”ناتوی عربی“ علیه رژیم ایران- ۲۰دقیقه-۲۳مرداد۱۳۹۷

 ”ناتوی عربی“ علیه رژیم ایران-بیست دقیقه- ۲۳ مرداد ۱۳۹۷


رژیم ایران در مقابل دو گزینه قرار دارد:‌ توقف رفتار توسعه طلبانه یا سقوط. این مضمون مقاله یی است به قلم محمد شیخ نویسنده سعودی

 محمد شیخ در پایگاه اطلاع رسانی العربیه نوشت:

گزارش هایی در رابطه با ایجادٍ یک مدلِ ناتوی امنیتی و اتحاد استراتژیکی نظامی، بین آمریکا ، عربستان سعودی ، امارت متحده عربی،بحرین ،مصر و اردن،برای مقابله با خطر گسترش دخالتهای رژیم ایران در منطقه آغاز شده است.

این اتحادیه، احتمالا در اواسط ماه اکتبر اعلام خواهد شد.

 یکی از مهمترین جهت گیریهای آن ایجاد یک سپر دفاع هوایی است که کشورهای این اتحادیه را ، از موشک های بالستیک رژیم ایران محافظت کند، به طوری که موشکهای این رژیم ، تاثیر گذاری استراتژیک خود را از دست بدهد.

من انتظار دارم دیگر کشورهای غربی، به ویژه انگلیس و فرانسه، در آینده به این اتحادیه بپیوندند، زیرا چنین اتحادیه قویِ استراتژیک ، باعث می شود که آنها نه تنها به دلیلِ تمایلات اقتصادی خود، بلکه به دلایلِ استراتژیک به آن ملحق شوند.

به نظر من، مهمترین موضوع در مورد یک ناتوی عربی این است که یک قصدٍ جدی و واقعی برای مقابله با دخالتهای رژیم ایران در منطقه وجود دارد ، بطور خاص وقتی که به لحاظ داخلی رژیم ایران فرسوده شده است و از بحران اقتصادی که روزانه بدتر میشود، رنج می برد.

به همین دلیل است که اعلامِ ناتوی عربی ، رژیم ایران را در مقابلِ دو گزینه قرار می دهد:

 ”تغییر رفتار تهاجمی یا سقوط“.
لطفا به اشتراک بگذارید: