گاز اشک آور و باتوم پاسخ یکان ضدشورش به کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه

گاز اشک آور و باتوم پاسخ یکان ضدشورش به کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه


 مأموران یکان ویژه ضدشورش شهر شوش ساعت 11 صبح امروز یکشنبه به محل تجمع کارگران اعتصابی نیشکر هفته تپه با شلیک گاز اشک آور و باتوم بطور وحشیانه ای حمله کردند و کارگران را مورد ضرب و شتم قرار دادند و چند کارگر را بازداشت کردند که پس از اعتراض کارگران، وادار به آزاد کردن آنها شدند.

کارگران اخراجی خوراک دام نیشکر هفت تپه،در اعتراض به اخراج خود در مقابل در ورودی شرکت تحصن کردند. تعدادی از کارگران به جان آمده با ریختن بنزین به روی خود اقدام به خودسوزی کردند که سایر کارگران مانع این اقدام شدند.

 

جزییاتی از یورش یکان ویژه به کارگران اعتصابی هفت تپه


 روز یکشنبه 28 مرداد 97 کارگران اخراجی خوراک دام نیشکر هفت تپه به منظور بازگشت به کار در مقابل درب ورودی خوراک دام نیشکر هفت تپه تحصن کردند.

این کارگران که خواهان بازگشت بکار بودند بدنبال درگیری لفظی با مدیر این مجموعه به نام غفاری، با ریختن بنزین بر سر و روی خود اقدام به خودسوزی میکنند که با دخالت کارگران شاغل حاضر در محل موفق به خودسوزی نمیشوند.

حوالی ساعت 11 صبح یگان ویژه ضدشورش شهر شوش به محل تجمع کارگران اعتصابی (در مقابل دفتر مدیریت) با شلیک گاز اشک آور و باتوم و گاز فلفل و پنجه بوکس بطور وحشیانه ای حمله کرده و کارگران را مورد ضرب و شتم شدید قرار می دهند. بطوریکه یکی از کارگران مجروح بار دیگر دست به خودسوزی زد.

پنج نفر از کارگران دستگیر شده و به بیدادگاه شوش منتقل می شوند. اسامی این کارگران عبارتند از:

1- کریم آل کثیر 2- علی آل کثیر 3- یحیی سعدی 4- حمزه آل کثیر. 5- فارس سعدی

بعد از ساعاتی هر پنج کارگر بازداشتی در نتیجه تلاش های نماینده های کارگران هفت تپه، در حالیکه با اتهام اخلال در نظم برایشان پرونده قضائی تشکیل شد با قرار فیش حقوقی آزاد شدند.

کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در سال جاری بجز حقوق های فروردین و اردیبهشت ماه حقوقی دریافت نکرده اند و در شرایط بسیار سخت معیشتی قرار دارند.

 

اعتراف خبرگزاری رژیم به اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه


خبرنگار حکومتی ایلنا به نقل از منابع کارگری در شوش نوشت: از چهار روز پیش تعداد زیادی از کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه با همراهی کارگران بخش کشاورزی مقابل ساختمان مدیریت این مجتمع برای وصول مطالبات صنفی خود دست به اعتراض صنفی می‌زنند. این اعتراضات امروز یکشنبه (۲۸ مرداد ماه) نیز ادامه داشت.

به گفته یکی از کارگران معترض، تعداد تجمع‌کنندگان که در اصل کارگران رسمی و روزمزدی شاغل در بخش صنعت و کشاورزی این مجتمع هستند؛ تا ۵۰۰ نفر برآورد می‌شود.

وی افزود: کارگران مجتمع هفت تپه دست‌کم ۲ تا ۳ ماه مزد معوقه طلب کارند. بخشی از اعتراض کارگران نیز ناشی از مشکلاتی‌ست که اخیرا کارفرما در زمینه تغییر کد کارگاه در لیست بیمه تامین اجتماعی کارگران بوجود آورده است.

او همچنین گفت: دلیل دیگر اعتراض کارگران این واحد تولیدی، مربوط به قوت گرفتن شائبه تقسیم اراضی و املاک کشاورزی و صنعتی از سوی شرکای این مجتمع است که موجب تشدید نگرانی کارگران شده.

این کارگر با بیان اینکه عملی نشدن انعقاد قرارداد کار با ۱۵۰۰ کارگر روزمزدی نیز از مطالبات کارگران حاضر در تجمع است، در ادامه افزود: کارگران روزمزدی مدعی هستند هنوز کارفرما به وعده‌هایی که در حضور مسئولان برای عقد قرارداد دائم به آنها داده‌‌ بود، عمل نکرده است.

 

بیشتر بخوانید



· کارگران، قربانیان اصلی گرانی و تورم


 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: