سفیر آمریکا در لندن از انگلستان خواست حمایت از برجام را کنار بگذارد

سفیر آمریکا در لندن از انگلستان خواست حمایت از برجام را کنار بگذارد


آمریکا روز یکشنبه مصرانه از بریتانیا خواهان کنار گذاشتن حمایتش از (برجام) توافق اتمی سال 2015 با (رژیم) ایران شد و از لندن خواست تا بجای حمایت از توافق اتمی به نیروهایی بپیوندد که همراه با واشنگتن با تهدیدات جهانی ایران، مقابله میکنند.

تامین مالی جنگهای نیابتی و فعالیتهای شریرانه توسط رژیم ایران


وودی جانسون سفیر ایالات متحده در بریتانیا تهران را بخاطر تامین مالی « جنگهای نیابتی و فعالیتهای شریرانه» بجای سرمایه‌گذاری در اقتصاد خود، مورد انتقاد قرار داد. او گفت ضروریست تا (رژیم) ایران دست به تغییرات پایدار در رفتار خود زده و مانند یک کشور عادی عمل کند.

 

افزایش فشار علیه رژیم ایران

جانسون روز یکشنبه در مقاله‌ای در روزنامه تلگراف لندن نوشت: « تا آنزمان، آمریکا فشار [علیه رژیم ایران] را افزایش خواهد داد و ما خواهان داشتن بریتانیا در کنار خودمان هستیم،».

او نوشت« زمان آن رسیده است تا از توافق اتمی معیوب و ناقص 2015 دوری کرد. ما از بریتانیا میخواهیم تا از قدرت دیپلماتیک قابل توجه خود استفاده کرده و تاثیر گذار باشد و در حالیکه ما تلاش جهانی متمرکزی را برای یک توافق همه جانبه واقعی هدایت میکنیم به ما بپیوندد».

مشاور وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه الستر برت ، هفته قبل همراهی با ایالات متحده [در رابطه با برجام] را منتفی دانسته بود.

بیشتر بخوانید:


مدیر اداره امنیت بین‌المللی و عدم تکثیر سلاحهای کشتار جمعی وزارت‌خارجه آمریکا، کریستوفر اشلی فورد، چهارشنبه ۳مرداد ۹۷ طی سخنرانی در مؤسسه داکور بیک هاوس، در مورد سیاست آمریکا در رابطه با توافق اتمی ایراد کرد، تأکید کرد که رفتار و سیاست رژیم ایران پس از توافق اتمی مهاجمی شد و این عامل خروج آمریکا از این توافق هسته ایبوده است.

اشلی فورد گفت توافق (برجام) که در سال ۲۰۱۵ توسط قدرتهای جهانی و رژیم ایران امضا شده بود نه تنها مشکلات مختلفی را حل نشده باقی گذاشت و بلکه مشکلات دیگری را هم به وجود آورد.

این مقام وزارت‌خارجه آمریکا اضافه کرد، توافق برجام و سازشی که، منجر به مشروعیت بخشیدن به برنامه هسته‌یی رژیم ایران و همچنین تسهیل آن شد، نه تنها به تغییر سیاست‌ مداخله‌جویانه رژیم ایران در منطقه‌ نیانجامید، بلکه در واقع به بدتر شدن رفتار این رژیم منجر شد.

به گفته مدیر اداره امنیت بین‌المللی و عدم تکثیر سلاحهای کشتار جمعی وزارت‌خارجه آمریکا، لغو تحریم‌های رژیم ایران و تا حدی بازگرداندن آن به اقتصاد جهانی که به واسطه اجرای برجام میسر شده بود، هم این رژیم را غنی‌تر و هم جسورتر کرد، و به رژیم ایران توانایی داد که به بازیگر خطرناکتری از قبل در منطقه تبدیل شود.

اشلی فورد ادامه داد، به عبارت دیگر توافق برجام، هم سوء رفتار رژیم ایران را تسهیل کرد و هم کار ما برای پاسخگویی به این مشکلات را پیچیده‌تر کرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: