کمک ۱۰۰ میلیون دلاری عربستان سعودی برای بازسازی سوریه

کمک ۱۰۰ میلیون دلاری عربستان سعودی برای بازسازی سوریه


در پی شکست های متوالی داعش در سوریه و عراق خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، اعلام کرد مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار را برای کمک به بازسازی مناطقی که در شمال شرق سوریه از اشغال داعش آزاد شده، اهدا کرده است .

در این بیانیه آمده است: عربستان سعودی در ادامه همکاری خود با ائتلاف بین المللی این کمک مالی را برای بازسازی مناطقی مانند استان الرقه و خدمات بهداشتی،آب،برق و آموزش هزینه می کند.

 هدر نائرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا 16 اوت 2018 در بیانیه ای گفت :ایالات متحده اعلام پادشاهی عربستان سعودی مبنی بر کمک 100 میلیون دلاری اش برای ایجاد ثبات در مناطق آزاد شده از داعش سوریه را تحسین میکند.

عربستان سعودی این تعهد را زمانی اعلام کرد که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در دوازدهم ژوئیه در بروکسل از همتایان خود در نشست ائتلاف جهانی علیه داعش میزبانی کرد .

او افزود : ما از آنها که در حال پاسخ گویی به این تعهد هستند قدردانی میکنیم .

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: این کمک چشمگیر برای تلاشهای ثبات سازی و ترمیم اولیه سوریه تعیین کننده است و در زمان مهمی در این کارزار واقع میشود.

ابعاد شکست داعش در سوریه


در ارتباط با شکست های متوالی داعش در سوریه و عراق هدر نائرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت : کنترل سرزمینی داعش به آخرین 400 مایل مربع خود کاهش یافته، حدود 150هزار آواره سوری به شهر رقه بازگشته اند و به یمن کمکهای ائتلاف، شرکا ی روی زمین، خدمات بنیادینی را برای ساکنین شمال شرق سوریه ارایه می کنند . برنامه ریزی ثبات سازی و ترمیم اولیه برای اطمینان حاصل کردن از اینکه داعش نتواند مجدد ظهور کند و از سوریه بعنوان پایگاهی برای تهدید مردم منطقه یا طراحی حملات علیه جامعه جهانی استفاده کند، تعیین کننده است.

این کمک در پی درخواست رئیس جمهور ترامپ از هم پیمانان آمریکا برای سهیم شدن در هزینه های مالی ارتقاء ثبات در سوریه برای محافظت از دستاوردهای نظامی به دست آمده علیه داعش انجام میشود.

بسیاری شرکای ائتلاف در ماههای اخیر تعهداتی داده و کمکهایی کرده اند و ایالات متحده از همه آنها بخاطر این تلاش حیاتی ، قدردانی میکند.

 

عربستان سعودی شریک اصلی ائتلاف بین المللی


عربستان سعودی از ابتدا یک شریک اصلی در ائتلاف جهانی برای شکست داعش بوده است. عربستان سعودی یک شریک موسس ائتلاف است و در سال 2014 جلسه ای که به تأسیس آن کمک کرد را میزبانی کرد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اشاره به تلاشهای عربستان سعودی در مبارزه با داعش گفت : این کشورکمک های زیادی کرده است از جمله شرکت در حملات هوایی در سوریه، رهبری مشترک کارگروه تأمین مالی برای ائتلاف، راه اندازی مرکز اعتدال برای مبارزه با ایدئولوژیهای افراطی، میزبانی از بیش از 2 میلیون سوری که از خشونت گریخته اند و تأمین بیش از یک میلیارد دلار کمک انساندوستانه از زمان شروع جنگ سوریه.

هدر نائورت تلاش های عربستان سعودی را مورد ستایش قرار داد و گفت این کشور کارهای قابل توجهی را انجام داده ، و از کلیه اعضای ائتلاف، شرکای منطقه ای و متحدین آمریکا خواست تا در این تلاش که با هدف ایجاد ثبات و امنیت بیشتر به منطقه است ، سهم خود را بپردازند.
لطفا به اشتراک بگذارید: