتراک بگذارید: