تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه- ۲۱مرداد۱۳۹۷

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه- ۲۱مرداد۱۳۹۷


 

مقدمه:



  • فراخوان شماری از نمایندگان پارلمان اروپا برای تشکیل


کمیته تحقیق بین المللی درباره قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ در ایران

-هشدار وودی جانسون سفیر آمریکا در لندن: شرکتهای انگلیسی باید تجارت با رژیم ایران را متوقف کنند در غیر اینصورت با عواقبی جدی در تجارت با آمریکا مواجه می شوند

-جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا:‌رژیم ایران کماکان از تروریسم و جنگ افروزی حمایت می کند. باید با آن مقابله کرد

 

 گزارشات:


گزارش1 ـ دیپلومات مرگبار ایران

گزارش2 ـ افشای جزییات عملیات تروریستی رژیم ایران در پاریس

گزارش3 ـ قیام مردم ایران ادامه دارد

گزارش4 ـ خروج شرکتهای اروپایی از ایران

گزارش ۵ ـ ماجراجوییهای رژیم ایران

گزارش ۶ـ خواست مردم ایران برای تغییر رژیم

تشدید سرکوب مسیحیان ایران

 

گزارش1 ـ دیپلمات مرگبار ایران


دیپلومات مرگبار ایران، دست داشتن عالی ترین مقامات رژیم ایران در تروریسم. عنوان مطلبی است از مرکز مبارزه با تروریسم در وست پوینت West point آمریکا.

مرکز مبارزه با تروریسم در وست پوینت West point آمریکا در مطلبی به قلم متیو لویت matev kevet در مورد توطئه تروریستی رژیم ایران در ویلپنت پاریس نوشت، دهه‌هاست که تهران عوامل خود را بمنظور قتل و دیگر اقدامات تروریستی به اروپا می‌فرستد.

یک دیپلومات رژیم ایران در سفارت تهران در وین پایتخت اتریش، در کشور آلمان دستگیر و متهم به توطئه برای ارتکاب قتل و فعالیت بعنوان یک مأمور خارجی می‌شود. مقامات می گویند این دیپلومات بنام اسدالله اسدی، یک زوج ایرانی را که در بلژیک زندگی می‌کنند استخدام کرد تا یک بمبگذاری را در یک گردهمآیی اپوزیسیون ایران در مرکز ویلپنت در نزدیکی پاریس انجام دهند

 وی در ملاقاتی در لوگزامبورگ در اواخر ژوئن 2018 به آنها 500 گرم مواد منفجره تی.ای.تی.پی. داد. هدف، جلسة سالانه شورای ملی مقاومت ایران مستقر در پاریس بود که شامل مجاهدین خلق می‌شود .

بنا به گفته دادستان‌های آلمان، اسدی یک دیپلومات معمولی نبود بلکه یک افسر اطلاعات (رژیم) ایران بود که تحت پوشش دیپلومات عمل می‌کرد. در یک بیانیه، دادستان‌ها، اسدی را به وزارت اطلاعات و امنیت (رژیم) ایران ربط دادند که کار اصلی آن مراقبت و مبارزه با گروه‌های اپوزیسیون در داخل و خارج ایران است.

یک مقام ارشد وزارتخارجه آمریکا گفت:‌ «آمریکا از همة کشورها می‌خواهد تا بدقت دیپلومات‌های سفارتخانه‌های ایران را مورد بررسی قرار دهند تا نسبت به امنیت کشورشان اطمینان حاصل کنند. اگر رژیم ایران قادر به حمله بمبگذاری در پاریس است، می‌تواند در هر کجای جهان دست به حمله بزنند. ما همة کشورها را ترغیب می‌کنیم در رابطه با رژیم ایران که از سفارتخانه‌هایش بعنوان پوشش دیپلوماتیک برای طراحی حملات تروریستی استفاده می‌کند، فعال باشند»

در مارس 2018 مقامات کشور آلبانی نیز دو عامل رژیم ایران را به اتهام تروریسم دستگیر کردند

 انها در حال شناسایی یک محل بودند که قرار بود جشن سال نو ایرانی در آنجا برگزار شود

گزارش2 ـ افشای جزییات عملیات تروریستی رژیم ایران در پاریس


پایگاه خبریالعربیه گزارش مشروحی از کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در بروکسل منتشر کرد. در این گزارش جزییاتی از طرح تروریستی رژیم آخوندی علیه مجاهدین در پاریس افشا شد:

 فرمان اجرای انفجار در همایش پاریس توسط سازمان اطلاعات و عملیات خارجی رژیم ولایت فقیه صادر شده است. این سازمان کار ایستگاههای اطلاعاتی در سفارتهای رژیم در کشورهای خارجی را سامان میدهد.

 یک قسمت از این سازمان تحت عنوان "مدیریت بررسی گزارشات"  در وزارت امور خارجه در تهران مستقر است. ایستگاههای اطلاعات در سفارتهای رژیم در ارتباط با این مدیریت قرار دارند. مدیریت بررسی گزارشات با کد 210 شناخته میشود

سازمان اطلاعات و عملیات خارجی ، یکی از مهمترین بخشهای وزارت اطلاعات بوده و طرحهای جاسوسی و تروریستی در خارج ایران را اداره میکند و از شاخه های اداره کل اروپا/ آفریقا/آمریکا/ اسراییل/ آمریکا / خاورمیانه/ اسراییل و فلسطین/آسیا و اقیانوسیه تشکیل شده است .

این اداره همچنین پشتیبانی از شبکه های جاسوسی و گروههای مسلح و مزدور رژیم امثال گروه حزب‌الله لبنان/حوثی‌ها در یمن/ شبه نظامیان عراقی و سوریه، و سایرکشورها را به عهده دارد.

تصمیم گیری حمله به گردهمایی اپوزیسیون در پاریس در 30 ژوئن گذشته از سوی خامنه‌ای انجام شد و او به شورای عالی امنیت ملی و وزیر اطلاعات محمود علوی و همچنین امیری مقدم بعنوان مسئول مستقیم این عملیات ابلاغ نمود. امیری مقدم این فرمان را به اسدی ابلاغ کرد که به نوبه خود بمب را به مجریان تحویل داد.

محدثین افزود: متولی پرونده اسدالله اسدی، اداره حقوقی وزارت خارجه است که از طریق سفارت رژیم در آلمان این پرونده را دنبال میکند. اداره حقوقی وزارت اطلاعات هم پیگیری این پرونده را در دستور کار دارد. این اداره پیگیری پرونده را از طریق اداره حقوقی وزارت خارجه دنبال میکند.

وی خاطرنشان کرد: طرح رژیم این است که از طریق اعمال فشار و مذاکره با آلمان ترتیبی دهند که اسدی بجای استرداد به بلژیک و قرار گرفتن در قبال عدالت، به اتریش جایی که او مصونیت داشته است برگردانده شود و از آنجا هم رژیم بسرعت او را از اتریش خارج کرده و به ایران بازگرداند.»

 گزارش3 ـ قیام مردم ایران ادامه دارد


موسی افشار عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران طی مصاحبه یی با رسانه های یمن بر استمرار قیام و نقش هدایت کننده کانونهای شورشی تأکید کرد

موسی افشار عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران گفت علیرغم (هر) فراز و نشیبی قیام مردم ایران ادامه دارد. پیام این قیام گسترده این است که مردم ایران باوجود سرکوب شدید به نقطه ای از آگاهی و انگیزش رسیده ا ندکه توانایی باز داشتن نیروهای این رژیم سرکوبگر را دارند و بهمین دلیل می‌بینیم که در این روزها قیام در شهرهای ایران دوباره شعله ور شده است .

موسی افشار توضیح داد در جریان گردهمایی سالانه مقاومت ایران در سی ام ژوئن در پاریس، مردم سخنگویان خود و کسانی را که بیانگر آرمانها آنها بودند یعنی مقاومت ایران را دیدند؛ مقاومتی که طرح دراز مدت مرحله بعد از سرنگونی رژیم ایران را ترسیم کرده و به عامل انگیزاننده مردم و قیام آفرینان تبدیل شده است

عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت گفت: تظاهرات و اعتراضاتی که در حال حاضر در بزرگترین شهرهای ایران گسترش دارد ادامه همان قیامی است که در دسامبر 2017و قبل از لغو برجام توسط آمریکا و اعمال تحریم علیه رژیم شروع شده است ...

سایت حضرموت hazramoot  یمن نوشت : ایرانیان می‌بینند که هیچ چیزی از درآمدهای صادرات نفت نصیبشان نمیشود. از اینرو مردم بار دیگر توسط این رژیم فریب نمی‌خورند و این بار آنها سرنگونی کامل این رژیم را میخواهند که فقط از طریق عصیان و قیام عملی میشود.

موسی افشار در پایان گفت: سازماندهی (قیام) توسط کانونهای شورشی در ایران انجام شده و این در تظاهرات قبلی وجود نداشت و ما می‌بینیم که این صحنه ها بصورت غافلگیرانه اتفاق می‌افتد . مردم بصورت مستقیم با نیروهای سرکوبگر درگیر می‌شوند و این از نتایج گسترش کانونهای شورشی است.

نقشه مسیر مقاومت ایران گسترش این کانونها بعنوان موتورهای محرک قیام است. این کانونها علاوه بر شوراهای مقاومت است که وظیفه سازماندهی و شکل دادن اعتراضات اقشار مختلف اجتماعی را دارد

گزارش4 ـ خروج شرکتهای اروپایی از ایران


شرکت های اروپایی دادوستد با رژیم ایران را بعد از تحریمهای آمریکا به حالت تعلیق در می آورند

  آن چیزی که تحریمها انجام میدهد ، عبارتند از:‌ دادن 2 گزینه به کمپانی هاست .

یکی از آنها، تجارت ِ چندین تریلیون دلاری اقتصادی با آمریکا و دیگری تجارت با رژیم ایران است.

آن چیزی که ما یک شبه دیدیم، انتخاب کمپانی ها ، برای تجارت با آمریکا ست، باوجودی که کشورهای اروپایی تلاش میکنند به آنها در مسیر دیگری فشار بیاورند.

دونالد ترامپ: ”این گزنده ترین تحریمها است که تاکنون اعمال شده است و در ماه نوامبر آنها در سطح دیگری به اجرا در می آیند . هر کسی که با رژیم ایران معامله کند ، با ایالات متحده آمریکا نمیتواند وارد تجارت شود. من به دنبال صلح جهانی هستم و نه کمتر از آن“.

جواب سریع بود.

در آخرین ساعات شرکت نفتی فرانسوی توتال اعلام کرد از پروژه چندین میلیارد دلاری گاز با ایران بیرون می آید که فوراً باعث بالا رفتن قیمت نفت شد.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که، برای زنده نگاه داشتن توافق هسته ای، با این تحریمها، بوسیله ترغیب کمپانی های اروپایی به تجارت با ایران ، مقابله میکند. این اقدام تابحال کارکرد نداشته است و شرکت های عظیم خودرو سازی اروپایی مانندٍ، دایملر ، پژو و رنو تماماً میگویند ک ه آنها نیز دادوستدشان را به حالت تعلیق در خواهند آورد.

در همین حین در خیابان های تظاهرات را می بینیم که همزمان با سقوطٍ ارزش پول ایران در حال افزایش است. بسیاری در کشور این احساس را دارند که این نقطه شکست است .

گزارش ۵ ـ ماجراجوییهای رژیم ایران


ژنرال جک کین معاون پیشین رئیس ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا می گوید: رژیم ایران هرگز نمیخواهد با آمریکا بطور رو در رو درگیر شود. بخشهایی از مصاحبه فاکس نیوز با ژنرال جک کین را می بینیم:

اجازه بدهید که به موضوع ایران و پرتاب موشک و بیسجِ نیروها و تمریناتی که میگویند تا تابستان ، انجام میشود، بپردازیم.

نظرتان در این رابطه چیست؟

ژنرال ”جک کین“: رژیم ایران در حال ارسال یک پیام به تیم ترامپ بعد از برقراری تحریمها است .

 2 یا 3 هفته بعد از مراسم تحلیف دونالد ترامپ آنها یک موشک بالستیک شلیک کردند

ترامپ ( به درستی از توافق بیرون کشید ) و آنها را تحریم کرد و اعلام کرد اگر رفتار بدخواهانه ادامه پیدا کند به معنی بدترین ( واکنش ها ) از جانب آمریکا خواهد بود که آنها توان مقاومت در برابر آنرا ندارند.

الآن رژیم ایران به دنبال تحریمهایی که اعمال شده یک آزمایش موشکی انجام داده است. این اقدام تا حد زیادی قدم گذاشتن در میسری اشتباه است.

( این تحریمها) بطور قابل توجهی مانع دستیابی رژیم ایران به بازار دلار و بازارهای جهانی می شود و خرید و فروش طلا ، فلزات قیمتی ،آلومینوم، فولاد، زغال سنگ، خودرو و لیست بلند بالایی از اقلام دیگر را ممنوع می کند.

تحریمهای بعدی در نوامبر خواهد آمد و ما به دنبال نفت و بخش های انرژی آنها هستیم ومیخواهیم ( این تحریمها را) روی رژیم ایران اعمال کنیم.

اقتصاد آنها پیش از این در وضعیت وخیمی قرار گرفته است و به شدت در حال دست و پا زدن هستند . واقعیت این است که واحد پول آنها تقریباً بی ارزش شده و بازار سیاه به یک حرفه و شغل تبدیل شده است .

بنا بر این فشار روی آنها باقی میماند و در نوامبر تحریمهایی به اجرا در خواهد آمد که تا بحال انجام نشده است.

فاکس نیوز: در رابطه با تنگه هرمز ، آیا بستن آن یک گزینه برای آنها ست؟

ژنرال ”جک کین“: اگر آنها تنگه هرمز را ببندید ،ما تمامی نیروی نظامی آنها را برمیچینیم . این یک اقدام جنگی است ... آنها نتیجه آنرا میدانند که چیست؟

این عمل، آمریکا را به یک درگیری می کشاند و رژیم ایران هرگز نمیخواهد که با آمریکا در گیر شود.

به یاد داشته باشید که 38 سال درگیری، با استفاده از نیروهای نیابتی و پرهیز از مقابله ِ رو در رو با (آمریکا) و مزاحمت برا ی کشتی های ما و شلیک موشک در جاهای مختلف داشته اند ،ولی نمیخواهند این مدل از درگیری را داشته باشند.

گزارش ۶ـ خواست مردم ایران برای تغییر رژیم


مردم ایران با شعار مرگ بر خامنه ای و مرگ بر روحانی خواستار تغییر این رژیم هستند.

دکتر نبیل العتوم رئیس بخش پژوهشهای ایران در مرکز امیهOMAYAH به اسکای نیوز گفت :

رژیم ایران عادت دارد از سیاست لبه پرتگاه یا برخورد با بحران با صدور بحران استفاده کند

این رژیم با سخنان تند می خواهد بحران را تشدید کند.

برخورد اولیه رژیم ایران در مقابل لغو برجام برخوردی غیر مسؤلانه بود . آنها از سیاست مواجهه با آمریکا صحبت کردند و گفتند به آمریکا درس های سختی خواهند داد.

این ها شعارهای توخالی است که عملی نمی شوند چرا که این رژیم از یک وضعیت پر فشار داخلی رنج می برد. ما از یک اقتصاد فروپاشیده در ایران صحبت می کنیم .این خود را در سقوط ریال ایرانی نشان می دهد ..قیمت کالا سی تا چهل درصد گرانتر شده .

علاوه بر این تظاهرات بی سابقه بخاطر بی آبی و سیاست های رژیم وجود دارد . شعار های تظاهر کنندگان تنها به خواسته های اقتصادی آنها بر نمی گردد و تنها علیه بیکاری و فقر و فساد شعار نمی دهند . آنها مشروعیت رژیم را به زیر سؤال می کشند

اسکای نیوز : آیا می توانیم بگوییم که امروز برای تغییر رژیم فرصتی طلایی است ؟ فشار داخلی و خارجی بر روی این رژیم زیاد است ، از اول انقلاب تا بحال فروپاشی پول ایران تا این حد سابقه نداشته و صداهایی که در داخل بلندشده بی سابقه است. ترس مردم برای تهاجم به سران رژیم ریخته و حتی به حوزه های علمیه تهاجم می کنند. انتظار نمی رفت که در ایران چنین رویدادهایی صورت گیرد .

دکتر نبیل العتوم : به نظرمن این فرصتی ویژه است. الان مردم با شعارهای مرگ بر خامنه ای و مرگ بر روحانی به خیابان آمدند. رژیم ایران مشروعیتش را از دست داده و مردم ایران سیاست های خصمانه رژیم را رد می کنند . در شرایط اقتصادی و اجتماعی کنونی ایران با فساد دولتی ، در رتبه ۱۶۳ کشورهای فاسد قرار گرفته است . حتی احمدی نژاد صحبت از گم شدن بیش از۹۵ میلیارد دلار می کند. خاتمی هم می گوید که فساد سراسر حکومت را فرا گرفته .

تشدید سرکوب مسیحیان ایران


فاکس نیوز گزارشی طی گزارشی از نقض حقوق اقلیتهای مذهبی به ویژه مسیحیان در ایران اعلام کرد:‌ رژیم ایران سرکوب مسیحیان را بدنبال تحریمهای آمریکا تشدید کرده است، این در حالی است که این رژیم با ناآرامیهای فزاینده در سراسر کشور روبروست

 
لطفا به اشتراک بگذارید: