خواست مردم ایران برای تغییر رژیم-اسکای نیوز-۲۰دقیقه-۲۱مرداد۱۳۹۷

خواست مردم ایران برای تغییر رژیم-اسکای نیوز-۲۰دقیقه-۲۱مرداد۱۳۹۷


مردم ایران با شعار مرگ بر خامنه ای و مرگ بر روحانی خواستار تغییر این رژیم هستند.

دکتر نبیل العتوم رئیس بخش پژوهشهای ایران در مرکز امیهOMAYAH به اسکای نیوز گفت :

رژیم ایران عادت دارد از سیاست لبه پرتگاه یا برخورد با بحران با صدور بحران استفاده کند

این رژیم با سخنان تند می خواهد بحران را تشدید کند.

برخورد اولیه رژیم ایران در مقابل لغو برجام برخوردی غیر مسؤلانه بود . آنها از سیاست مواجهه با آمریکا صحبت کردند و گفتند به آمریکا درس های سختی خواهند داد.

این ها شعارهای توخالی است که عملی نمی شوند چرا که این رژیم از یک وضعیت پر فشار داخلی رنج می برد. ما از یک اقتصاد فروپاشیده در ایران صحبت می کنیم .این خود را در سقوط ریال ایرانی نشان می دهد ..قیمت کالا سی تا چهل درصد گرانتر شده .

علاوه بر این تظاهرات بی سابقه بخاطر بی آبی و سیاست های رژیم وجود دارد . شعار های تظاهر کنندگان تنها به خواسته های اقتصادی آنها بر نمی گردد و تنها علیه بیکاری و فقر و فساد شعار نمی دهند . آنها مشروعیت رژیم را به زیر سؤال می کشند

اسکای نیوز : آیا می توانیم بگوییم که امروز برای تغییر رژیم فرصتی طلایی است ؟ فشار داخلی و خارجی بر روی این رژیم زیاد است ، از اول انقلاب تا بحال فروپاشی پول ایران تا این حد سابقه نداشته و صداهایی که در داخل بلندشده بی سابقه است. ترس مردم برای تهاجم به سران رژیم ریخته و حتی به حوزه های علمیه تهاجم می کنند. انتظار نمی رفت که در ایران چنین رویدادهایی صورت گیرد .

دکتر نبیل العتوم : به نظرمن این فرصتی ویژه است. الان مردم با شعارهای مرگ بر خامنه ای و مرگ بر روحانی به خیابان آمدند. رژیم ایران مشروعیتش را از دست داده و مردم ایران سیاست های خصمانه رژیم را رد می کنند . در شرایط اقتصادی و اجتماعی کنونی ایران با فساد دولتی ، در رتبه ۱۶۳ کشورهای فاسد قرار گرفته است . حتی احمدی نژاد صحبت از گم شدن بیش از۹۵ میلیارد دلار می کند. خاتمی هم می گوید که فساد سراسر حکومت را فرا گرفته .
لطفا به اشتراک بگذارید: