دیپلماتهای مرگبار رژیم ایران،گزارش اعمال تروریستی ایران در اروپا-وست پوینت آمریکا

دیپلماتهای مرگبار رژیم ایران،گزارش اعمال تروریستی ایران در اروپا-وست پوینت آمریکا


«دیپلمات‌های مرگبار رژیم ایران»


گزارش ماهنامة مرکز مبارزه با تروریسم


وابسته به دانشکدة نظامی وست‌پوینت آمریکا


دربارة اعمال تروریستی رژیم آخوندی در سراسر اروپا


اوت ۲۰۱۸


 


چند دهه است که حکومت تهران عوامل خود را


برای ترور و دیگر اقدامات تروریستی به اروپا می‌فرستد


تازه‌ترین مورد آن یک دیپلمات رژیم به نام اسدالله اسدی است


که عملیات دستگیری وی در توقفگاهی در یک اتوبان در آلمان


به قدری جدی گرفته شد که مقامهای آلمانی طی این عملیات


 اتوبان را بستند


 

ماهنامة مرکز مبارزه با تروریسم: «دیپلمات‌های مرگبار رژیم ایران»

سی.تی.سی. سنتینل ماهنامة مرکز مبارزه با تروریسم وابسته به دانشکدة نظامی وست‌پوینت آمریکا در شمارة ماه اوت خود، گزارش مبسوطی را تحت عنوان «دیپلمات‌های مرگبار (رژیم) ایران»، دربارة تروریسم صادراتی دیکتاتوری آخوندی به اروپا و برجسته‌شدن آن به‌دنبال دستگیری اسدالله اسدی دیپلمات‌تروریست رژیم به‌خاطر توطئة تروریستی علیه گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس منتشر کرد.

این گزارش به قلم متیو لویت از مقام‌های پیشین خزانه‌داری آمریکا و مدیر برنامة ضد تروریسم و اطلاعات مؤسسة واشینگتن برای سیاست خاورنزدیک به رشتة تحریر در آمده است.

سفیر آدام ارلی سخنگوی پیشین وزارت خارجة آمریکا طی پیامی دربارة انتشار آن، گفت: «(این گزارش) جزییات تلاش (رژیم) ایران را برای بمب‌گذاری در گردهمایی ایران آزاد 2018 در ماه ژوئن در پاریس ارائه می‌کند. این تأکیدی بر لزوم منزوی‌کردن و مقابله با آخوندهای دوست‌دار تروریسم در تهران است».

در گزارش مرکز مقابله با تروریسم آمده است: «به‌دنبال دستگیری یک دیپلمات (رژیم) ایران در آلمان در ماه ژوئیه، به‌خاطر نقش او در توطئة بمب‌گذاری در گردهمایی مخالفان ایرانی در پاریس، مقام‌های آمریکایی به متحدان خود هشدار داده‌اند که نسبت به طرح‌های تروریستی (رژیم) ایران در سایر نقاط هوشیار باشند. طبعاً پیشینة کافی برای این نگرانی وجود دارد. چند دهه است که (حکومت) تهران عوامل خود را برای ترور و دیگر اقدامات تروریستی به اروپا می‌فرستد.

حال (تازه‌ترین) مورد آن، هر چند همة ویژگی‌های یک فیلم هیجان‌انگیز جاسوسی را در بر داشت، اما به هیچ‌عنوان تخیلی نبود. یک دیپلمات (رژیم) ایران که در سفارت (این رژیم) در وین اعتبارنامه دارد، در آلمان دستگیر و متهم به توطئه برای ارتکاب قتل و فعالیت به‌عنوان مأمور خارجی شد. مقام‌ها مظنونند که این دیپلمات به‌نام اسدالله اسدی، یک زوج ایرانی مقیم بلژیک را به کار گرفته و در ملاقاتی با آنها در لوگزامبورگ 500 گرم مواد منفجره تی.ای.تی.پی. به آنها داده است. هدف، گردهمایی سالانة شورای ملی مقاومت ایران در پاریس بود . وقتی در همان روز این زوج در حومة... بروکسل دستگیر شدند، مقام‌ها گفتند، مواد انفجاری قدرتمند و یک چاشنی را در خودروی آنها کشف کردند و دستگیری آنها «دقیقاً به‌موقع» صورت گرفته است. به‌دنبال آن... عملیات دستگیری اسدی و سه نفر دیگر در توقفگاهی در اتوبان، به قدری توسط مقام‌های آلمانی جدی گرفته شد، که آنها اتوبان را طی (عملیات) دستگیری، بستند».

اشارة گزارش سی.تی.سی. سنتینل به اعلام این خبر توسط پلیس ایالت بایرن آلمان در روز اول ژوئیه است؛ در آن روز پلیس بایرن اعلام کرد که به‌دلیل عملیات خود علیه یک خودرو با چهار سرنشین، از جمله یکی که حکم جلب اروپایی علیه او صادر شده، اتوبان مربوطه بسته شد و فرد مذکور (یعنی دیپلمات‌تروریست رژیم اسدالله اسدی) متعاقباً دستگیر شد.

 

بیورن اشمیت - سخنگوی پلیس بایرن

«همکاران من یکشنبه بعد از ظهر در توقفگاه اتوبان در اشپسارت جنوبی، خودرویی را کنترل کردند. طی این کنترل مشخص شد که یکی از 4 سرنشین خودرو، طبق حکم جلب اروپایی تحت تعقیب است. او را دستگیر کردیم. هم‌اکنون هر 4 نفر در بازداشت پلیس هستند. ما خودرو مظنون را نیز دقیق‌تر بازرسی کردیم؛ علائمی بود که احتمالاً در این خودرو مواد انفجاری وجود داشته باشد. به همین دلیل در محوطة توقفگاه تدابیر ایمنی اتخاذ کردیم».

در ادامة گزارش «دیپلمات‌های مرگبار (رژیم) ایران»، آمده است: «بنا به گفته دادستان‌های آلمان، اسدی نه یک دیپلمات معمول بلکه یک مأمور اطلاعاتی (رژیم) ایران بود که تحت پوش دیپلمات عمل می‌کرد. در یک بیانیه، دادستان‌ها اسدی را با وزارت اطلاعات و امنیت (رژیم) ایران مرتبط دانستند که کار اصلی آن «شامل مراقبت و مقابله با گروه‌های اپوزیسیون در داخل و خارج ایران است. ....

یک مقام ارشد وزارت خارجه ‌آمریکا در صحبت با خبرنگاران، نگرانی واشینگتن را چنین عنوان کرد: « تازه‌ترین نمونه، توطئه‌یی است که بلژیکی‌ها آن‌را خنثی کردند و یک دیپلمات (رژیم) ایران از سفارت آن در وین، به‌عنوان بخشی از توطئة بمب‌گذاری در گردهمایی رهبران اپوزیسیون ایران در پاریس، دستگیر شد. ایالات متحده از تمامی کشورها می‌خواهد که به‌دقت دیپلمات‌ها در سفارت‌خانه‌های (رژیم) ایران را مورد بررسی قرار بدهند تا امنیت کشورهای خودشان را تضمین کنند و ما از همة کشورها می‌خواهیم که نسبت به استفادة (رژیم) ایران از سفارت‌هایش به‌عنوان پوشش دیپلماتیک برای توطئة حملات تروریستی، مراقب باشند».

ماهنامة مرکز مقابله با تروریسم، اضافه می‌کند: «در مارس ۲۰۱۸ مقامات آلبانی دو عامل (رژیم) ایران را درحالیکه محلی که قراربودجشن سال نو ایرانی در آنجا آغاز شود زیرنظرداشتند، به اتهام تروریسم دستگیر کردند.

در ژانویه ۲۰۱۸ بعد از چند ماه مراقبت، مقام‌های آلمانی به چند خانة مرتبط با عوامل (رژیم) ایران حمله کردند؛ یک ماه قبل از آن، دولت آلمان به‌دنبال محکومیت یک مأمور (رژیم) ایران به‌خاطر جاسوسی در این کشور، یک اعتراض رسمی را به سفیر (رژیم) ایران صادر کرد... در موارد دیگر، دیپلمات‌های (رژیم) ایران که در تروریسم و یا زیرنظر داشتن اهداف احتمالی برای حمله نقش داشتند، بی سر و صدا دستگیر و اخراج شده‌اند.

گزارش ماهنامة سی.تی.سی. سنتینل تصریح می‌کند: « دستگیری اسدی ، فقط تازه‌ترین نمونة مظنون تروریسم تحت حمایت حکومتی (رژیم) ایران است که طی آن (این رژیم) از مقام‌های حکومتی بازدیدکننده (از کشورهای خارجی) یا دیپلمات‌های ثبت‌شده، برای توطئة حملات تروریستی استفاده می‌کند.

گزارش سپس نمونه‌های متعددی را از ترور مخالفان توسط حکومت آخوندی در کشورهای مختلف اروپایی ذکر کرده و در قسمتی از آن به ترور شهید بزرگ حقوق بشر دکتر کاظم رجوی در سوئیس می‌پردازد؛ در این قسمت آمده است: «کاظم رجوی سفیر پیشین ایران در ملل متحد و برادر رهبر اپوزیسیون مجاهدین خلق (در ۲۴ آوریل ۱۹۹۰) ترور شد.... بنا به گزارش قاضی تحقیق سوئیسی، شواهد حاکی از نقش مستقیم یک یا چند مقام سرویس‌های (رژیم) ایران در این قتل بود. در مجموع ۱۳ مظنون وجود داشت که همگی با پاسپورت‌های رسمی (رژیم) ایران، به سوئیس سفر کرده بودند.

در ادامه گزارش ماهنامة مرکز مبارزه با تروریسم وابسته به دانشکدة نظامی وست‌پوینت آمریکابه نقش‌داشتن بالاترین سرکردگان رژیم در اعمال تروریستی اشاره شده و درپایان نتیجه‌گیری شده است: «در حالی که مقام‌ها در اتریش، بلژیک، فرانسه و آلمان در پروندة اسدی عمیق‌تر می‌شوند، احتمالاً هم‌چون نتیجه‌گیری تمام تحقیقات دربارة توطئه‌های (رژیم) ایران در گذشته به‌سرعت مشخص خواهند کرد که اینها نه اقداماتی خودسرانه، بلکه اقدامات یک رژیم سرکش است».

منبع: ماهنامة سی.تی.سی. سنتینل: اوت ۲۰۱۸

 
لطفا به اشتراک بگذارید: