ورود خامنه‌ای به نمایش مبارزه با فساد -۲۱مرداد۱۳۹۷

ورود خامنه‌ای به نمایش مبارزه با فساد -۲۱مرداد۱۳۹۷


گفتگو با علیرضا معدنچی


 

به نظر می‌رسه که این موضوع وارد مرحلة جدیدی می‌شه، این موضوع گفتگوی امروز ما با علیرضا معدنچی است

س: اقداماتی که رئیس قوة قضاییه در نامة خودش ذکر کرده به نظر می‌رسه اقدامات حادی باشه، آیا مشخص هست که چه کاری می‌خواهند بکنند و چه ابعادی رو در بر میگیرد؟

ج: البته هنوز اسمی اعلام نکردند و اطلاعاتی ندادند که آدم به اتکا آنها بتواند پیش‌بینی کند، اما با توجه به تجارب این چند دهه و موارد متعدد، که در این گزارش هم به بعضی از آنها اشاره شده بود، به نظر من این یک نمایش رنگ باخته است و انتظار اتفاق قابل توجهی را هم از آن نباید داشت. بخصوص به این دلیل که رژیم بیش از آن شکننده ومتزلزل است که بتواند دست به چنین مانورهایی بزند.

کمااین که همان دیروز که آخوند لاریجانی چنین نامه‌یی به خامنه‌ای نوشته، آخوند منتظری دادستان کل رژیم در نشستی گفت: اینطور نیست که موریانه فساد به بدنه نظام افتاده باشد و افواه عامه مردم، به گونه‌ای این مسایل را رواج می‌دهند که خیلی‌ها باور دارند فساد تاروپود نظام را گرفته، در حالی که این طور نیست.

 

س: آیا این احتمال رو نمی‌دید با توجه به شدت نارضایتی و خشم عمومی، رژیم واقعاً بخواد تعددی از مهره‌های رژیم رو قربانی بکنه تا کلیت نظام رو در ببره؟

ج: چرا میزی که چیده‌اند چنین میزی است و لابد کسانی را هم اعدام خواهند کرد، اما اگر بدنة نظام سالم است، پس تیغی که آخوند لاریجانی کشیده، بر سر عوامل دست چندم فساد فرود خواهد آمد ولی اما این هیچ تأثیری در جامعه و در مردم نخواهد داشت.

 روشنه که خیز جدید مبارزه با آنچه که خود خامنه‌ای آن را اژدهای هفت سر فساد خوانده بود، هرگز امنیت و آرامش خاطر دزدان اصلی را بر هم نمی‌زند.

بنابراین کمترین جدیتی برای این خیز جدید مبارزه با فساد که این بار خامنه‌ای هم واد آن شده قائل نیستند؛ چرا که خود قوة قضاییه و شخص آخوند صادق لاریجانی و برادرانش در دزدی و زمین‌خواری و فساد سوابق کاملا لو رفته‌یی دارند. از جمله

 

س: خب اگر واقعاً رژیم کاری از دستش بر نمی‌آید، پس چرا اصلاً چنین چیزی رو شروع کرد؟ هدفش چیه؟

ج:رژیم ناچاره برای اینکه مردم را ساکت کنه باید کاری را شروع کنه اما کاری هم که می تونه بکنه درهمین حداست. اما این یک وجه اختناق آورهم داره لابد که به موازاتش محاکمه ... شروع می کنند به بگیر وببند و... تحت عنوان گرونفروشی و... بعلاوه رژیم می تونه بگه که من که مبارزه با فساد را شروع کردم اگر بازکسانی بیایند وبگویند ویا علیه فساد شعار بدهند و... خواهند گفت اینها از مجاهدین هستند به این شکل تیغ سرکوب را تیزتر کند.

تناقضی که هست درهمین نمایش هم می شه دید. رژیم می خواهد آب روآتش مردم بریزد اما نفت برآتش خواهد بود.
لطفا به اشتراک بگذارید: