شکست سومین توطئه تروریستی رژیم علیه مجاهدین – ۳۱مرداد۱۳۹۷

شکست سومین توطئه تروریستی رژیم علیه مجاهدین – ۳۱مرداد۱۳۹۷


گزارشی از دستگیری دو عامل وزارت اطلاعات رژیم در آمریکا


 

روز گذشته انتشار یک خبر مانند بمب در آمریکا و سپس در سراسر دنیا صدا کرد. خبر این بود که وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که دو مزدور رژیم آخوندی را در آمریکا دستگیر کرده که مأموریتشان جمع‌آوری اطلاعات از مجاهدین خلق و ارسال آنها به تهران بوده است. این خبر در آمریکا و در محافل سیاسی و مطبوعاتی این کشور انعکاس گسترده‌یی داشته، اما رژیم که از شکست سومین توطئة تروریستی‌اش علیه مجاهدین در سال جاری سرگیجه گرفته، هنوز هیچ واکنشی نسبت به این رسوایی نشان نداده است. ما گزارش و گفتگوی امروز خودمون رو به این موضوع اختصاص داده‌ایم. ابتدا گزارش از نظرتون می‌گذرد.

بر اساس اطلاعیة وزات دادگستری آمریکا، دو عامل وزارت اطلاعات رژیم آخوندی به نامهای احمد رضا محمدی دوستدار و مجید قربانی در روز ۹ اوت ۲۰۱۸(۱۸مرداد ۱۳۹۷) در آمریکا دستگیر شده‌اند.

در کیف خواستی که در بیش از 20صفحه تنظیم شده، این دو مزدور، اطلاعات جمع‌آوری شده را برای حکومت ایران می‌فرستادند تا بتواند مخالفان را «هدف» قرار دهد» تا از این اطلاعات رژیم بتواند علیه سازمان مجاهدین اقدام کند، نیرویی که «دولت ایران آن را به‌عنوان مخالف اصلی خود می‌داند »از طریق دستگیری، عضو گیری، سوء‌استفاده سایبری یا عملیات ربودن یا کشتن (مجاهدین خنثی کند».

بر اساس این کیفرخواست، فعالیتهای جاسوسی رژیم حداقل از اسفند ۱۳۹۵ تا کنون ادامه داشته است. یادآوری می‌شود که مقاومت ایران بارها نسبت به اهداف تروریستی رژیم علیه کادرهای مجاهدین وفعالان مقاومت ایران در آمریکا هشدار داده بود. در آخرین بار کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران در روز ۳۱فروردین سال جاری طی اطلاعیه‌یی اعلام کرده بود: «در واشنگتن نیز نمونه‌های مشکوک متعدد از تعقیب و مراقبت در اطراف دفتر شورا توسط افرادی با ملیت‌های گوناگون وجود داشت که حاکی از تهدیدهای جدی تروریستی است. پلیس و مقامات ذیربط در جریان این تهدیدات قرار دارند.


دستیار مدیر ادارة تحقیقات فدرال آمریکا اعلام کرد: ادارة تحقیقات فدرال به شناسایی و متوقف‌کردن این اشخاص که در فعالیت‌های غیرقانونی در خدمت رژیم ایران در خاک آمریکا درگیر هستند ادامه می‌دهد

دادگستری آمریکا نیز با ذکر نمونه‌هایی از جاسوسی این مأموران در برنامه‌های مقاومت ایران را برملا کرد.


نخستین جلسه دادگاه مجید قربانی یکی از دو مأمور گشتاپوی آخوندی روز گذشته ۳۰مرداد۹۷در واشنگتن برگزار شد.

در جلسه قاضی دادگاه درخواست آزادی موقت او را رد کرد و دادستان برای وی درخواست ۷۵سال زندان کرد.

این واقعه انعکاس بسیار گسترده‌یی در رسانه‌های آمریکا و همچنین رسانه‌های خبری جهان داشت.

شبکه سی ان ان گزارش داد:‌ بر اساس بیانیه خبری وزارت دادگستری، قربانی عکسهایی از افراد در یک برنامه مجاهدین خلق در نیویورک گرفت جایی که افراد به رژیم ایران اعتراض می‌کردند گرفته و دوستدار برای عکسها حدود ۲۰۰۰دلار به قربانی پول پرداخت کرده است – برخی عکسها با زیر نویس افراد موجود در عکسها را معرفی می‌کرد.

این عکسها در چمدان دوستدار هنگامی که او در ترانزیت فرودگاه، موقع بازگشت به ایران در دسامبر 2017 بود، پیدا شدند.


دویچه وله صدای آلمان هم ضمن انعکاس این جریان به نقل از کیفرخواست صادره گفت: در مکالمات این دو که توسط پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) ضبط شده شنیده می‌شود که قربانی می‌گوید، تلاش می‌کند در سازمان مزبور "رخنه" کند. دوستدار نیز در مورد این‌که به او دستور داده شده اطلاعاتی جمع‌آوری کند توضیح می‌دهد و می‌گوید: «من این عکس‌ها را به بچه‌ها می‌دهم تا تحقیق کنند.»

رادیو بین المللی فرانسه گفت: به گفته جان دمرز دستیار دادستان کل آمریکا در امور امنیت ملی، دوستدار و قربانی از سوی رژیم ایران مأموریت داشتند که مخالفان سیاسی این حکومت در آمریکا را زیر نظر داشته باشند.

سناتورهای برجستة آمریکا شامل تام کاتن، باب منندز و سناتور گاردنر، در یادداشتهایی به طور جداگانه، دستگیری جاسوسان رژیم را نگران کننده دانستند و از اف بی‌آی به خاطر تلاشش برای دستگیری آنها تشکر کردند.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: