در خاطره روزها ۲۴ مرداد ۱۳۹۷- ۱۵ اوت


در خاطره روزها ۲۴ مرداد ۱۳۹۷


[caption id="attachment_146890" align="alignleft" width="250"]تظاهرات ۳۰ هزار نفری مردم زنجان تظاهرات ۳۰ هزار نفری مردم زنجان[/caption]

۲۴ مرداد ۱۳۷۰-۱۵ اوت تظاهرات ۳۰ هزار نفری مردم زنجان


مردم «زنجان» ۵ مرکز حکومتی و ۵۰ اتومبیل دولتی را به آتش کشیده و منهدم کردند. رژیم آخوندی نیروهای سرکوبگر خود را از شهرهای اطراف بسیج کرد وبه سوی مردم آتش گشود ۵ تن از تظاهرکنندگان شهید و تعداد زیادی مجروح گردیدند.





[caption id="attachment_146891" align="alignleft" width="250"]کشته شدن رئیس جمهور بنگلادش کشته شدن رئیس جمهور بنگلادش[/caption]

۲۴ مرداد -۱۵ اوت «۱۹۷۵ میلادی» کشته شدن رئیس جمهور بنگلادش


«مجیب الرحمان» بنیانگذار «بنگلادش» در ۵۵سالگی، در یک کودتا کشته شد و «مشتاق حمد» یکی دیگر از رهبران استقلال «بنگلادش» زمام امور را گرفت. «بنگلادش» ۲۴ سال «پاکستان شرقی» نامیده میشد، و با مبارزات مردم به رهبری «مجیبالرحمان» به استقلال رسید.





[caption id="attachment_146892" align="alignleft" width="250"]استقلال هندوستان استقلال هندوستان[/caption]

۲۴ مرداد -۱۵ اوت «۱۹۴۷ میلادی» استقلال هندوستان


مبارزات استقلال هند، با رهبری گاندی بر کنگرة ملی این کشور، اوج گرفت. «گاندی» خواستار استقلال تمام هند شد. او با تحریم کالاهای انگلیسی، مبارزات را شدت بخشید و سرانجام به نتیجه رساند.





[caption id="attachment_146893" align="alignleft" width="250"]سالروز تأسیس پاناماسیتی سالروز تأسیس پاناماسیتی[/caption]

۲۴ مرداد -۱۵ اوت «۱۵۱۹ میلادی» سالروز تأسیس پاناماسیتی


این شهر توسط فاتح اسپانیایی پدرو آریاس داویلا بنیان نهاده شد. این شهر نقطه آغازی بر اکتشافاتی بود که به فتح امپراتوری اینکاها در پرو انجامید. پاناماسیتی پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور پاناما است. این شهر در محل ورودی کانال پاناما از طرف اقیانوس آرام واقع شده‌است.





[caption id="attachment_146894" align="alignleft" width="250"]زادروز ادنا فربر زادروز ادنا فربر[/caption]

۲۴ مرداد -۱۵ اوت «۱۸۸۵ میلادی» زادروز ادنا فربر


ادنا داستان‌نگار آمریکایی که کار قلم را از روزنامه‎نگاری آغازکرده بود برنده چند جایزه ادبی ازجمله جایزه پولیتزر شد. او 32 داستان، چند مجموعه داستان کوتاه و هفت نمایشنامه نوشت و در 16آوریل 1968 در 83 سالگی درگذشت.

لطفا به اشتراک بگذارید: