بنیاد هریتیج: شکست طرح بمبگذاری رژیم ایران علیه اپوزیسیون-۲۰دقیقه-۲۲مرداد۱۳۹۷

 بنیاد هریتیج: شکست طرح بمبگذاری رژیم ایران علیه اپوزیسیون-۲۰دقیقه-۲۲مرداد۱۳۹۷


یک کارشناس ارشد بنیاد هریتیج می گوید:‌ رژیم ایران در طرح بمبگذاری علیه اپوزیسیون شکست خورده است. این رژیم در حال حاضر تحت فشار شدید داخلی و خارجی است

جیمز فیلیپس یکی از محققان ارشد امور خاورمیانه در بنیاد هریتیج در آمریکا معتقد است که واشنگتن باید بهای سیاست‌های خصمانه رژیم ایران را بالا ببرد وگرنه این رژیم تغییر سیاست نخواهد داد...

زیرا تهران به توافق اتمی چسبیده است چون می‌داند که این توافق بصورت دائمی مانع جاه‌طلبی هسته‌ای رژیم نیست و تنها آنرا به تأخیر می‌اندازد.

وی می افزاید: رژیم ایران نقش قربانی را بازی کرده و دنبال ایجاد شکاف بین آمریکا و اتحادیة اروپاست تا مانع شکل گرفتن یک جبهه متحد در تحریم‌ها گردد.

جیمز فیلیپس می گوید مشکل می‌توان تصور کرد رهبران اروپایی به شرایطی که توسط یک دیکتاتور دینی مشخص شده عمل کنند. بدتر اینکه رژیم ایران در یک طرح بمبگذاری شکست خورده در گردهمایی اپوزیسیون ایرانیان تبعیدی در نزدیکی پاریس گیر افتاد.

محقق ارشد امور خاورمیانه در بنیاد هریتیج افزود:‌ اگر تهران بسرعت دست به کار غنی‌سازی اورانیوم بزند، حمایت دیپلماتیک روسیه و چین را از دست خواهد داد که می‌تواند به دور جدیدی از تحریم‌ها راه ببرد. چنین استراتژی مقابله‌‌جویانه‌ای تهران را در مسیر تصادم با تعداد کشورهای بیشتری قرار خواهد داد که هزینه اقتصادی و سیاسی را برای رژیم افزایش می دهد و منجر به بی‌ثباتی سیاسی می شود.

جیمز فلیپس نتیجه می گیرد بدنبال خارج شدن آمریکا از برجام، ایران دیگر در یک مسیر راحت برای گسترش غنی‌سازی اورانیوم قرار ندارد.

این محقق ارشد امور خاورمیانه پیشنهاد می کند:

دولت ترامپ باید دست به یک کارزار دیپلماتیک فشرده بزند تا حمایت بین‌المللی برای تجدید تحریم‌ها علیه ایران را بدست آورد.
لطفا به اشتراک بگذارید: