ورود خامنه‌ای به نمایش مبارزه با فساد – ۲۱مرداد۱۳۹۷

ورود خامنه‌ای به نمایش مبارزه با فساد – ۲۱مرداد۱۳۹۷


گزارشی از نامه رئیس قوه قضائیه رژیم به خامنه ای برای مجازات مفسدین اقتصادی


 

 

دیروز در نمایش ادامه دار باصطلاح مبارزه با فساد، شاهد یک تحول بودیم به این صورت که رئیس قوة قضاییه در نامه‌یی به خامنه‌ای خواستار اختیارات بیشتر قوة قضاییه برای شدت عمل نشان دادن علیه مفسدین اقتصادی و حتی اعدام سریع آنها شد و خامنه‌ای هم با این درخواست موافقت کرد. البته همان دیروز آخوند منتظری دادستان کل رژیم در نشستی گفت: اینطور نیست که موریانه فساد به بدنه نظام افتاده باشد و افواه عامه مردم، به گونه‌ای این مسایل را رواج می‌دهند که خیلی‌ها باور دارند فساد تاروپود نظام را گرفته، در حالی که این طور نیست.

به این ترتیب این سؤال مطرح می‌شود، اگر بدنة نظام سالم است، پس تیغی که آخوند لاریجانی کشیده، بر سر چه کسانی فرود خواهد آمد؟ گزارشی در پاسخ به این سؤال:

مجری رژیم: رئیس قوه قضائیه در نامه ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران و انجام برخی جرائم از سوی عده ای از اخلال گران و مفسدان اقتصادی در این شرایط همسو با اهداف دشمنان، درخواست کرد اجازه اقدامات ویژه در برخورد قاطع و سریع در چارچوب قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور و قانون مجازات اسلامی داده شود. در این نامه پیشنهاد شده است که هرگونه تعلیق و تخفیف مجازات اخلال گران و مفسدان اقتصادی ممنوع باشد. رهبر انقلاب اسلامی با این پیشنهاد موافقت و تأکید کردند: مجازات مفسدان اقتصادی سریع و عادلانه انجام گیرد و در مورد اتقان احکام دادگاهها دقت لازم توصیه شود».

در نامة سردژخیم قضاییه به خامنه‌ای که تاریخ آن مشخص نیست، درخواست شده که رسیدگی به تخلفات تحت عنوان "قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور" مصوب سال ۱۳۶۹ و نیز ماده ۲۸۶ قانون موسوم به مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ برخورد شود. این قوانین، بخشی از جرایم اقتصادی را اقدام علیه امنیت ملی محسوب می کند و برای آنها مجازات های سنگین، حتی اعدام، در نظر می گیرد.

چند روز پیش و در تاریخ 17مرداد هم ، جعفری دولت آبادی دادستان تهران واردکنندگانی را که در"ایجاد وضع بحرانی در حوزه ارز واردات کالا" مقصر باشند به شلاق، جریمه مالی، زندان درازمدت و اعدام تهدید کرده بود.

خود آخوند صادق لاریجانی هم، یک ماه و نیم پیش "برهم زنندگان ثبات اقتصادی" را به مجازات اعدام تهدید کرده بود.

چند روز پیش در جریان استیضاح و برکناری ربیعی از وزارت کار و تعاون

موارد تکان دهنده‌یی از دزدی و فساد هر سه قوة نظام برملا شد، حسام الدین آشنا، مشاور مطبوعاتی روحانی در توییتر خود نوشت: استیضاح تمام شد، اما ابهامات باقی ماند. سوالات برخی نمایندگان از وزیر پاسخ داده شد، اما سوالات وزیر از برخی نمایندگان بی پاسخ ماند. ‌ای کاش ربیعی خاطرات خود را از دوره ۵ ساله منتشر کند. احتمالا نام آن کتاب "زنده باد فساد ۲" نخواهد بود. اگر فساد را ریشه کن نکنیم، فساد ریشه مارا خواهد کند».

در همین جلسة اخیر مجلس ارتجاع، مجدداً موضوع 63حساب بانکی به نام شخص آخوند لاریجانی و این که سود چندین میلیاردی آن به حساب شخصی او واریز می‌شود بار دیگر مورد سؤال قرار گرفت. موضوعی دو سال پیش در جریان جنگ باندی مطرح شد ولی تا امروز مکتوم مانده است.

اما تنها پرونده‌های فساد قوة قضاییه خامنه‌ای و سایر موارد این باند نیست که سربسته مانده، پرونده‌های دزدیهای باند مقابل هم در گروکشی‌های متقابل به همین سرنوشت دچار شده است.

از جمله در تابستان سال 95 پرونده‌های متعدد حسین فریدون، برادر و دستیار ویژه حسن روحانی مطرح شد، از جمله در ماجرای فیش‌های حقوقهای نجومی، دخالت در تعیین رئیس دزد بانک رفاه کارگران، دست داشتن در پرونده فساد مالی مدیرعامل پیشین بانک ملت و نقش داشتن در زیان سه هزار میلیارد تومانی بورس تهران و حداقل در مورد یکی از این موارد متعدد، آخوند اژه ای سخنگوی قوه قضائیه پس از بازداشت رسول دانیال زاده که از او به عنوان یکی از بدهکاران بزرگ بانکی اسم برده می‌شود، گفت: «ارتباط وی با حسین فریدون کاملاً مشهود است». بر اساس این اتهامات وی در تاریخ 24تیر 96 دستگیر شد، اما زندان او دو روز بیشتر طول نکشید و روز 26تیر 96 با سپردن وثیقة 50میلیارد تومانی آزاد شد.

مشابه همین سناریو در مورد مهدی جهانگیری نایب رئیس اتاق بازرگان تهران و برادر اسحاق جهانگیری تکرار شد. او هم که در موارد متعدد به اختلاس و دزدی کلان متهم شده بود در تاریخ 14مهر 96 دستگیر شد، اما در 4دی 96 با قرار وثیقه آزاد شد. چرا که خود روحانی و باند او هم تهدید کرده بودند و این تهدید را در جلسة اخیر مجلس و پس از آن هم تکرار کردند که آنها هم پرونده‌های دزدی باند مقابل را افشا خواهند کرد.

به این ترتیب روشنه که خیز جدید مبارزه با آنچه که خود خامنه‌ای آن را اژدهای هفت سر فساد خوانده بود، هرگز امنیت و آرامش خاطر دزدان اصلی را بر هم نمی‌زند، اما این که چرا رژیم به نمایشی که در بین مردم هم کمتر کسی ممکنه به اون باور داشته باشه، دست زده، موضوع گفتگوی امروز ما با علیرضا معدنچی است

 
لطفا به اشتراک بگذارید: