وزیر بهداشت: روزانه ۶۶ ایرانی در حوادث رانندگی کشته می شوند

وزیر بهداشت: روزانه ۶۶ ایرانی در حوادث رانندگی کشته می شوند


وزیر بهداشت رژیم آخوندی از ثبت یک فوت در هر ۱۵ دقیقه درشهریور ماه گذشته خبر داد و با اشاره به چپاولگری این رژیم ضد بشری و تولید خودروهای غیر استاندارد و بدون اینکه علت آمار بالای تلفات جاده ای در ایران را مشخص کند، تنها گفت قوه مصممی برای جلوگیری ازساخت برخی خودروها وجود ندارد

این وزیر حکومت آخوندی گفت، در شهریور ماه سال گذشته به طور متوسط روزانه ۶۶ نفر جان خود را به دلیل حوادث ترافیکی از دست دادند. این رقم بیش از آمار جانباختگان حادثه سقوط هواپیماری تهران - یاسوج بود.

خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۷مرداد ۹۷ نوشت، سید حسن هاشمی در افتتاحیه دومین همایش پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی گفته است:«بیشترین آمار تلفات رانندگی در شهریور ماه رخ می‌دهد. طبق آمار اعلام شده در شهریور ماه گذشته به طور متوسط روزانه ۶۶ نفر و در یکی از روزها ۸۱ نفر را به دلیل این حوادث از دست دادیم». این رقم بیش از کشته شدگان سقوط هواپیمای تهران - یاسوج است.

 

حسن هاشمی: برای جان انسان ها ارزش قائل نیستیم


این به اصطلاح وزیر با وقاحت گفت: « اتفاقاتی از این دست که هر روز رخ می‌دهند را حس نمی‌کنیم. شاید دلیل آن این است که ما خیلی برای جان انسان‌ها ارزش قائل نیستیم. ... بیشترین تلفات جوامع بشری این روزها در منطقه ما ... رخ می‌دهد».

هاشمی در ادامه مطابق معمول اظهارات کارگزاران حکومتی با کلی گویی و بدون مشخص کردن جرم هم پالکی هایش ، به چپاول در صنعت خودروسازی اشاره کرد وگفت: «صنعت خودروسازی به مردم ظلم می کند، اما از آنجاکه جان انسان ها کمتر ارزش دارد، گوش شنوای کمتری هم وجود دارد، در مجلس ... و دولت نیز دراین رابطه زیاد صحبت شده، اما قوه مصمم و قدرتمندی که باید از ساخت برخی خودروها جلوگیری کند، ... وجود ندارد ».

هاشمی بازه سنی بیشتر حادثه دیدگان سوانح رانندگی را ۱۵ تا ۳۰ سال اعلام کرد و ادامه داد: « در منطقه ما نیز ایران در این حوزه (سوانح رانندگی) دومین کشور و در کل جهان مقام هشتم را بعد از کشورهایی مانند لیبی، تایلند، مالاوی کنگو و غیره دارد».

 

بسیاری از مصدومان جان سالم به در نمی برند


به گفته وزیر بهداشت رژیم ولایت فقیه، طی سال گذشته ۱۶ هزار ۲۹۱ نفر در ایران آخوند زده به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده‌اند. وی آمار مصدومان حوادث ترافیکی را ۲۱ برابر آمار افراد فوت شده اعلام کرد.

این وزیر دولت روحانی اعتراف کرد: بسیاری از مصدومان سوانح راندگی جان سالم به در نمی برند اما در رژیم آخوندی از این آمار کمتر تعریف می‌شود. شهریور ماه سال گذشته هر ۱۵ دقیقه یک نفر جان خود را بر اثر این حوادث از دست داد.

وزیر بهداشت آخوندی با پررویی تمام مردم را مقصر جوه داد و از آنها خواست خودشان از خودشان مراقبت کنند و قطع چپاولگری ایادی رژیمش و ساخت خودروهای استاندارد را نیز به گردن خدا انداخت: «ما در این مراسم جمع شدیم تا به سرنشینان خودروها و به ویژه موتورسیکلتها - که یکی از عوامل اصلی تصادف در نزدیکی شهرها هستند - هشدار دهیم تا از خود مراقبت کنند. امیدواریم روزی خداوند خودروسازان منصفی را در این کشور متولد کند و آن‌ها را در مسند قرار دهد ».

حسن هاشمی که بی حیایی را به اکمال رساند و با تشکر از خود، مشکل را ندانم کاری راکبان موتور سیکلت و رانندگان عنوان می کرد گفت: «ما قربانی ندانم‌کاری افراد یعنی رانندگان به جز وسایل حمل و نقل عمومی و راکبان موتور سیکلت و کسانی که در حوزه خودرو و جاده و نظارت نقش آفرین هستند، می‌شویم. در عین حال وزارت بهداشت ناوگان خود را در حوزه‌های آمبولانس دریایی و هوایی به کمک دولت و مجلس به روز کرد».

بیشتر بخوانید:


· تصادفات رانندگی طی دو دهه با نیم میلیون کشته و مجروح

· جاده‌های مرگ و بالا گرفتن اعتراضات اجتماعی

· ایمنی جاده‌ها چالشی مرگبار در رژیم آخوندی

· تحریم ایران،آشفتگی بازار و نقش مافیای خودرو (در این مقاله به برخی از مهمترین عوامل عدم رشد صنعت خودرو سازی در ایران از زبان یک کارشناس پرداخته شده است)

· «۲۰۰خانواده» و «۵۰۰چهره» مافیایی حاکم بر ایران!
لطفا به اشتراک بگذارید: