خدیجه عرفات از نمادهای انقلاب فلسطین-۲۰دقیقه-۲۲مرداد۱۳۹۷

خدیجه عرفات از نمادهای انقلاب فلسطین-۲۰دقیقه-۲۲مرداد۱۳۹۷


درگذشت خدیجه عرفات از نمادهای انقلاب فلسطین یاد و خاطره رهبر تاریخی مردم فلسطین ابوعمار را در دلها زنده کرده است. نگاهی به زندگی سراسر فداکاری او:

روز شنبه ۲۰ مرداد ۹۷ خدیجة عرفات مبارز بزرگ فلسطینی و خواهر یاسر عرفات رهبر فقید جنبش فلسطین در سن ۸۶ سالگی در قاهره درگذشت.

محمود عباس رئیس دولت فلسطین درگذشت این زن انقلابی را که آرمانهایش آزادی فلسطین و محبت و یک دلی میان مردم فلسطین بود تسلیت گفت.

خدیجه عرفات تنها بازمانده خانواده یاسر عرفات رهبر تاریخی فلسطین، در سالهای آخر زندگی اش در خانه ای خالی از مظاهر رفاه و تجملات در مرکز شهر غزه زندگی می کرد.بسیاری از مردم فلسطین او را با نام پیر انقلاب می شناسند .او در قسمت دیگری از داستانهای زندگی اش می گوید ابو عمار در دانشگاه قاهره در رشته مهندسی راه و ساختمان فارغ التحصیل شد و در کویت در منصبی عالی مشغول بکار شد ولی بسرعت این منصب را ترک کرد و برای تشکیل هسته های آزادیبخش فلسطین دست بکار شد . او بسیاری از جوانان که هم اکنون در مناصب رهبری دولت فلسطین انجام وظیفه می کنند را نیز عضو گیری کرد.

مردم فلسطین بارها از او شنیده بودند که آرزو دارد مردم فلسطین متحد باشند و مانند ابو عمار که شغل و مناصبش را در راه مردم و آزاد سازی فلسطین ترک کرد آنها نیز یکدیگر را دوست بدارند و هر کاری که در جهت آرمانهای فلسطین و پاسخ به میهن و منافع آن است را انجام دهند.

خدیجه عرفات پیر انقلاب فلسطین، در خانه ساده اش تابلوهای ابوعمار و بعضی هدایای او را نگهداری می کرد او به تمامی کسانی که به دیدارش می آمدند از قول برادر شهیدش می گفت کسانی که می خواهند فلسطین را آزاد کنند می بایست یکدیگر را دوست داشته باشند . این وصیت ابو عمار قبل از وفاتش است که می گفت می بایست از اشتباهات یکدیگر در گذریم و آنها را ببخشیم .

خدیجه عرفات این زن مبارز فلسطین که بیماری او را خانه نشین کرده بود هنگامی که با دوستدارانش دیدارمی کرد با روحیه ای سرشار از آرمانهای برادر شهیدش یاسر عرفات در مورد خدمت رسانی به مردم صحبت می کرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: