پیام پژواک معکوس حرفهای خامنه‌ای-گزارش – ۲۴مرداد۱۳۹۷

پیام پژواک معکوس حرفهای خامنه‌ای – ۲۴مرداد۱۳۹۷


گزیده ای از اظهار نظرهای مهره ها و سردمدارن نظام


 

خامنه‌ای روز دوشنبة گذشته راجع به موضوعات مختلفی صحبت کرد و در مورد برخی موضوعات مانند مذاکره هم خط و سیاست مشخص کرد. اما جالب است که طبق معمول یک روز و حتی چند ساعت از این حرفها نگذشته، این حرفها مستقیم یا غیرمستقیم از طرف باند رقیب و حتی مهره‌ها و رسانه‌های باند خودش مورد چالش قرار گرفت و نفی شد. گزارشی در این باره:

خامنه ای در سخنان خود با تلاش برای پرده‌پوشی ابعاد فراگیر فساد در رژیم گفت: «برخی درخصوص فساد به گونه‌یی صحبت می کنند که گویا همه نظام فاسد است و ادعای فساد سیستمی و فراگیر می کنند... نمی‌توان فساد در برخی دستگاهها یا در میان برخی افراد را به کل کشور تعمیم داد».

جدای از این که خود خامنه‌ای با اعتراف به این که در بحران ارزی اخیر مبلغ شگفت‌آور «۱۸میلیارد دلار از ارز موجود کشور» حیف و میل شده و به جیب چند تن غارتگر و قاچاقچی رفته، خودش ادعای خودش را باطل کرد، اما این ادعا توسط مهره‌ها و رسانه‌های هر دو باند و حتی سردمداران باند خودش هم به چالش کشیده شد.

کیهان خامنه‌ای 23مرداد برجنبة دیگری از این به تاراج دادن ثروت کشور توسط دولت روحانی و بانک مرکزی تحت امر او دست گذاشت و اشاره کرد که طی مدت محدودی «30میلیارد دلا، 60تن طلا (7میلیون سکه) هد رفته و این موجب «فشار سنگین بر معیشت عمومی شده» کیهان خواستار یک خانه‌تکانی اساسی در دولت روحانی به ویژه در تیم اقتصادی شد و به این ترتیب یکی دیگر از رهنمودهای خامنه‌ای را که حمایت از دولت روحانی بود، زیر پا گذاشت

آخوند منتجب‌نیا از باند روحانی هم رو در روی حرفهای خامنه‌ای گفت: متاسفانه ما امروز شاهد این هستیم که فساد دامن گیر بسیاری از مسوولین و مردم شده است و... فساد اداری، اقتصادی و اخلاقی مانند موریانه ساختمان نظام را می‌پوساند و از بین می‌برد.

خامنه‌ای همچنین در اظهارات خود منکر هر گونه بن‌بست در نظام و شرایط انفجای جامعه شد و در حالی که قیام مرداد ماه را «حوادث مرداد » می‌نامید، ادعا کرد که این حوادث «با وجود هزینه های فراوان مالی و سیاسی دشمنان اینگونه محدود از آب درآمد» و تلاش کرد آن را تمام شده جلوه داد.

اما آخوند جنتی رئیس خبرگان ارتجاع و رئیس جلسه کمیسیون تحقیق خبرگان گفت: اوضاع امروز کشور از نظر مسائل اقتصادی و آشفتگی بازار به ویژه بازار سکه و ارز اسباب نگرانی است. و افزود: این وضعیت ممکن است برخی آسیب‌های اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

آخوند منتجب‌نیا در قسمت دیگری از اظهاراتش که اشاره کردیم و در یک رو در رویی دیگر با خامنه‌ای که مدعی حمایت مردم از نظام شده بود، افزود: «مردم می‌گویند شاه و دودمان شاه رفتند و نظام هزار فامیل رفت و اینها جایگزین شدند».

عبدالله ناصری از مهره‌های باند اصلاح طلب هم گفت:‌ شرایط کنونی کشور خطیرتر از زمان قبل از برجام و تحریم‌های آن زمان است».

اما تیزتر از همه هشدار محسن هاشمی پسر رفسنجانی است که در با انتشار یک پست در توییتر خود هشدار داد: قبل از رسیدن بهمن، صدای بهمن اعتراضات را بشنویم.

خامنه‌ای در اظهارات خودش مذاکره با آمریکا را هم منتفی دانست و گفت: ما با آمریکا «مذاکره نخواهیم کرد» و افزود «ما فقط وقتی می توانیم وارد بازی خطرناک مذاکره با امریکا شویم که از لحاظ اقتصادی و سیاسی و فرهنگی به اقتدار مورد نظرمان برسیم...اما در حال حاضر مذاکره قطعاً به ضرر ما تمام می شود و ممنوع است...»

اما رو در روی این حرفها، بخصوص از آنجا که خامنه‌ای ممنوعیت مذاکره با امریکا را به خمینی مستند کرد، غلامعلی رجایی مشاور سابق رفسنجانی ضمن یادآوری تلویحی موضع اولیه خمینی در رابطه با عربستان که گفته بود از هر کس که بگذریم از آل سعود نمی‌گذریم، گفت:‌ «هنگامی که (خمینی) مشاهده کرد تنش با عربستان شدت پیدا کرده، رویکرد خود را تغییر دادند و به مسئولان اجازه دادند که با عربستان برای حل بحران گفت‌وگو کنند.

رجایی سپس رفسنجانی و سیاست او را بر سر خامنه‌ای چماق کرد و گفت: «آیت‌الله هاشمی نیز در ماجرای برجام بارها عنوان کردند که نباید از گفت‌وگو هراس داشته باشیم و همواره آقای روحانی را به مذاکره تشویق می‌کردند».

تاجزاده از مهره‌های باند اصلاح طلب هم رو در روی خامنه‌ای گفت:‌ « نباید با نفی مطلق مذاکره دست بالا را به او در جنگ روانی افزون بر جنگ اقتصادی بدهیم. نباید بگذاریم ما را مذاکره‌ناپذیر جلوه دهد... نباید با بزرگ‌نمایی قدرت جنگ‌طلبان امریکایی ‎برجام را تحقیر کرد.

اما در این زمینه حرف آخر را روحانی امروز طی اظهاراتی در جلسة هیأت دولت زد و در چند محور به مخالفت و ردکردن حرفهای خامنه‌ای پرداخت. روحانی در این سخنرانی 19بار کلمة مذاکره را تکرار کرد و با استناد به تجارب متعدد در عمر همین رژیم تأکید کرد که « راه، مصالحه، مذاکره ، توافق و راه‌حل سیاسی است».

روحانی بخصوص روی کارایی مذاکرات پشت پرده و محرمانه که رژیم در مقاطع و زمینه‌های مختلف به کار گرفته، تأکید کرد و به این طریق تلویحا به خامنه‌ای پیشنهاد کرد که در رابطه با آمریکا هم همین روش به کار گرفته شود.

روحانی همچنین تهدید خامنه‌ای مبنی بر برخورد قوة قضاییه ««با کسانی که زمینه ساز کاهش ارزش پول ملی شده اند» را هم تخطئه کرد و گفت: « باید بدانیم امروز مشکل اول در کشور، مشکل اقتصادی است. مشکل اقتصادی با بگیر و ببند حل نمی‌شود».

 
لطفا به اشتراک بگذارید: