غارت ، دلیل اصلی ورشکستگی اقتصادی نظام آخوندی بیست دقیقه-۲۳ مرداد ۱۳۹۷

 غارت ، دلیل اصلی ورشکستگی اقتصادی نظام آخوندی بیست دقیقه-۲۳ مرداد ۱۳۹۷


غارت ، دلیل اصلی ورشکستگی اقتصادی نظام آخوندی. گفتگوی اسکای نیوز با موسی افشار عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران

اقتصاد فروپاشیده رژیم ایران روز بروز بیشتر فرو می پاشد، این عنوان نشریات متخصص اقتصادی است که تحریم های آمریکا علیه رژیم ایران را تحلیل می کنند .

 خبرگزاری بلومبرگ می نویسد از ماه مه که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خروج از برجام را اعلام کرد ریال ۷۰ در صد از قیمتش را از دست داد. از ماه دسامبر صادرات نفت خام به میزان ۱۶ در صد کمتر شده .

این وضعیت اقتصاد رژیم قبل از اجرایی شدن دومین بسته تحریم های آمریکاست.

 دونالد ترامپ به رژیم ایران وعده داده است که مانع خروج نفت خام از ایران شود و صادرات نفت ایران به صفر برسد .

۴۰ درصد از بودجه رژیم ازدرآمد نفت است ولی رژیمی که دو و نیم میلیون بشکه نفت در روز تولید می کرد قرار است که هیچ تولیدی نتواند بکند. در بعضی شهرهای ایران میزان بیکاری نزدیک به ۶۰ درصد است.

در بررسی این موضوع موسی افشار عضو کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران به اسکای نیوز گفت

 سقوط اقتصاد ایران ریشه های اقتصادی عمیقی دارد ولی به دلیل عمق این ریشه ها مشکلات اقتصادی به مشکلات سیاسی تبدیل شده و رژیم نمی تواند از آن فرار کند.

طی سه سال اخیر رژیم حاکم بر ایران شاهد هیچگونه تحریمی نبوده بلکه برعکس به آن ۱۵۰ میلیارد دلار هم داده شده است . در ثانی طی این دوره فروش نفت ایران بعد از برداشته شدن تحریم نفت ایران نزدیک به دو میلیون بشکه در روز رسید

 قبل از اینکه تحریم های آمریکا شروع شود چنین وضعی وجود داشت بنابر این شکاف بزرگی را در نظام اقتصادی ولایت فقیه پیدا میکنیم. این شکاف یک دلیل دارد آن هم یک دزدی برنامه ریزی شده توسط بیت خامنه ای و پاسدارانی است که به بزرگترین سرمایه داران ایران تبدیل شده اند.

 برای مثال مجله اکونومیست نوشته است سرمایه ای که در دست آستان قدس رضوی است 1.3 میلیارد دلار است و این تمامی سرمایه ای نیست که در اختیار این بخش از رژیم قرار دارد.

بنابراین مشکل اصلی در نظام اقتصادی این رژیم تاراج ثروتهای مردم است که در پروژه های موشکی و حمایت مالی از شبه نظامیانش در خارج ایران هزینه می شود .

 
لطفا به اشتراک بگذارید: