تحریم ایران، قطع همکاری ۵۳ شرکت، پیشتازی فرانسه و آلمان

تحریم ایران، قطع همکاری ۵۳ شرکت، پیشتازی فرانسه و آلمان


شمار شرکت‌هایی که تحت تاثیر تحریم رژیم ایران، از بازار این کشور خارج شده یا قراردادهای خود را لغو یا تعلیق کرده‌اند به ۵۳ مورد رسید.

بنابه گزارش یورو نیوز ۲ شهریور ۹۷، در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام و بازگشت تحریم‌ها علیه رژیم ایران، تاکنون ۵۳ شرکت بین‌المللی اروپایی، آسیایی و آمریکایی بازار ایران را ترک کرده‌اند و یا فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

این شرکت‌ها در ۸ صنعت عمده از جمله نفت، حمل و نقل، خودرو، بانک و بیمه، برق، هواپیمایی، معدن و فلزات و فناوری ارتباطات سرمایه گذاری کرده بودند. ترک همکاری تجاری شرکتهای متخصص صنعت نفت با رژیم ایران بالاترین سهم را از تعداد این شرکت‌ها داشته و صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

قطع رابطه ۵۳کمپانی از ۲۱ ملیت مختلف با رژیم ایران


۵۳ شرکت فوق از ۲۱ ملیت مختلف هستند که به ترتیب، فرانسه با ۹ شرکت و آلمان با ۸ شرکت، بالاترین سهم را در توقف مناسبات اقتصادی با رژیم ایران داشته‌اند. در این میان تنها ۲ شرکت آمریکایی بوئینگ و جنرال‌الکتریک حضور داشتند. در مجموع ۱۱ شرکت آسیایی شامل: هند، کره‌جنوبی، ژاپن و تایوان نیز بازار ایران را ترک کرده‌اند. بنابراین اکثر شرکت‌هایی مناسبات خود با ایران را لغو یا معلق کرده‌اند اروپایی هستند.

در میان کشورهای آسیایی ۴ شرکت هندی از جمله دو بانک ایندوس ایند و یو سی او و دو شرکت فعال در صنعت نفت به نام های نارایا انرژی و ریلاینس با منافع خود در بازار ایران خداحافظی کردند.

شرکت‌های خودروسازی کیاموتورز و هیوندایی و شرکت دایلیم کره‌جنوبی که در بخش پالایشگاهی فعال بود، نیز ترجیح دادند همکاری خود با رژیم ایران را معلق کنند.

همچنین دو شرکت ژاپنی مزدا و اینپکس و یک شرکت حمل و نقل دریایی تایوانی به نام اورگرین نیز به ارتباط اقتصادی خود با رژیم ایران پایان دادند.

 

پیش بینی خروج شرکتهای بیشتر با اجرایی شدن مرحله دوم تحریم علیه رژیم ایران


بدین ترتیب در کمتر از ۲۰ روز پس بازگشت مرحله اول تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران ۵۳ شرکت بین‌المللی روابط اقتصادی خود با ایران را متوقف یا معلق کرده‌اند. آمریکا امیدوار است تا شروع مرحله دوم تحریم‌های این رژیم، در ۱۵ آبان سال جاری که شامل بخش بانکی و خرید نفت از رژیم ایران می‌شود، شمار بیشتری از شرکت‌ها را برای پایان دادن به فعالیت در بازار ایران مجاب کند.

بیشتر بخوانید:


· زیمنس رسماً از ایران خارج می‌شود

· هرچه تحریم ها بیشتر شود خشم مردم علیه رژیم ایران بیشتر میشود/ گزارش اسکای نیوز

· پیش‌بینی موج تورمی شدید و افزایش قیمت دو برابری

· تحریم ایران، پتروشیمی کره‌ جنوبی، به جای ایران از منابع دیگری نفت خریداری می‌کند

· بریتیش ایرویز، ایرفرانس و کی‌ال‌ام پروازهای خود به ایران را متوقف می‌کنند

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: