تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه- ۲۰مرداد۱۳۹۷

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه- ۲۰مرداد۱۳۹۷


مقدمه:


1-صادرات نفت ایران به پایین ترین میزان طی ۴ ماه گذشته رسید

2-دو برابر شدن هزینه حمل و نقل نفت ایران به اروپا به دنبال تحریمها  

3-اکونومیست: تحریم های آمریکا اقتصاد ناکارآمد ایران را پریشان تر می کند، رژیم ایران در شاخص فساد سازمان شفافیت بین المللی در انتهای جدول است.

گزارشات:


گزارش1 ـ افزایش ترور پاداش اتحادیه اروپا

گزارش2 ـ کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل

گزارش3 ـ مردم ایران می گویند:‌ رژیم ایران ثبات ندارد

گزارش4 ـ مردم ایران رژیم ملاها را مسئول وخامت اقتصادی می دانند

گزارش5 ـ وضع زندگی مردم ایران بدتر شده است

گزارش6 ـ رفتار بی ثبات کننده و شرورانه رژیم ایران باید متوقف شود

گفتگوهای روسای جمهور آمریکا و فرانسه

گزارش1 ـ افرایش ترور پاداش اتحادیه اروپا 


[caption id="attachment_145284" align="alignnone" width="300"] افرایش ترور پاداش اتحادیه اروپا[/caption]

فاکس نیوز در مطلبی به قلم آدام شاو در مورد توطئه تروریستی رژیم ایران علیه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت پاریس نوشت، رژیم ایران در خاک اروپا توطئه می کند در حالیکه اتحادیه اروپا تلاش می کند سپر بلای رژیم در مقابل فشار تحریمهای ترامپ باشد

در حالیکه اتحادیه اروپا با اعمال تحریمها علیه رژیم ایران مخالفت می ورزد، این رژیم حمایت اروپا را با افزایش عملیات ترور در قاره اروپا پاداش داده است. رژیم ایران علیه مخالفان ایرانی و سیاستمداران حامی آنها در اروپا توطئه می کند.

دولت ترامپ تحریمها را علیه این رژیم یاغی در این هفته اعمال کرد که نتیجه تصمیم آمریکا در بیرون کشیدن از برجام بوده است.

این حرکت واکنشی از طرف رهبران اروپا را برانگیخت . آنها گفتند از این تصمیم آمریکا عمیقا متاسف هستند.

اما این رژیم در حالیکه با ناآرامی قابل توجهی در داخل در رابطه با فساد و سوءمدیریت مواجه است اقدام به صدور ترور به اروپا کرده است. 

ماه گذشته یک دیپلمات رژیم ایران که در وین مستقر است یکی از 4نفری بود که بخاطر توطئه برای بمبگذاری در یک گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس دستگیر شد مراسمی که در آن رودی جولیانی حضور یافته بود.

دادستان های آلمان اظهار داشتند اسدالله اسدی که عضو وزرات اطلاعات است ماموریت مراقبت و تحت نظر داشتن گروههای داخل و خارج ایران را به عهده داشت.

او متهم به طراحی و هدایت این عملیات تروریستی است.

نسبت به حضور این رژیم در آلبانی نگرانی وجود دارد، جایی که مخالفین به فاکس نیوز گفتند، سفارت رژیم ایران کارمندان خود را افزایش داده و فعالین بلند پایه اطلاعاتی را به آنجا فرستاده است.

شورای ملی مقاومت ایران گفت، رژیم ایران می خواست آنها را در عراق به قتل برساند و عدم موفقیت این کار یک «شکست فاحش» برای این رژیم بود.

پاندلی مایکو، نخست وزیر سابق آلبانی برای فاکس نیوز فاش ساخت مقامات آمریکا به او گفتند از سوی رژیم ایران در معرض تهدید است. مایکو به فاکس نیوز گفت، «من نمی ترسم

 گزارش2 ـ کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل




[caption id="attachment_145286" align="alignnone" width="300"] کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل[/caption]

کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل برای افشای جزییاتی از طرح تروریستی رژیم آخوندی علیه مجاهدین مورد توجه رسانه های خبری است. گزارشی از تلویزیون الاخباریه عربستان سعودی

اپوزسیون ایران اقدام به برگزاری کنفرانس مطبوعاتی برای افشاء یک توطئه تروریستی نمود که توسط مقامات بلژیکی در ماه ژوئن گذشته بعد از دستگیری نفرات مشکوکی در خاک این کشور که میخواستند گردهمایی مقاومت ایران در پاریس را هدف قرار دهند خنثی شد. این همزمان با دستگیری اسدالله اسدی دیپلمات رژیم ایران توسط مقامات آلمانی است که دادستانی بلژیک گفت طراح اصلی این عملیات بوده است.

محمد محدثین مسئول کمیسیون روابط خارجی مقاومت ایران:‌ا «تریش به مرکز اصلی اطلاعات آخوندها در اروپا تبدیل شده است و اسدالله اسدی مسئول طراحی اطلاعات آخوندها از ژوئن 2014 برای مدت چند سال بوده و بر تمامی فعالیت های مراکز اطلاعات رژیم آخوندی در اروپا نظارت داشته است».

شرکت کنندگان در کنفرانس از دولتهای اروپایی خواستار اقداماتی سخت برای مقابله با تروریسم رژیم ایران در خارج و حسابرسی از عناصر دست اندرکار اطلاعاتی و دیپلماتیکی که چنین عملیاتهایی را طراحی و اجرا میکنند شدند.

شایان یاد آوری است که گردهمایی مقاومت ایران هر ساله در ماه ژوئن به صورت دوره ای در پاریس پایتخت فرانسه برگزار می شود. این اجتماع به مثابه مهم ترین فعالیت مخالفان ایرانی محسوب می شود. تحلیل گران بر این باورند که تلاش رژیم برای هدف قرار دادن این گردهمایی دلیلی است بر میزان نگرانی و ترس رژیم از این فعالیت سیاسی به حدی که اقدام برای انجام یک عملیات تروریستی میکند که در صورت وقوع جان هزاران قربانی را می گرفت.

گزارش3 ـ مردم ایران می گویند:‌ رژیم ایران ثبات ندارد


[caption id="attachment_145287" align="alignnone" width="300"] مردم ایران می گویند:‌ رژیم ایران ثبات ندارد[/caption]

دکتر ولید فارس مشاور رئیس جمهور آمریکا در دوران رقابتهای انتخاباتی در مصاحبه یی با العربیه گفت : مردم ایران می گویند رژیم ایران ثبات ندارد

دکتر ولید فارس گفت:

سران رژیم ایران بعد از تلاشها و تحریمهای جدید می خواهند ارزیابی کنند که آیا می توانند از این مرحله عبور کنند ؟ این مرحله از نظر آنها چند ماه بیشتر طول نخواهد کشید و به چیزی هم پاسخ نخواهند داد.

 اگر دیدند که خطرهایی وجود دارد و در داخل ایران تظاهرات و قیام ادامه می یابد و برای آنها ایجاد خطر می کند در این صورت ممکن است به پای میز مذاکره بیایند.

به نظر من هدفشان وقت کشی استراتژیکی است تا زمان بخرند.

طرح استراتژیکی سران رژیم ایران بر روی زمان خریدن بنا نهاده شده .

انها منتظر انتخابات میاندوره ای هستند تا یکی از دو مجلس به نفع دمکراتها و حتی بعضی از جمهوریخواهانی که با دونالد ترامپ مخالف اند بشود و پروژه ترامپ در مورد ایران متوقف شود .

دکتر ولید فارس در پاسخ به سؤال دیگری در مورد تحریمها گفت:‌

این شرکت های اروپایی هستند که باید تصمیم بگیرند

 آمریکا هم این گزینه را گذاشته که آنها میان اقتصاد ایران و اقتصاد آمریکا یکی را انتخاب کنند .

بعضی شرکت ها این انتخاب را کرده اند و دیگر با رژیم ایران همکاری نمی کنند .

چیزی که ترامپ گفته بیانگر سیاست اوست. او میگوید یا ایران را انتخاب کنید یا آمریکا را

ولی موضوع مهم این است که این را بسرعت می خواهد.

او قبل از انتخابات میان دوره ای خواهان تغییر سیاست ایران است. او هم این معادله را می داند به این دلیل شاهد فشار بیشتر آمریکا علیه رژیم ایران خواهیم بود.

دکتر ولید فارس سیاست اروپاییها را زیرضرب برد و گفت:

تظاهرات در ایران سراسری شده و بعضی از بخش های اقتصادی در ایران فلج شده است. در این شرایط این پیام مردم ایران به اروپایی هاست که شما می خواهید با نظامی معامله کنید که بی ثبات است ؟ این رژیم که ثبات ندارد و این سرمایه داران و شرکت هایی را که وارد معاملات اقتصادی می شوند می ترساند..

گزارش4 ـ مردم ایران رژیم ملاها را مسئول وخامت اقتصادی می دانند


[caption id="attachment_145290" align="alignnone" width="300"] مردم ایران رژیم ملاها را مسئول وخامت اقتصادی می دانند[/caption]

مردم ایران رژیم ملاها را مسئول وخامت اقتصادی می دانند. گزارشی از اسکای نیوز

مردم ایران با تظاهرات خود رژیم حاکم را مسئول وخامت اوضاع اقتصادی در ایران می داند.

رژیم ایران در میان چکش و سندان قرار گرفته است . از طرفی جامعه ای ملتهب و از طرف دیگر تحریم های بی رحمانه آمریکا . این دو بزرگترین چالش را برای نظام ولایت فقیه در ایران ایجاد کرده است

روحانی مدعی است که دولت ترامپ منافع مردم ایران را هدف قرار داده است.ولی در خیابانهای ایران هیچکس این حرف را باور نمی کند. مردم شعار مرگ بر بیکاری و گرانی و مرگ بر سران رژیم سر می دهند. آنها سران رژیم را متهم می کنند که اموال مردم را به دیگران می دهند.

رژیم ایران در یمن ، سوریه و عراق میلیاردها دلار را صرف کارهای تروریستی کرده است .این درحالی است که بخشهای بزرگی از جامعه ایران در زیر خط فقر زندگی می کنند.

تظاهراتی که از ماهها پیش ادامه دارد علیه تحریم های آمریکا یا لغو برجام نبوده بلکه علیه سوء مدیریت و فساد سران حکومتی ، سیاست خارجی رژیم ، دخالت هایش در کشورهای منطقه و هدر دادن پول کشور در حمایت از شبه نظامیان تروریستی در کشورهای مختلف بوده است . این عوامل باعث شده است که میان مردم و هیأت حاکمه شکاف بوجود بیاید.شکافی که رژیم از سال ۱۹۷۹ تاکنون مشابه آنرا تجربه نکرده است .

در رژیم ایران یا تهدید می کند یا وعده می دهد و در اینجا و آنجا مانور می کند و می گوید که تنگه باب المندب یا تنگه هرمز را می بندد . این برخوردهای رژیم ا یران قابل تغییر نیست .

اسکای نیوز مردم ایران رژیم را مسئول اوضاع می بینند

گزارش5 ـ وضع زندگی مردم ایران بدتر شده است


[caption id="attachment_145291" align="alignnone" width="300"] وضع زندگی مردم ایران بدتر شده است[/caption]

دکتر سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت طی مصاحبه یی با اسکای نیوز می گوید پولهای بادآورده برجام توسط آخوندها به غارت رفته یا صرف سرکوب و صدور تروریسم شده است:

دکتر سنابرق زاهدی مسؤل کمیسیون قضاییه شورای ملی مقاومت ایران به تلویزیون اسکای نیوزگفت:

ما بعنوان مقاومت ایران و شورای ملی مقاومت از سالها پیش خواهان تحریمهای نفتی و مالی علیه این رژیم بوده ایم.چونکه می دانیم به هر میزانی که این رژیم تحریم شود به نفع مردم ایران است.

و برعکس به هر میزانی که این تحریمها برداشته شوند، می بینیم که مردم ایران ضرر می کنند.

یک مثال ساده بزنم . در توافق اتمی که سه سال پیش در سال ۲۰۱۵ امضا شد بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد دلار آزاد شد .این امتیاز بزرگ به رژیم ایران داده شد.

در آن زمان میزان صادرات نفت رژیم یک میلیون بشکه در روز بود ولی بعد از توافق اتمی به ۲.۵ میلیون بشکه در روز رسید . سؤال این است که با این سودهای بسیار زیاد و درآمد های هنگفتی که بدست رژیم رسید، چه چیزی عاید مردم ایران شد ؟

حتی خود خامنه ای و روحانی و دیگر سرکردگان رژیم می گویند که وضع زندگی مردم ایران بدتر شده . پس این پولها به کجا رفته ؟ این پولها صرف فسادی شده که در رأس نظام وجود دارد؛ یا صرف پروژه موشکی و اتمی هزینه شده، یا برای جنگ های خارجی درسوریه و یمن و عراق و کشورهای دیگر صرف شده؛ یعنی یا برای تروریسم و یا برای جنگ هزینه شده است .

منظورم این است که به هر میزانی که با برداشته شدن تحریم ها صحنه برای این رژیم باز شود، به همان میزان مردم ضرر می کنند .و این رژیم این پیام را می گیرد که می تواند توسعه طلبی و سرکوب بیشتری کند و بیشتر تروریسم و جنگ را به کشورهای مختلف صادر کند . این چیزی است که طی سه سال گذشته اتفاق افتاده است

به عقیده ما راه حل مشکلات در ایران بصورت تاریخی حتی در زمان شاه راه حل سیاسی بوده. مشکل نبود آزادی است ، نبود دمکراسی است ، نبود مشارکت مردمی حتی در زمینه اقتصادی است .

 این رژیم چگونه می خواهد مشکلات اقتصادی را حل کند در حالیکه سرکوب می کند؟

این رژیم یک رژیم دیکتاتوری فاشیستی دینی است که نمی گذارد کسی آزادی بیان داشته باشد .به این دلیل غیر ممکن است که مردم ایران دراین رژیم بدنبال راه حل بگردند.

در این رژیم هیچ راه حل سیاسی وجود ندارد و به این دلیل است که می بینیم شعارهای مردم شعارهای سرنگونی است.

بله یک مشکل بزرگ در ایران است و این مشکل خودش را در وجود نظام ولایت فقیه نشان می دهد ولی متاسفانه در سالهای گذشته کشورهای غربی امتیازهای بزرگی را به این رژیم داده اند و با این امتیازها رژیم توانسته توان تروریستی اش را در کشورهای دیگر توسعه بدهد، ولی امروز این دوران تمام شده .

گزارش6 ـ رفتار بی ثبات کننده و شرورانه رژیم ایران باید متوقف شود


[caption id="attachment_145295" align="alignnone" width="300"] رفتار بی ثبات کننده و شرورانه رژیم ایران باید متوقف شود[/caption]

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید: رفتار بی ثبات کننده و شرورانه رژیم ایران باید متوقف شود

هدر نائرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جسله توجیه مطبوعاتی ۱۶مرداد97 تأکید کرد ایالات متحده نه تنها دنبال جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته یی بلکه دنبال متوقف کردن فعالیتهای بی ثبات کننده و شرورانه رژیم ایران است:

هدر نائرت: موضوعی که من میخواهم به آن بپردازم رژیم ایران و اعمال مجدد تحریمها است که اجرایی شد. فرمان اجرایی تحریمهایی بر بخش خودروسازی ایران و تجارت آن با طلا و فلزات گرانبها و همچنین تحریمهای مربوط به ریال ایران را اعمال میکند. مقررات متعددی از این فرمان در می آید و مقررات دیگر در پنجم نوامبر اعلام خواهند شد. ایالات متحده کاملا متعهد است که همه آن تحریمها را اعمال کند. ایالات متحده در پی یک توافقنامه جدید است که بصورت جامعی به همه رفتارهای بی ثبات کننده ایران بپردازد. نه فقط برنامه هسته ای آنها بلکه همچنین برنامه موشکی آنها، حمایت آنها از تروریسم، و رفتار شرورانه منطقه ای آنها. رژیم ایران باید در رابطه با پیامدهای رفتارش فکر جدی بکند. عواقبی که برای این کشور و بویژه برای مردم ایران دارد.

هدر نائرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: تمرکز ما روی رژیم ایران است. مردم ایران سرخورده شده اند . رژیم ایران انتخاب کرده است که پول و منابع و کار پرتلاش مردم را در بی ثبات کردن منطقه، در ماجراجویی خارجی هزینه کند. آنها این پول و منابع را صرف حملات به کشورهای دیگر، رفتن به سوریه و دخالت در عراق میکنند، شما میتوانید باز هم بگویید. این چیزها به خوبی مستند شده است و به خوبی شناخته شده است. آنها سود ناشی از کار را به مردم خودشان بر نمیگردانند. بنابراین من فکر میکنم مردم انتخاب میکنند که اعتراض کنند یا نگرانی خودشان را به دولت ابراز کنند. ما دوست داریم تغییری در رفتار رژیم ایران ببینیم. این رژیم باید نقض حقوق بشر را متوقف کند و پول را برای مردم ایران هزینه کند نه ماجراجویی خارجی و نه تروریسم در سراسر جهان.

وزیر پمپئو بارها گفته است ما در کنار مردم ایران ایستاده ایم

میدانیم که آنها این پول را برای حملات تروریستی هزینه میکنند. ما میدانیم که آنها پولشان را صرف بمبها و شلیک سلاحها به کشورهای دیگر میکنند.

رژیم ایران باید حمله به کشورهای دیگر را متوقف کند و از تحریک کردن تروریسم دست بردارد. این چیزی است که دولت ایالات متحده انجام میدهد.  

 گفتگوهای روسای جمهور آمریکا و فرانسه 






 دونالد ترامپ در یک تماس تلفنی با امانوئل ماکرون موضوعات تجارت، رژیم ایران و خاورمیانه را مورد گفتگو قرار دادند. خبرگزاری رویتر گفت:‌دونالد ترامپ این هفته گفت شرکتهایی که با رژیم ایران معامله دارند از داشتن معاملات تجاری با آمریکا منع خواهند شد. تعدادی از شرکت مهم فرانسوی پیش از اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا، ایران را ترک کردند



 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: