تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه - ۲۹مرداد۱۳۹۷

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه - ۲۹مرداد۱۳۹۷


  مقدمه:


1-انترپل نسبت به یک حمله تروریستی قریب الوقوع در اروپا هشدار داد

2-افشای جزییات ملاقات پاسدار قاسم سلیمانی، آخوند محمود علوی وزیر اطلاعات و سایر سرکردگان حکومت با سفرا و نمایندگان رژیم آخوندی در کشورهای خارجی، طرحها و دستورات جدید برای مقابله با مجاهدین

3-سرهنگ شان رایان، سخنگوی ائتلاف بین المللی:‌ نیروهای ارتش امریکا تا هر زمان لازم باشد در عراق می مانند

 

گزارشات 


گزارش1 ـ تظاهرات ها از قلب مردم و علیه رژیم ایران است نه اقتصاد

گزارش2 ـ هشدار آمریکا به چین در مورد خرید نفت ایران

گزارش3 ـ رژیم ایران در همه خاورمیانه دخالت می کند

گزارش4 ـ جزییاتی از روابط رژیم ایران و القاعده

گزارش5 ـ پیشنهادهای دبیرکل سازمان ملل در حمایت از مردم فلسطین

گزارش6 ـ ضرورت خروج رژیم ایران از سوریه

گزارش7 ـ تلفات سنگین شبه نظامیان حوثی در یمن

گزارش8 ـ دستاوردهای جدید از سیاره مریخ

اسرار جدیدی از آدمربایی و شکنجه توسط حزب الله لبنان

 

گزارش1 ـ تظاهرات ها از قلب مردم و علیه رژیم ایران است نه اقتصاد


ربکا هینریچ، کارشناس ارشد موسسه هادسون در واشینگتن در گفتگو با تلویزیون فاکس نیوز گفت این یک اشتباه است اگر بگوییم تظاهرات و مخالفت ها در ایران بخاطر وضعیت اقتصادی است، این اعتراضات از اعماق قلوب مردم ایران برخاسته و علیه خامنه ای و روحانی است و به همین دلیل استمرار دارد.

تلویزیون فاکس نیوز پرسید: «ما فشارهای بین المللی ، جهانی و جدال های داخلی (در رابطه با ایران) را داریم و ویدئو های ارسال شده از تظاهرات و (مردمی) که تظاهرات میکنند را میبینیم . ما این چیزها را در سالهای گذشته و در سال اخیر ، دیده ایم . چگونه میتوان امیدوار بود که مردم ایران آزادی خودشان را بدست بیاورند؟»

”ربکا هینریچ“ ، Rebecca Heinrichs در پاسخ به سئوال فاکس نیوز گفت :«من فکر میکنم که باید امیدوار باشیم  زیرا ما ترکیبی از چیزهایی را داریم که در مسیر درستی برای مردم ایران، کار میکنند.

یکی از آنها (این است که ) این (مخالفت ها) به نوعی از قلبِ مردم ایران در می آید.

...این سرکوب را برای رژیم ایران سخت تر میکند .. .وقتی این (مخالفت ها) بطور ارگانیک از (قلب) مردم ، بیرون می آید .

این یک اشتباه در رسانه هاست که همه این (مخالفت ها) را بخاطر مشکلات اقتصادی قلمداد میکنند.این (تظاهرات) فقط بخاطر قیمت تخم مرغ نیست، این تظاهرات ها علیه رژیم است و به همین دلیل است که این میزان طول کشیده است . این تظاهراتها علیه روحانی و خامنه ای صورت میگیرد.

همزمان با این تظاهراتها آمریکا هم فشار روی رژیم را افزایش داده است

اتحادیه اروپا، تا آنجا که به آن برمیگردد ، میخواهد رژیم ایران را، سر پا نگه دارد.

ایالات متحده ، فشار را روی متحدین اروپایی خودش نگه میدارد و به آنها میگوید که ، ما تحریمها را روی شما اعمال میکنیم اگر شما تحریمها را روی رژیمِ ایران ، اعمال نکنید

گزارش2 ـ هشدار آمریکا به چین در مورد خرید نفت ایران 


آمریکا به چین هشدار داد در صورت ادامه واردات نفت ایران با تحریم آمریکا روبرو خواهد شد:

نماینده ِ ویژهٍ ایالات متحده در امور ایران که تازه انتخاب شده است روز پنج شنبه اعلام کرد دولت ترامپ آماده است تمام کشورهایی را که بعد از مهلت مقرر شده در ماه نوامبر، از ایران نفت خریداری کنند مورد تحریم قرار دهد ، از جمله چین، که وارد کننده اصلی نفت خام ایران است .

برایان هوک“، که به عنوان نماینده ویژه و رئیس کار گروه جدید در وزارت امور خارجه، منصوب شد، گفت ایالات متحده از تحریم کشورهای که تلاش می کنند خرید نفت از ایران را کاهش دهند صرفنظر می کند.

هند و کره جنوبی، از جمله مشتریانٍ اصلیِ نفتٍ ایران هستند.

 هر دو کشور در حال حاضر، شروع به کم کردن واردات ِ ( نفت خود از ایران ) کردند و امیدوار هستند که زمان بیشتری را برای جایگزین کردن نفت ایران، بدست بیاورند.

اما چین بارها اعلام کرده است که قصد ندارد از موج تحریمهای آمریکا که قرار است در روز 4 نوامبر بر روی بخش انرژی ایران اعمال میشود تبعیت کند .

در یک جلسه توجیه مطبوعاتی در وزارت امور خارجه آمریکا، موضوع تحریم چین به خاطر ادامهٍ وارداتٍ نفت از ایران مطرح شد 

گزارش3 ـ رژیم ایران در همه خاورمیانه دخالت می کند 


باب مگینز ، Bob Maginnisسرهنگ بازنشسته نیروی زمینی آمریکا می گوید رژیم ایران در همه خاورمیانه دخالت دارد. باید جلو این دخالت را گرفت. مایک پمپئو فراتر از تحریمها دنبال اقدامهایی در این زمینه است:

تلویزیون فاکس نیوز:

مایک پمپئو: گروه کار ایران مسئول هدایت ،آشکار ساختن و هماهنگ کردن ِ همهٍ ِ فعالیتهایی است که وزارت خارجه علیه رژیم ایران، انجام میدهد.آنها بطور مستقیم با من کار میکنند. ما باید یک تغییر اساسی را در رفتار این رژیم، در داخل و خارج مرزهایش ، ببینیم. مردم ایران در سراسر جهان ،به دنبال این هستند که، (کشورشان ) در نهایت مانند یک کشور عادی عمل کند.”باب مگینز“ ، Bob Maginnisسرهنگ بازنشسته نیروی زمینی آمریکا نظر شما در این رابطه چیست؟

”باب مگینز“ ، Bob Maginnis : من از این اقدام متعجب نشدم . وزیر امورخارجه یک پیشینه سرسختی در قبال رژیم ایران دارد.

وی در آکادمی نظامی آمریکا در ”وست پونت “ WEST POINT“ (تحصیل کرده است). او میداند که چگونه طراحی کند و چگونه یک گروه کار ، مانندٍ پنتاگون ایجاد کند. وی در حال پرداختن به یک مشکل قدیمی است که به سالهای 1979 برمیگردد. رژیم ایران در سراسر خاورمیانه دخالت دارد ، در یمن و در سوریه حضور دارد و هنوز به موشکها بازی هایش ادامه می دهد. آنها تنگه هرمز را تهدید میکنند . ایده ای فراتر از تحریمها وجود دارد.

 وقتی در ماه نوامبر ،تحریمها بصورت اساسی ضربه خود را بزند ، رئیس جمهور به دنبال اروپاییان و بقیه کسانی میرود که قصد دارند تصمیم بگیرند، با چه کسی وارد معامله بشوند.

گزارش4 ـ جزییاتی از روابط رژیم ایران و القاعده


جزییات جدیدی از روابط میان رژیم ایران و گروه القاعده بر ملا شده است. گزارشی از تلویزیون الحدث:

رژیم ایران از گروههای تروریست سنی مانند القاعده و داعش حمایت می کند

این دلایل بر اساس اسنادی است که کارشناسان شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرده اند . این اسناد اثبات می کنند رژیم ایران از گروه القاعده حمایت و از رهبران آنها نگهداری و حفاظت می کند

گروه القاعده بسیار خطرناک تر و قوی تر از داعش شده است چرا که رژیم ایران از آن حمایت کرده و می کند.

به گفته آسوشیتد پرس در گزارش سازمان ملل متحد آمده است سران القاعده در ایران با ایمن الظواهری رهبر القاعده کار می کند

 ساندی تایمز انگلستان نیز اشاره می کند در ماه ژانویه گذشته القاعده خود را باز سازی کرده و دهها هزار نفر را فراخوانده تا از رژیم ایران حمایت کنند

 رژیم ایران سران نظامی القاعده را به سوریه می فرستد تا همین گروه را در سوریه نیز بر پا کند

ساندی تایمز به قاسم سلیمانی اشاره می کند و می گوید او نقش بالایی را در مدیریت رابطه میان رژیم ایران و القاعده بازی می کند.

گزارش5 ـ پیشنهادهای دبیرکل سازمان ملل در حمایت از مردم فلسطین


با ادامه راهپیمایی‌های بازگشت در مرز غزه و شهادت ۱۷۰ فلسطینی، دبیرکل سازمان ملل طی گزارشی ۱۴صفحه‌ای، چهار پیشنهاد با هدف حمایت از فلسطینی‌ها مطرح کرد. گزارشی از خبرگزاری فرانسه:

آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل چهار پیشنهاد با هدف حمایت از مردم فلسطین ارایه داده که استقرار ناظران بین‌المللی در فلسطین و افزایش کمکهای انسان‌دوستانه از جمله آنهاست.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، گوترز پیشنهادات خود را به‌درخواست مجمع عمومی سازمان ملل، طی گزارشی ۱۴صفحه‌ای تشریح کرده است. این ابتکارعمل پس از آن انجام می‌شود که در راهپیمایی‌های بازگشت (از دهم فروردین۹۷تا کنون) ۱۷۰فلسطینی به‌شهادت رسیده‌اند.

پیشنهادهای دبیرکل سازمان ملل‌متحد از این قرار است:



  • تقویت حضور کارکنان سازمان ملل با استقرار ناظران حقوق‌بشری و کارشناسان سیاسی برای بررسی وضعیت در سرزمینهای اشغالی.

  • افزایش کمکهای انسان‌دوستانه برای تضمین رفاه ساکنان.

  • تشکیل تیم های ناظر برای استقرار در مناطق حساس مانند ایستگاههای بازرسی، گذرگاه‌ها و در نزدیکی شهرک‌های اسرائیلی، با هدف تهیه گزارش‌ در ارتباط با موضوعات حفاظت و امنیت .

  • استقرار پلیس یا نیروی نظامی وابسته به سازمان ملل متحد برای تأمین حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی.


گوترز گفت برای پایان دادن به درگیریها در فلسطین می‌بایست راه‌حلی سیاسی به‌دست آورد تا بتوان از مردم فلسطین حفاظت کرد ولی تا زمانی که چنین راه‌حلی به‌دست بیاید کشورهای عضو سازمان ملل‌متحد می‌بایست برای تأمین حفاظت از شهروندان فلسطینی، راه کارهای عملی و واقعی را جستجو کنند.

او افزود چنین راه‌حل‌هایی همچنین می‌توانند امنیت شهروندان اسراییلی را نیز تأمین کند.

خبرگزاری فرانسه اضافه می‌کند: تشکیل نیروی حمایت سازمان ملل نیازمند قطعنامه شورای امنیت است اما به خاطر وتوی آمریکا صدور این‌گونه قطعنامه‌ها «بعید» به‌نظر می‌رسد.

گزارش6 ـ ضرورت خروج رژیم ایران از سوریه


یک مقام دولت آمریکا می‌گوید: ترامپ و پوتین توافق کردند که رژیم ایران باید از سوریه خارج شود:

بنا به اظهارات یک مقام دولت آمریکا که در جریان ملاقات ترامپ و پوتین بوده ، عمده گفتگوها در ملاقات سران امریکا و روسیه در ماه ژوئیه در هلسینیکی در رابطه با بحران سوریه و نقش رژیم ایران در این بحران بوده است.

بنا به گفته این مقام رهبران دو کشور در اصول موافقت کردند رژیم ایران باید از سوریه خارج شود. گرچه رهبری روسیه به مشکلات این کار نیز اشاره کرد...

این مقام گفت ترامپ بلافاصله بعد از ملاقات رودروی خود با پوتین مقامات آمریکایی را بمدت 15 دقیقه توجیه کرد که شامل این مقامات بودند: رئیس ستاد کاخ سفید جان کلی، مشاور ا منیت ملی جان بولتون، وزیر خارجه مایک پمپئو و سفیر آمریکا در روسیه ... این مقام گفت در مورد برنامه های اتمی رژیم ایران و کره شمالی نیز صحبت شد...

در مورد سفر ولایتی، کنفرانس هلسینکی و موضع‌گیری‌های وزیرخارجه و وزیر خزانه‌داری آمریکا، اظهارنظرهای مختلفی در رسانه‌ها صورت می گیرد. در حالی‌که درباره توافق‌های آن اجلاس خبرهای زیادی منتشر نشده اما رژیم از هم‌اکنون نگرانی‌هایی را از درون خود در این زمینه بازتاب می‌دهد، مضمون این نگرانی‌ها چیست؟

به‌جز نکاتی که رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی با پوتین درباره رژیم گفت و به‌جز صحبت‌های مشخصی که ترامپ در مصاحبه با فاکس‌نیوز کرد، مواضع مهره‌ها و رسانه‌های رژیم تا مضمون نگرانی‌های‌ رژیم را روشن می‌کند.

در میان آنچه که از درون رژیم به بیرون منعکس می‌شود، برخی نکات قابل‌توجه وجود دارد، به‌عنوان نمونه یکی می‌گوید:

«در این جلسه احتمالاً روسیه در برابر گرفتن امتیاز کریمه، نظام را قربانی خواهد کرد».

یکی دیگر می‌گوید:

«احتمالا روسیه در سوریه خواهان حفظ پایگاه نظامیش در لاذقیه باشد و در مقابل به خواست طرف مقابل برای «غیرنظامی کردن حضور ایران در سوریه» تن بدهد .

یکی دیگر از «شرایط حادی» صحبت می‌کند که نظام در آن گرفتار شده و می‌گوید:

«غربی‌ها در دیدار سران ناتو، درباره برنامه موشکی نظام اتفاق‌نظر داشتند و روسیه هم مانند آنها خواهان حل مسأله موشکی رژیم است». 

گزارش7 ـ تلفات سنگین شبه نظامیان حوثی در یمن


هم‌زمان با پیشروی نیروهای ارتش ملی یمن در استانهای مختلف یمن، مواضع شبه نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران یکی پس از دیگری در هم می شکند.

به گزارش "اسکای نیوز "  نیروهای دولتی یمن در پی درگیری هایی که با شبه نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران داشتند مواضع جدیدی را در شهرستان باقم BAGHEM در شمال استان صعده تصرف کردند.

انان همچنین مواضعی را در بلندی های «الغره»  algharahتصرف کردند و در حال پیشروی به سوی مرکز این شهرستان هستند.

اسکای نیوز گفت در این درگیری ها دهها تن از شبه نظامیان حوثی کشته و زخمی شده اند. شش تن از آنها از فرماندهان شبه نظامیان هستند..

طی روزهای گذشته ۴۸ تن از شبه نظامیان در مناطق مختلف ساحل غربی یمن کشته و تعداد دیگری زخمی شده اند.

در خبر دیگری اسکای نیوز گفت : نیروهای ارتش ملی یمن با پشتیبانی هواپیماهای ائتلاف عربی روز شنبه ۲۷ مرداد ۹۷ پیشروی های جدیدی را در شهرستان الملاجمalmalagem  واقع در استان البیضا داشته اند . این پیشرویها بعد از درگیری های سنگین ارتش ملی یمن با شبه نظامیان حوثی صورت گرفت و تلفات سنگین جانی و خسارات تسلیحاتی به آنها وارد شد.

در پی درگیری‌های روز جمعه ۲۶ مرداد ۹۷ میان ارتش ملی یمن و شبه نظامیان حوثی در استان الجوف 35 تن از عناصر این گروه کشته شدند و یگان‌های هوایی ائتلاف عربی نیز توانستند 5 خودرو شبه نظامیان حوثی‌ وابسته به ایران را هدف قرار داده منهدم کنند.

به گزارش العربیه، ارتش ملی یمن با پشتیبانی نیروهای ائتلاف توانست در استان الجوف چندین سلسله ارتفاعات استراتژیک را به کنترل خود درآورد.

ده‌ها تن از شبه نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران در پی حملات ارتش یمن و نیروهای ائتلاف پا به فرار گذاشته تعداد زیادی از تجهیزات نظامی از قبیل تفنگ های دوربین دار و گلوله‌های آر پی جی را در صحنه به جا گذاشته اند.

گزارش8 ـ دستاوردهای جدید از سیاره مریخ


دستاوردهای جدید کاوشگرِ روور ”ROVER“ از سطح مریخ، دانشمندان را به وجد آورده است. گزارشی از فاکس نیوز:

کاوشگرِ روور ”ROVER“ ناسا ، به دستاوردهای قابل توجهی از زمان ِ فرودش در سطح مریخ، از اوت 2012 ،دست یافته است.

در ماه ”می“ این کاوشگر، اولین نمونهٍ حفاری از سطح سیاره، که بیش از یک سال طول کشیده است را، جمع آوری کرده است.

” استیو لی “Steve Lee ، معاونٍ مدیریت پروژهٍ کاوشگر میگوید:

 ” این تیم از نبوغ شگفت انگیزی برای اختراع ِ یک تکنیک حفاری جدید، استفاده کرده بود که آنرا در سیاره دیگری ، عملی کردند. آنها توانستند این تکنیک را در 60 میلیون مایل دورتر به کار بگیرند. ما از اینکه، نتیجهٍ آن بسیار موفقیت آمیز بود ، هیجان زده شده ایم “.

دانشمندان نمونه هایی را کشف کرده اند که مشخص میکند در یک زمان ، آب در مریخ وجود داشته است ، ناسا میگوید ، این شواهد از بسترِ جریان آب ”اولین مورد از نوع خود است “.

در سال 2014 ، کاوشگر روور”ROVER“ ، ”افزایشِ ده برابری متان “ ، یک ترکیب شیمیایی در اتمسفرِ مریخ را ، اندازه گرفت.

 این کاوشگر ، عکس های زیبایی از ابرهای سیروس ، که از کریستالهای یخ تشکیل شده است در 17 ژوئیهٍ 2017 ،گرفته است .

 این ابرهای مریخی احتمالاً ترکیبی از کریستالهای ِ ” یخ آب“ هستند که در اتمسفر سرد مریخ ، در دانه های گرد و غبار ، فشرده شده اند .

آثارِ عنصر شیمیایی ”بورون “BORON، در سپتامبر 2017 در این سیاره قرمز ، پیدا شد.

در زمین ، این عنصر ، یک ترکیب ضروری، برای پیدایشِ حیات است.

 وجود (این عنصر ) مشخص میسازد که ، شرایطٍ آبهای زیر سطحی میتواند ، واکنش های شیمیاییِ پیش از حیات را ، در صورتی که ، (مواد آلی) نیز وجود داشته باشد تامین کند و پشتیبانی های دیگری را نیز قبل از حیات ،در دریاچه های خشک شده در دهانه های آتشفشان ها ، فراهم کند.  

اسرار جدیدی از آدمربایی و شکنجه توسط حزب الله لبنان


عملیات برنامه ریزی شده آدمربایی و شکنجه در زندانهای مخفی حزب ابله در محله های مسکونی جنوب بیروت در لبنان بر ملا شد. پسر یکی از فرماندهان حزب الله بنام حسین مظلوم ملقب به حاج ولاء با انتشار اسناد و عکسهایی، این جنایات را افشا کرد

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: