روزنامه‌فرانکفورت‌آلگماینه، با تحریم آمریکا،شرکتهای بیشتری منجمله دور آلمان از ایران خارج میشوند

روزنامه‌فرانکفورت‌آلگماینه، با تحریم آمریکا،شرکتهای بیشتری منجمله دور آلمان از ایران خارج میشوند


فرانکفورتر آلگماینه گزارش داد: «به‌دنبال تحریم‌های آمریکا، شرکت‌های آلمانی بسا بیشتری از ایران خارج می‌شوند. تازه‌ترین نمونة آن شرکت (خودروسازی) «دور» آلمان است... پیش از آن مشخص شد که شرکت تونل‌سازی هرنکنشت Herrenknecht از (ایران) خارج می‌شود و از قرارداد 20 میلیون یورویی خود چشم‌پوشی خواهد کرد... این شرکت نمی‌خواهد ریسک قرار گرفتن در لیست سیاه آمریکا را بپذیرد... هم‌چنین شرکت خودروسازی دایملر، بیمة مونیخ و آدیداس تولیدکنندة لوازم ورزشی از خواست واشینگتن برای توقف فعالیت‌هایشان در ایران تبعیت کردند».

فرانکفورتر آلگماینه با اشاره به اعمال قانون موسوم به مسدودسازی تحریم‌ها از سوی اتحادیة اروپا، می‌افزاید: «در عمل اما این اقدام، هیچ‌گونه تأثیری ندارد. برای اغلب شرکت‌ها، تجارت در آمریکا به‌روشنی مهم‌تر از تجارت با (رژیم) ایران است. در هر صورت، دیگر تقریباً هیچ بانکی هم وجود ندارد که معاملات با (رژیم ایران) را تأمین کند».

در ادامة این گزارش آمده است: «هولگر بینگمن Holger Bingmann رئیس بِ.گ.آ. BGA اتحادیة تجارت خارجی آلمان انتظار خروج شرکت‌های بسیاری را از ایران دارد. وی گفت: «هر کس تلاش کند هم‌چنان صادرات به ایران راادامه بدهد، می‌تواند تجارت خود در آمریکا را به فراموشی بسپارد».
لطفا به اشتراک بگذارید: