گزارش خبری-سرآسیمگی رژیم از پیامدهای اجتماعی تاراج خزر

گزارش خبری-۲۹ مرداد


سرآسیمگی رژیم از پیامدهای اجتماعی تاراج خزر




خشم و اعتراض گستردة مردم ایران از وطن‌فروشی رژیم در به تاراج دادن دریای خزر، رژیم را وحشتزده کرد و سرآسیمه در صدد رفع و رجوع این خیانت ضدملی بر‌آمده است.

علاوه بر دستگاه تبلیغاتی رژیم که در این رابطه بسیج شده، دیروز روحانی قسمت زیادی از سخنان خود در جلسة هیأت دولت را به این موضوع و توجیه امتیازات کلانی که در کنفرانس اخیر در قزاقستان، از جیب منافع ملت ایران به همسایگان شمالی بذل و بخشش کرده اختصاص داد؛

دیشب نیز ظریف وزیر خارجة رژیم به همین منظور در یک گفتگوی ویژة تلویزیونی شرکت کرد تا آنچه را که برخی رسانه‌های خودرژیم به آن عنوان ترکمانچای دوم داده‌اند، پیروزی و دستاورد جلوه دهد. گزارشی در این باره:



آخوند روحانی دیروز در جلسه هیآت دولت ضمن تلاش و تقلا برای توجیه وطنفروشی رژیم و به تاراج دادن دریای خزر، گفت:

ما الان در دریای خزر بیش از 20 ساله داریم مذاکره می کنیم با 5 کشوری که در ساحل این دریا با هم هستند و زندگی می کنند خوب بخشی از مسایل رو حل کردیم، بخشی از مسایل مون باقی مانده...

شایدمثلا 30٪ مسله تا امروز حل و فصل شده باز هنوز 60٪ ، 70٪ باقیمانده باید ادامه بدهیم به هر حال.

روحانی در حالی ادعا می‌کند که 60 ، 70درصد از مسائل دریای خزر باقی مانده که پیش از این دستگاه تبلیغاتی رژیم عنوان می‌کرد که 90درصد مسائل حل شده و فقط 10درصد آن باقی مانده؛ اما در انتهای این توجیهات، روحانی بالاخره برملا کرد که هدف و خواستة رژیم متزلزل آخوندی از این وطن‌فروشی، تأمین امنیت خودش بوده است:

«ما در این مذاکرات و در این توافق در بخش امنیت ملی دستاورد بسیار بزرگی داشتیم.

توطئه آمریکاییها و حتی ناتو این بود که به ساحل آبهای خزر بیایند،سربازهاش اینجا بیایند، پوتین هاشون، پوتین سربازهاشون به ساحل دریای خزر برسه».

روشن است اباطیلی در مورد رسیدن پوتین سربازهای آمریکایی و ناتو به ساحل خزر، تنها به منظور توجیه وطنفروشی به منظور جلب حمایت همسایگان خارجی و بخصوص همسایة قدرتمند شمالی از رژیم در حال سقوط آخوندی است.

این قضیه آن قدر روشن است که ظریف نیز در گفتگوی ویژة تلویزیونی دیشب خود ناچار به اشاره به این موضوع و تکذیب آن شد و در پاسخ به این سوال که چرا این کنوانسیون در این شرایط نامناسب که رژیم ضعیف است و زیر فشار قرار دارد به امضا رسید؟ به طور خنده‌داری مدعی شد:

جمهوری اسلامی ایران در شرایط قدرت قرار دارد و ضعیف نیست. اما در توجیه این که پس چرا رژیم از حق السهم 50درصدی خود به سهم 11درصدی عقب‌نشینی کرد، به لودگی پرداخت که در این لودگی، مجری تلویزیون حکومتی هم نقش پامنبری را بازی می‌کرد:

ظریف: «ببینید 50درصد که... شما تصور بکنید این دریای خزر رو حالا تو این دریا تصور کنید ایران 50در صد رو داشته باشه، یا این 50درصد می‌آد تا بالای ترکمنستان و آذربایجان، یعنی ترکمنستان و آذربایجان اصلا هیچ سهمی از آب ندارند یا ما باید یک کله قندی در دریای خزر بکشیم تا بالای آبهای داخلی روسیه که 50درصدش برسه به ایران، من کاشکی نقشه‌های اینها رو آورده بودم...

مجری رژیم: که به شرکت ترامپ هم بدیم دیوار بکشند.

ظریف: آره دیگه شرکت آقای ترامپ می‌تونست بیاد دیوار بکشه یا آسفالت بکنه یا هر کدوم از اینا




اما در ورای همة این توجیهات و لودگیها، برخی رسانه‌های خود رژیم از جمله روزنامة حکومتی آرمان 24مرداد اذعان می‌کنند که هم روسیه و هم سه کشور قزاقستان و ترکمنستان و آذربایجان دستاوردهای کلانی از کنوانسیون اخیر خزر به دست آوردند و انعکاس آن در روزنامه‌های دو سه روز اخیر روسیه چنان است که «گویی در جبهة جنگ جهانی پیروز شده‌اند»،

چرا که روسیه «با امضای کنوانسسیون فعلی، محل استقرار امنی برای ناوگان دریائی خود در آب‌های دریای مازندران دست و پا کرده است».

به این ترتیب ایران تنها کشور بازنده در این ماجرا بود. شکستی که برخی روزنامه‌های حکومتی از آن به عنوان «ترکمانچای دوم» یاد می‌کنند.
لطفا به اشتراک بگذارید: