-ژنرال جوزف ووتل فرمانده سنتکام: قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه در مرکز فعالیت‌های مخرب در منطقه خاورمیانه هستند

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه- ۲۲مرداد۱۳۹۷


مقدمه:


-ژنرال جوزف ووتل فرمانده سنتکام: قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه در مرکز فعالیت‌های مخرب در منطقه خاورمیانه هستند

-اشتاین برگ کارشناس ارشد موسسه "علوم و سیاست" در آلمان: وضعیت ایران باتوجه به آمار بیکاری و سقوط ارزش ریال فاجعه آمیز است، خروج صدها هزار کارگر افغان از ایران هم شاهد دیگری از وخامت اقتصاد ایران است

-فرمانده سپاه لرستان: شرایط کشور ملتهب است. فروپاشی و براندازی را سر زبان‌ها انداخته‌اند که بین مردم دلهره ایجاد شود که چه زمانی ممکن است این زلزله اتفاق بیفتد.


گزارشات :


گزارش۱ـ ارتباط رژیم ایران و القاعده ، قبل از یازده سپتامبر

گزارش۲ـ بنیاد هریتیج: شکست طرح بمبگذاری رژیم ایران علیه اپوزیسیون

گزارش۳ـ خدیجه عرفات از نمادهای انقلاب فلسطین

گزارش ۴ اجرای تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران

گزارش ۵- دنیس راس: مردم ایران خودشان رژیم را تعیین تکلیف می کنند

گزارش۶ ـ رژیم ایران کماکان از تروریسم و جنگ افروزی حمایت می کند

گزارش۷ـ مقابله با پهپادها

اکسپرس انگستان:‌ ایرانیان خواستار تغییر رژیم هستند


گزارش1 ـ ارتباط رژیم ایران و القاعده ، قبل از یازده سپتامبر




[caption id="attachment_146266" align="alignnone" width="300"] ارتباط رژیم ایران و القاعده ، قبل از یازده سپتامبر[/caption]

بیست ومین سالگردٍ خونین ترین حمله مرگبار در افریقا که قبل از یازده سپتامبر صورت گرفت بیانگر رابطه رژیم ایران و القاعده است. گزارشی از فاکس نیوز

20سال پیش کامیون های انفجاری در سفارت های آمریکا در کنیا ،تانزانیا باعث مرگ 224 نفر شدند .

تحلیل گران تروریستی مدت هاست که اثر انگشت رژیم ایران را در آن حملات کشف کرده اند.

گزارشِ یازده سپتامبر، منشاء ارتباطات رژیم ایران و القاعده را به این صورت توضیح میدهد .

در سالهای 1991 و1992 گفتگوهایی در سودان بین القاعده و عوامل رژیم ایران صورت گرفت که نتیجه آن یک قرارداد غیر رسمی بود.

در زمان کمی بعد از آن عوامل ارشدٍ القاعده برای گرفتن آموزش ،که مقدمتاً، (نحوه استفاده از) تجهیزات انفجاری بود به ایران سفر کردند

در آستانه این سالگرد وزارت خارجه این موارد را در رابطه با حکومتٍ ایران اعلام کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

(ما میخواهیم ) تغییر رفتار رژیم ایران، توقف نقض حقوق بشر و پایان دادن به حمایت آن از تروریسم در سطح جهانی را ببینیم

فاکس نیوز:‌ روشن است که در حال حاضر بعد از 20 سال ،ایران این بانکدار اصلی تروریسم ،نگرانی های زیادی را بوجود آورده است.


گزارش2 ـ بنیاد هریتیج: شکست طرح بمبگذاری رژیم ایران علیه اپوزیسیون




[caption id="attachment_146269" align="alignnone" width="1920"] بنیاد هریتیج: شکست طرح بمبگذاری رژیم ایران علیه اپوزیسیون[/caption]

یک کارشناس ارشد بنیاد هریتیج می گوید:‌ رژیم ایران در طرح بمبگذاری علیه اپوزیسیون شکست خورده است. این رژیم در حال حاضر تحت فشار شدید داخلی و خارجی است

جیمز فیلیپس یکی از محققان ارشد امور خاورمیانه در بنیاد هریتیج در آمریکا معتقد است که واشنگتن باید بهای سیاست‌های خصمانه رژیم ایران را بالا ببرد وگرنه این رژیم تغییر سیاست نخواهد داد...

زیرا تهران به توافق اتمی چسبیده است چون می‌داند که این توافق بصورت دائمی مانع جاه‌طلبی هسته‌ای رژیم نیست و تنها آنرا به تأخیر می‌اندازد.

وی می افزاید: رژیم ایران نقش قربانی را بازی کرده و دنبال ایجاد شکاف بین آمریکا و اتحادیة اروپاست تا مانع شکل گرفتن یک جبهه متحد در تحریم‌ها گردد.

جیمز فیلیپس می گوید مشکل می‌توان تصور کرد رهبران اروپایی به شرایطی که توسط یک دیکتاتور دینی مشخص شده عمل کنند. بدتر اینکه رژیم ایران در یک طرح بمبگذاری شکست خورده در گردهمایی اپوزیسیون ایرانیان تبعیدی در نزدیکی پاریس گیر افتاد.

محقق ارشد امور خاورمیانه در بنیاد هریتیج افزود:‌ اگر تهران بسرعت دست به کار غنی‌سازی اورانیوم بزند، حمایت دیپلماتیک روسیه و چین را از دست خواهد داد که می‌تواند به دور جدیدی از تحریم‌ها راه ببرد. چنین استراتژی مقابله‌‌جویانه‌ای تهران را در مسیر تصادم با تعداد کشورهای بیشتری قرار خواهد داد که هزینه اقتصادی و سیاسی را برای رژیم افزایش می دهد و منجر به بی‌ثباتی سیاسی می شود.

جیمز فلیپس نتیجه می گیرد بدنبال خارج شدن آمریکا از برجام، ایران دیگر در یک مسیر راحت برای گسترش غنی‌سازی اورانیوم قرار ندارد.

این محقق ارشد امور خاورمیانه پیشنهاد می کند:

دولت ترامپ باید دست به یک کارزار دیپلماتیک فشرده بزند تا حمایت بین‌المللی برای تجدید تحریم‌ها علیه ایران را بدست آورد.


گزارش3 ـ خدیجه عرفات از نمادهای انقلاب فلسطین






درگذشت خدیجه عرفات از نمادهای انقلاب فلسطین یاد و خاطره رهبر تاریخی مردم فلسطین ابوعمار را در دلها زنده کرده است. نگاهی به زندگی سراسر فداکاری او:

روز شنبه ۲۰ مرداد ۹۷ خدیجة عرفات مبارز بزرگ فلسطینی و خواهر یاسر عرفات رهبر فقید جنبش فلسطین در سن ۸۶ سالگی در قاهره درگذشت.

محمود عباس رئیس دولت فلسطین درگذشت این زن انقلابی را که آرمانهایش آزادی فلسطین و محبت و یک دلی میان مردم فلسطین بود تسلیت گفت.

خدیجه عرفات تنها بازمانده خانواده یاسر عرفات رهبر تاریخی فلسطین، در سالهای آخر زندگی اش در خانه ای خالی از مظاهر رفاه و تجملات در مرکز شهر غزه زندگی می کرد.بسیاری از مردم فلسطین او را با نام پیر انقلاب می شناسند .او در قسمت دیگری از داستانهای زندگی اش می گوید ابو عمار در دانشگاه قاهره در رشته مهندسی راه و ساختمان فارغ التحصیل شد و در کویت در منصبی عالی مشغول بکار شد ولی بسرعت این منصب را ترک کرد و برای تشکیل هسته های آزادیبخش فلسطین دست بکار شد . او بسیاری از جوانان که هم اکنون در مناصب رهبری دولت فلسطین انجام وظیفه می کنند را نیز عضو گیری کرد.

مردم فلسطین بارها از او شنیده بودند که آرزو دارد مردم فلسطین متحد باشند و مانند ابو عمار که شغل و مناصبش را در راه مردم و آزاد سازی فلسطین ترک کرد آنها نیز یکدیگر را دوست بدارند و هر کاری که در جهت آرمانهای فلسطین و پاسخ به میهن و منافع آن است را انجام دهند.

خدیجه عرفات پیر انقلاب فلسطین، در خانه ساده اش تابلوهای ابوعمار و بعضی هدایای او را نگهداری می کرد او به تمامی کسانی که به دیدارش می آمدند از قول برادر شهیدش می گفت کسانی که می خواهند فلسطین را آزاد کنند می بایست یکدیگر را دوست داشته باشند . این وصیت ابو عمار قبل از وفاتش است که می گفت می بایست از اشتباهات یکدیگر در گذریم و آنها را ببخشیم .

خدیجه عرفات این زن مبارز فلسطین که بیماری او را خانه نشین کرده بود هنگامی که با دوستدارانش دیدارمی کرد با روحیه ای سرشار از آرمانهای برادر شهیدش یاسر عرفات در مورد خدمت رسانی به مردم صحبت می کرد.


گزارش 4ـ اجرای تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران






رویتر از تأکید مجدد مایک پمپئو بر اجرای تحریمها علیه رژیم ایران خبر داد. گزارش رویتر را با هم می بینیم:

وزیر امور خارجه آمریکا ، مایک پمپئو ، میگوید ایالات متحده آمریکا قصد داردکه بطور کامل تحریمها را در روی ایران اعمال کند

وی در گفتگو با خبرنگارِ رویتر هنگام بازگشت از یک سفر آسیایی اعلام کرد برقراری مجدد تحریمها، بخشی از تلاشهایی است که برای عقب راندنٍ اقدامات شرورانهٍ (رژیمِ) ایران صورت میگیرد.

( این تحریمها ) خریدهای رژیم ایران ، به دلار آمریکایی ،تجارت آن با طلا و فلزات گران قیمت و دادو ستد با فلزات و زغال سنگ ،و نرم افزارهای مرتبط با صنا‌یع ِ را هدف قرار داده است.

در ماه ”می“ ترامپ از توافق هسته ایِ2015 بین قدرت های جهانی و تهران، بیرون کشید. آن زمان

تحریمهای بین المللی در ازای توقف برنامه هسته ای ، برداشته شد.

باوجود مخالفت متحدین آمریکایی ، (ترامپ ) توافق اوباما را به دلیل یک جانبه بودن آن محکوم کرد.

ایالات متحده همچنین به بقیه کشورها اعلام کرده است ، واردات نفتی خود را از ایران، متوقف کنند و یا با تحریم های آمریکا مواجه میشوند.

بنا به اعلام تلوزیون دولتی، رژیم ایران در حال انجامِ اقداماتی، شبیهٍ آسان کردنٍ قوانین تبادل ارزهای خارجی در یک مزایده است ،تا از فروپاشی واحد پول خود، که نصف ارزش خودش را از ماه ”آوریل “ از دست داده است، جلوگیری کند.

یک مقام آمریکایی به رویترز گفته است این مجازات ها مجددا برقرار شده است


گزارش 5- دنیس راس: مردم ایران خودشان رژیم را تعیین تکلیف می کنند






دنیس راس فرستاده سابقِ آمریکا در خاورمیانه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت:‌ اقدام کلیدی برای ما نگهداری فشار روی رژیم ایران است. ما میخواهیم رفتار این رژیم را تغییر دهیم. مردم خودشان علیه رژیم تظاهرات می کنند

از زمانی که تحریمها اعلام شد ، ارزش ِواحد پول ایران بطور چشمگیری سقوط کرد.

بنابر این ،آینده اقتصاد ایران چه میشود و روابط آنها با آمریکا در آینده به چه صورتی است؟

برای بررسی آن ، دنیس راس، فرستاده سابقِ آمریکا در خاورمیانه و سفیر در دولت های دمکرات و جمهوری خواه ( به ما ملحق شده است) .

این ( تحریم ها) در رابطه با روابط آمریکا و ایران به چه معناست؟

دنیس راس:‌ من فکر میکنم که در کوتاه مدت ، شما میتوانید سطح بالایی از تنش را ببینید

بطور واضح ، از یک طرف ، ما فشارهای اقتصادی را روی افزایش داده ایم ، و آنها هم به دنبال ِ راه هایی در منطقه هستند که فشار را روی ما ، بطور غیر مستقیم افزایش دهند .

آنها از تهدید کردن در بارهٍ تنگه هرمز صحبت میکنند که نمی توانند با آن کارت بازی کنند،زیرا اگر بخواهند تنگه هرمز را ببندند ، به این معنی است که آنها دیگر نمیتوانند نفت خودشان را هم بفروشند. به همین دلیل در قدم اول آنها قصد بستن آنرا ندارند . آنها همچنین میدانند که ما بصورت نظامی عکس العمل نشان خواهیم داد.

آنها میدانند که اگر تهدید به استفاده از نیروی نظامی برای بستن تنگه هرمز بکنند ،یقیناً رئیس جمهور دونالد ترامپ تمایل دارد ، قطعا ً کاری که میخواهد را انجام دهد.

همانطور که میدانید، در هفته گذشته ،آنها موشکهای ضد کشتی برای حوثی ها فراهم کردند و حوثی ها آنها را به سمت نفتکش های عربستان سعودی، شلیک کردند. تنگه باب المندب سومین منطقه مهم برای انتقال انرژی در سطح جهانی است.

دنیس راس در پاسخ به سؤال دیگری گفت:‌

شرکتهای اروپایی باید بین دادوستد با آمریکا و رژیم ایران یکی را انتخاب کنند.

و انتخاب دیگری وجود ندارد و شما دادوستد با آمریکا را انتخاب میکنید .

کمپانیها در اساس ، تصمیمات خودشان را میگیرند ،و دولتها نمیتوانند به آنها بگوییند که چه کار بکنند.

ما میخواهیم رفتار این رژیم را تغییر دهیم و مردم ایران خودشان علیه آنها تظاهرات میکنند.

به پلاکاردهایی که در این تظاهرات (استفاده میشود) نگاه کنید که روی آنها نوشته شده است ،

” نه به سوریه ، نه به لبنان، نه به غزه، روی ما سرمایه گذاری کن، روی حزب الله سرمایه گذاری نکن،روی بشار اسد سرمایه گذاری نکن“.


گزارش۶ ـ رژیم ایران کماکان از تروریسم و جنگ افروزی حمایت می کند






جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در مورد اقدامات بی ثبات کننده رژیم ایران درمنطقه و جهان تحت عنوان تروریسم بین المللی توضیحاتی به فاکس نیوز داد

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت:

شرکت های بزرگ اروپایی برخلاف نظر دولتهایشان خواهان همکاری با رژیم ایران نیستند

جان بولتون : ممکن است بوروکراتها در پایتخت های اروپایی بخصوص بوروکرات هایی که در بروکسل می باشند پولهایی را با خارج کردن نفت از این کشور بدست آورند ولی فکر می کنم شرکت های بزرگ صنعتی آنها می گویند نمی خواهند بخشی از آن باشند و ممکن است تعدادی از شرکت های کوچک اروپایی خواستار انجام تجارت باشند ولی قابل توجه نیستند.

روسیه وچین ممکن است همچنان با ایران تجارت کنند ولی فکر نمی کنم انگیزه ای برای اینکار داشته باشند که بخواهند تلاش هایشان را تشدید کنند.

جان بولتون افزود:

فکر می‌کنم در سراسر خاورمیانه مردم همچنان حمایت ایران از تروریسم بین المللی  و فعالیت های تجاوزکارانه نظامی او را می بینند که این نشان می دهد باید به واقع به این فکر کرد که آنها باید تغییر رفتار خود را به شیوه های چشمگیری نشان دهند .

صادقانه باید گفت حتی دوستان اروپایی ما هنوز نمی خواهند که ایران به سلاح اتمی دست پیدا کند و در این نقطه هنوز مشترک می‌باشیم

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت:‌ما گزارشاتی همین هفته گذشته دریافت کردیم که تظاهرات های مستمر و حتی شورشهایی در سراسر ایران در جریان است دربرخی موارد دولت از نیرو قهر برای سرکوب آنها استفاده کرده است. ولی مردمی که مقاومت می کنند سواستفاده از حاکمیت و محرومیت اقتصادی را که از آن رنج می برند را می بینند.


گزارش۷ ـ مقابله با پهپادها






کشورها به دنبالِ شیوه هایی برای ردیابی و از بین بردن پهپادها هستند. گزارشی از تلویزیون سی ان ان:

در پی انفجار جدی پهپادها در ونزوئلا در پایان هفته ،برخی از مردم، ”نیکلاس مادورو“ را متهم به صحنه سازی این حمله کرده اند.

ولی در روز سه شنبه ”مادورو “ در تلویزیون اعلام کرد رئیس جمهور کلمبیا بطور واقعی قصد کشتن وی را داشته است.

وی رهبران مخالفان را متهم کرد و انگشت اتهام را به سمت رئیس جمهور کلمبیا نشانه رفت .

چه صحنه سازی شده باشد و یا واقعی باشد این حادثه، در ونزوئلا پتانسیل پهپادها را برای اهداف شرورانه برجسته میکند.

خبر نگار سی ان ان، میگوید که حکومت ها چگونه با این موضوع ، مقابله میکنند.

بر طبق گفته وزیر کشور ونزوئلا تجهیزات این پهپادها چینی هستند و قبلا به رآکتورهای هسته ای و آژانس های امنیتی در سراسر دنیا ، فروخته شده اند.

ایروسکوپ یا سیستم عکس برداری و فیلم برداری ومراقبت پهپادها توسط کمپانیهایی تولید می شود که 70 درصد از پهپادها در بازار را تولید می کنند..

این سیستمی است که پهپادها را قادر میسازد به فرمانهای کنترل کننده، گوش بدهند .

”برندان شولمن “معاون امور سیاست و قانونی شرکت دی جی آی DJI :

سیستم ”ایروسکوپ“برای تشخیص کنترل از راه دور پهپادهایی که در پرواز هستند استفاده میشود و از سیگنال های رادیویی که از قبل در پهپادها وجود دارد، استفاده میکند تا با پهپادها ارتباط برقرار کند تا متوجه شود که، چه پهپادی در حال پرواز است به کجا می خواهد برود و مهم تر از همه اینکه، محل خلبان آن در کجا قرار دارد. به مقامات این امکان را میدهد که خلبان را دستگیر کنند و از وی ،دلیل پرواز را سوال کنند و در صورت لزوم ، اقدامات بیشتری را انجام دهند.

بزرگترین مشکلی که الآن وجود دارد نبودن قوانین و دستور العمل هایِ دولتی است که این سیستم مانیتورینگ را (هدایت و کنترل) کند.

مقامات همچنین به ایده سرنگون کردن پهپادها هم فکر میکنند.

متخصصین میگویند که این ایده ،خطری را در رابطه با مردمی که روی زمین هستند و ساختمانهای نزدیک ایجاد میکند.

در ”دوبی“ آنها یک هواپیمای را بکار گرفتند که به نام شکارچی پهپاد شناخته میشود که آنها را تعقیب و فرود میآورد.

پلیس هلند حتی تلاش کرده است که عقاب ها را آموزش دهد تا پهپاد ها را در آسمان به چنگ بیاورند .

اما این شیوه ثابت کرد که بسیار پر هزینه و پیچیده تر از چیزی بود که انتظار میرفت.

اکسپرس انگستان:‌ ایرانیان خواستار تغییر رژیم هستند






اکسپرس انگلستان در گزارشی از خیزشهای مردم ایران نوشت: اکنون بحران جاری ارز و سطح بالای بیکاری، ایران را در آستانه یک جنگ داخلی قرار داده است، درحالی که هزاران تن به خیابانها آمده اند و خواستار تغییر رژیم هستند. رژیم ایران، مخالفان را که در تبعید به سر می برند، مقصر دامن زدن به نارامی ها می داند.







لطفا به اشتراک بگذارید: