تحولات ایران وجهان -۲۰دقیقه- ۲۳مرداد۱۳۹۷

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه- ۲۳مرداد۱۳۹۷


 

مقدمه:


1-اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا: تظاهرات گسترده در خیابانهای ایران جریان دارد، آنها از رژیم مذهبی حاکم ناراضی هستند.

2-استعفای پر ساندربرگ، وزیر شیلات نروژ به دنبال موج اعتراضات علیه سفر وی به ایران

3-خبرگزاری بلومبرگ: رژیم ایران نفت را ارزان فروشی می کند، بهای پیشنهادی نفت ایران در پائین ترین سطح خود در ۱۴ سال گذشته است

 

گزارشات:


گزارش1 ـ ایران در آستانه انقلاب

گزارش2 ـ آخوندها مسئول وخامت اوضاع اقتصادی

گزارش3 ـ غارت ، دلیل اصلی ورشکستگی اقتصادی نظام آخوندی

گزارش4 ـ رژیم ایران نمی تواند قیام مردم ایران را خاموش کند

گزارش 5ـ اتحاد جهانی برای مقابله با رژیم ایران

گزارش6 ـ ”ناتوی عربی“ علیه رژیم ایران

گزارش 7ـ توپهای ماکروویو برای از بین بردن پهپادها

دیدار رؤسای جمهور مصر و یمن

 

گزارش1 ـ ایران در آستانه انقلاب- ۲۰دقیقه-۲۳مرداد۱۳۹۷


ایران در آستانه انقلاب، یا مرگ یا آزادی شعار تظاهرات علیه رژیم ایران است. گزارشی از نشریه سان انگلستان

تظاهرات کنندگان خشمگین در سراسر ایران گسترده شده و شعار مرگ بردیکتاتور علیه این رژیم سرکوبگر می دهند.

رژیم ایران در بحبوحه تحریم ها بروی تظاهرات کنندگان شلیک کرده است، یک کارشناس هشدار می دهد که کشور در آستانه انقلاب است

از ۲ اوت مردمی که به خیابان های ایران آمده اند درتظاهرات های خشمگینانه علیه دولت مستبد و کسادی اقتصاد ایران شعار «مرگ بردیکتاتور» سر می دهند....

شاهین قبادی از شورای ملی مقاومت ایران که با سان مصاحبه میکرد گفت مردم ناراضی ایرن انقلاب را «تنها راه حل» می بینند.

او گفت:« تداوم و تناوب تظاهرات ها در سراسر سال ۲۰۱۸ با وجود سرکوب گسترده و دستگیری و اعدام های روزانه که برای مرعوب کردن عموم مردم طراحی شده بروشنی یک واقعیت را نشان میدهد. احساس فزاینده در میان مردم ایران که تنها راه حل، تغییر رژیم بدست مردم است» .

« مردم ایران و کانونهای شورشی مقاومت از هرزمانی مصمم ترند که این رژیم را سرنگون کنند. این رژیم مذهبی بسرعت به پرتگاه نزدیک می شود و سرنگونی ملاها هیچگاه تا این حد ملموس و در دسترس نبوده است.

رژیم ایران از تحریم های گسترده به خود می پیچد کارشناسان هشدار می دهند ایران در آستانه انقلاب است .

« جهان باید این واقعیت را تشخیص داده و در کنار مردم ایران و خواست آنها برای آزادی و دموکراسی بایستد» .

 

گزارش2 ـ آخوندها مسئول وخامت اوضاع اقتصادی - ۲۰دقیقه-۲۳مرداد۱۳۹۷


کرک لیپولد ”Kirk Lippold“ فرماندهٍ سابقِ ناوشکنِ یو اس اس کول ” USS Cole “

می گوید: مردم ایران که از این رژیم ناراضی هستند به خیابانها آمده اند.

تلویزیون فاکس نیوز:

کرک لیپولد ”Kirk Lippold“ فرماندهٍ سابقِ ناوشکنِ یو اس اس کول ” USS Cole “

واکنش شما در رابطه با اتفاقاتی که هم اکنون، در ایران در حال رخ دادن است چیست؟

کرک لیپولد ”Kirk Lippold“: امریکا با اعمال مجدد تحریمها به رژیم ایران می گوید توافق اتمی توافق بدی بود و ما قصد نداریم به شما اجازه بدهیم بانکدار شماره یکٍ تروریسم باشید

آن قرارداد مسیری به سوی بمب اتمی در 10 تا 15 سال دیگر بود ، مردم این را درک میکنند و این نقطه ای است که باید برگردید

فاکس نیوز: آیا فکر میکنید که سیاست پرزیدنت ترامپ کارکرد داشته باشد؟

”Kirk Lippold“: (بله ) همه آنها، کارکرد دارند .

رژیم ایران قصد دارد ( در مقابل آن ) مقاومت کند.

(بخش زیادی از ) اقتصاد ِ آن تحت فشار قرار گرفته است.

آنها میدانند که مردم از دست آنها ناراضی هستند .

آنها میدانند که ( این رژیم ) بانکدار اصلی تروریسم در سراسر منطقه است که از حوثی های یمنی حمایت میکند.

تمامی این موضوعات ، از جمله سوریه این سوال را در اذهان مردم ایران بوجود آورده که شما دارید پولها را همه جا خرج میکنید بجز اینجا در ایران،

شرایط در ایران غیر قابل تحمل است و ما میخواهیم صدایمان را بلند کنیم و شما باید این فعالیتها را متوقف کنید ، زیرا ما دیگر تحمل زندگی کردن در این شرایط را نداریم“.

و آیت الله ها هم این را میدانند.

ریال سقوط کرده است مردم ایران هم در خیابانها هستند . رژیم ایران در 4الی6ماه اینده ناگزیر است فعالیتهای بی ثبات کننده خود در منطقه را کاهش دهد.

(مردم ایران ) کاملاً آگاه هستند و در یک حباب، مانند مردم کره شمالی ( زندگی نمیکنند) .

آنها به اینترنت ، رادیو و ارتباطات جهانی دسترسی دارند .

مردم ایران مردمانی بسیار تحصیل کرده، در سطح خاورمیانه هستند و کاملاً آگاه هستند و میدانند که در کشورشان چه چیزی میگذرد ، از درگیریهایی در سطح جهانی (تا) عدم رسیدگی به داخل ایران.

(آنها همچنین میدانند که) ، مسئول اصلی این وضعیت سران این رژیم هستند

 

گزارش3 ـ غارت ، دلیل اصلی ورشکستگی اقتصادی نظام آخوندی- ۲۰دقیقه-۲۳مرداد۱۳۹۷


غارت ، دلیل اصلی ورشکستگی اقتصادی نظام آخوندی. گفتگوی اسکای نیوز با موسی افشار عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران

اقتصاد فروپاشیده رژیم ایران روز بروز بیشتر فرو می پاشد، این عنوان نشریات متخصص اقتصادی است که تحریم های آمریکا علیه رژیم ایران را تحلیل می کنند .

خبرگزاری بلومبرگ می نویسد از ماه مه که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خروج از برجام را اعلام کرد ریال ۷۰ در صد از قیمتش را از دست داد. از ماه دسامبر صادرات نفت خام به میزان ۱۶ در صد کمتر شده .

این وضعیت اقتصاد رژیم قبل از اجرایی شدن دومین بسته تحریم های آمریکاست.

دونالد ترامپ به رژیم ایران وعده داده است که مانع خروج نفت خام از ایران شود و صادرات نفت ایران به صفر برسد .

۴۰ درصد از بودجه رژیم ازدرآمد نفت است ولی رژیمی که دو و نیم میلیون بشکه نفت در روز تولید می کرد قرار است که هیچ تولیدی نتواند بکند. در بعضی شهرهای ایران میزان بیکاری نزدیک به ۶۰ درصد است.

در بررسی این موضوع موسی افشار عضو کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران به اسکای نیوز گفت

سقوط اقتصاد ایران ریشه های اقتصادی عمیقی دارد ولی به دلیل عمق این ریشه ها مشکلات اقتصادی به مشکلات سیاسی تبدیل شده و رژیم نمی تواند از آن فرار کند.

طی سه سال اخیر رژیم حاکم بر ایران شاهد هیچگونه تحریمی نبوده بلکه برعکس به آن ۱۵۰ میلیارد دلار هم داده شده است . در ثانی طی این دوره فروش نفت ایران بعد از برداشته شدن تحریم نفت ایران نزدیک به دو میلیون بشکه در روز رسید

قبل از اینکه تحریم های آمریکا شروع شود چنین وضعی وجود داشت بنابر این شکاف بزرگی را در نظام اقتصادی ولایت فقیه پیدا میکنیم. این شکاف یک دلیل دارد آن هم یک دزدی برنامه ریزی شده توسط بیت خامنه ای و پاسدارانی است که به بزرگترین سرمایه داران ایران تبدیل شده اند.

برای مثال مجله اکونومیست نوشته است سرمایه ای که در دست آستان قدس رضوی است 1.3 میلیارد دلار است و این تمامی سرمایه ای نیست که در اختیار این بخش از رژیم قرار دارد.

بنابراین مشکل اصلی در نظام اقتصادی این رژیم تاراج ثروتهای مردم است که در پروژه های موشکی و حمایت مالی از شبه نظامیانش در خارج ایران هزینه می شود .

 

 گزارش4 ـ رژیم ایران نمی تواند قیام مردم ایران را خاموش کند- ۲۰دقیقه-۲۳مرداد۱۳۹۷


رژیم ایران نمی تواند قیام مردم ایران را خاموش کند. این رژیم قادر به اداره بحرانهای متعدد سیاسی و اقتصادی نیست. مصاحبه اکتر حسن هاشمیان با العربیه:

دکتر حسن هاشمیان تحلیل گر سیاسی امور ایران از واشینگتن به العربیه گفت

قطعا شدت تظاهرات و اعتراضات علیه سیاست های رژیم ولایت فقیه در ایران بیشتر خواهد شد و ادامه می یابد. فکر می کنم که در روزهای آینده بیشتر هم خواهد شد. ولی در مقابل رژیم نیز نیروهای سرکوب گر بیشتری را به خیابانها می فرستد و اقداماتش نیز در همه جا بیشتر می شود

آیا رژیم توانسته تظاهرات را مهار کند ؟

دکتر حسن هاشمیان : رژیم ملاها تجارب زیادی در این رابطه دارد. در سالهای گذشته تظاهرات وجود داشت ولی رژیم توانست بر این تظاهرات پیروز شود اما از نظر من دلایل این تظاهرات و گسترگی آنها بیشتر از گذشته است .هنوز در ایران بحران اقتصادی عمیقی وجود دارد ، بحران عمیق سیاسی ، بحرانهای اجتماعی و فرهنگی در جامعه وجود دارد. بنظرم این اعتراضات ادامه خواهند داشت.

العربیه: آیا این بحرانها باعث شکاف عمیق واقعی در میان سران رژیم خواهد شد ؟

دکتر حسن هاشمیان : به نظر من در حال حاضر یک جنگ واقعی میان جناحهای رژیم وجود دارد. بویژه در ارتباط با برخورد با آمریکا و مذاکرات با آنها .

همچنین جنگ دیگری در مورد پرونده های منطقه ای نظام ولایت فقیه و دخالت هایش در منطقه وجود دارد، رابطه میان رژیم ایران و عربستان سعودی و سایر همسایگان ایران . اختلافها و موضوعات اساسی وجود دارد

نگاه کنید که این رژیم چگونه با عراقچی بعنوان معاون امور بانکی و ارزی در بانک مرکزی برخورد کرد؟ او را دستگیر کردند . او یکی از نزدیکان حسن روحانی است . به این دلیل این وضعیت به این حد رسیده است

العربیه : چه کسی تصمیم نهایی را خواهد گرفت ؟

حسن هاشمیان : به نظر من تصمیم نهایی در دست علی خامنه ای است . حسن روحانی و اطرافیانش می گویند که باید با آمریکا مذاکره کرد ولی علی خامنه ای این را رد می کند . همچنین سران سپاه پاسداران مخالف این سمت گیری هستند ولی به نظر من این جنگ بیشتر خواهد شد و طبعا بر روی جامعه ایران تاثیر خواهد گذاشت . مردم ایران می دانند که این رژیم یک رأس کارامد ندارد و نمی تواند امور را بشکل مثبت اداره کند .

 

گزارش 5ـ اتحاد جهانی برای مقابله با رژیم ایران- ۲۰دقیقه-۲۳مرداد۱۳۹۷


فاکس نیوز می گوید آمریکا قصد دارد یک اتحاد جهانی برای مقابله با رژیم ایران تشکیل دهد

تحریمهای جدید علیه رژیم ایران به چه معنایست

این به معنای خروجِ واقعیِ آمریکا ،از توافق هسته ای با رژیم ایران است .

این تحریمهایی است که ایالات متحده موافقت کرده بود ،در ازایِ بعضی از محدودیتها و از دور خارج کردنٍ بعضی از برنامهٍ هسته ای در سال 2015 برداشته شود.

این تحریمهایی است که رژیم ایران را از تجارت با دلارِ آمریکا و با واحد پول ایران در سراسر جهان ،در رابطه با فلزاتٍ گرانبها و فولاد ،زغال سنگ و بخش خودروی ایران، منع میکند.

این تازه مرحله اول در کمتر از 3 ماه است که دولت ترامپ بانک مرکزی و صنایع نفتی ایران را مورد ( تحریم ) قرار داد.

مقامات آمریکایی اشاره میکنند تظاهرات در ایران ، اقتصاد رو به نزول و سقوطٍ واحد پول ایران ، و تمامی این شواهد، مساویِ تهدیدٍ این تحریمهاست که از قبل ، روی رژیم ایران اعمال شده است).

مقامات رسمی دولت آمریکا میگویند هدف از تمامی این (اقدامات) ، تلاش برای گرفتن (ظرفیتهای) مالی و توانمندی برای صدورِ فعالیتهایِ بدخواهانهٍ رژیم ایران است. فعالیتهایی که شاملِ حمایت مالی از شبه نظامیان و فعالیتهای دیگر، در تمامی منطقهٍ (خاورمیانه) است.

در همین حین آمریکا قصد دارد یک اتحاد جهانی برای مقابله با رژیم ایران ایجاد کند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد ایالات متحده با بیش از 20 کشور، برای انجام اقدامات مشابهی گفتگو کرده است

 

گزارش6 ـ ”ناتوی عربی“ علیه رژیم ایران- ۲۰دقیقه-۲۳مرداد۱۳۹۷


رژیم ایران در مقابل دو گزینه قرار دارد:‌ توقف رفتار توسعه طلبانه یا سقوط. این مضمون مقاله یی است به قلم محمد شیخ نویسنده سعودی

محمد شیخ در پایگاه اطلاع رسانی العربیه نوشت:

گزارش هایی در رابطه با ایجادٍ یک مدلِ ناتوی امنیتی و اتحاد استراتژیکی نظامی، بین آمریکا ، عربستان سعودی ، امارت متحده عربی،بحرین ،مصر و اردن،برای مقابله با خطر گسترش دخالتهای رژیم ایران در منطقه آغاز شده است.

این اتحادیه، احتمالا در اواسط ماه اکتبر اعلام خواهد شد.

یکی از مهمترین جهت گیریهای آن ایجاد یک سپر دفاع هوایی است که کشورهای این اتحادیه را ، از موشک های بالستیک رژیم ایران محافظت کند، به طوری که موشکهای این رژیم ، تاثیر گذاری استراتژیک خود را از دست بدهد.

من انتظار دارم دیگر کشورهای غربی، به ویژه انگلیس و فرانسه، در آینده به این اتحادیه بپیوندند، زیرا چنین اتحادیه قویِ استراتژیک ، باعث می شود که آنها نه تنها به دلیلِ تمایلات اقتصادی خود، بلکه به دلایلِ استراتژیک به آن ملحق شوند.

به نظر من، مهمترین موضوع در مورد یک ناتوی عربی این است که یک قصدٍ جدی و واقعی برای مقابله با دخالتهای رژیم ایران در منطقه وجود دارد ، بطور خاص وقتی که به لحاظ داخلی رژیم ایران فرسوده شده است و از بحران اقتصادی که روزانه بدتر میشود، رنج می برد.

به همین دلیل است که اعلامِ ناتوی عربی ، رژیم ایران را در مقابلِ دو گزینه قرار می دهد:

”تغییر رفتار تهاجمی یا سقوط“.

 

گزارش 7ـ توپهای ماکروویو برای از بین بردن پهپادها- ۲۰دقیقه-۲۳مرداد۱۳۹۷


ارتش آمریکا به توپهای ماکروویو برای از بین بردن پهپادها چشم دوخته است

ارتش آمریکا قصد دارد توپهای ماکروویو هوایی را برای پایین کشیدنٍ پهپادها استفاده کند.

ارتش آمریکا در اطلاعیه ای اعلام کرد قصد دارد ،یک سیستم ضدٍ هواپیمای بدون سرنشینِ را با هدف ِ پایین کشیدن پهپادها از کارخانه ِ ”لاکهید مارتین“ Lockheed Martin خریداری کند .

به عبارت دیگر، ارتش (آمریکا ) می خواهد یک هواپیمای بدون سرنشین را با یک موج مایکروویو در هوا، غیرفعال یا نابود کند.

لاکهید مارتین سابقه طولانی در زمینهٍ توسعه سیستم های هدایت شده دارد.

(بر طبقِ (اطلاعاتٍ) صفحهٍ وبِ ”انرژیِ هدایت شده“ ، این شرکت سیستم های سلاح لیزری ، فرکانسِ رادیویی و دیگر فناوری های انرژی هدایت شده برای هوا، زمین و دریا را توسعه داده است.

بر طبق گزارشِ ”بلینگکت“ Bellingcat، به نظر می رسد که هواپیماهای بدون سرنشینِ هگزاکوپتر (شش روتوری) قابلیت ِحمل مواد منفجره را ، داشته باشند.

دیدار رؤسای جمهور مصر و یمن- ۲۰دقیقه-۲۳مرداد۱۳۹۷


عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن با رئیس جمهور مصر در قاهره دیدار کرد. وی گفت:‌ در این دیدار در مورد خطرات شبه نظامیان حوثی و حامی آنها رژیم ایران گفتگو کردیم. عبدالفتاح السیسی نیز گفت: ما دخالت در یمن و تهدید علیه کشتیرانی در دریای سرخ و باب المندب را رد می کنیم

 
لطفا به اشتراک بگذارید: