خروج شرکتهای اروپایی از ایران-۲۰دقیقه-۲۱مرداد۱۳۹۷

گزارش4 ـ خروج شرکتهای اروپایی از ایران-۲۰دقیقه-۲۱مرداد۱۳۹۷


شرکت های اروپایی دادوستد با رژیم ایران را بعد از تحریمهای آمریکا به حالت تعلیق در می آورند

  آن چیزی که تحریمها انجام میدهد ، عبارتند از:‌ دادن 2 گزینه به کمپانی هاست .

یکی از آنها، تجارت ِ چندین تریلیون دلاری اقتصادی با آمریکا و دیگری تجارت با رژیم ایران است.

آن چیزی که ما یک شبه دیدیم، انتخاب کمپانی ها ، برای تجارت با آمریکا ست، باوجودی که کشورهای اروپایی تلاش میکنند به آنها در مسیر دیگری فشار بیاورند.

دونالد ترامپ: ”این گزنده ترین تحریمها است که تاکنون اعمال شده است و در ماه نوامبر آنها در سطح دیگری به اجرا در می آیند . هر کسی که با رژیم ایران معامله کند ، با ایالات متحده آمریکا نمیتواند وارد تجارت شود. من به دنبال صلح جهانی هستم و نه کمتر از آن“.

جواب سریع بود.

در آخرین ساعات شرکت نفتی فرانسوی توتال اعلام کرد از پروژه چندین میلیارد دلاری گاز با ایران بیرون می آید که فوراً باعث بالا رفتن قیمت نفت شد.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که، برای زنده نگاه داشتن توافق هسته ای، با این تحریمها، بوسیله ترغیب کمپانی های اروپایی به تجارت با ایران ، مقابله میکند. این اقدام تابحال کارکرد نداشته است و شرکت های عظیم خودرو سازی اروپایی مانندٍ، دایملر ، پژو و رنو تماماً میگویند ک ه آنها نیز دادوستدشان را به حالت تعلیق در خواهند آورد.

در همین حین در خیابان های تظاهرات را می بینیم که همزمان با سقوطٍ ارزش پول ایران در حال افزایش است. بسیاری در کشور این احساس را دارند که این نقطه شکست است .
لطفا به اشتراک بگذارید: