سکوت دولت فرانسه در قبال خروج غول نفتی توتال از ایران

سکوت دولت فرانسه در قبال خروج غول نفتی توتال از ایران


خروج شرکت نفتی توتال از ایران با سکوت دولت فرانسه روبرو شده است. این دولت خواستار ماندن شرکتهای فرانسوی در ایران است اما این شرکتها منافع خود را دنبال می کنند و به توصیه های دولت اعتنایی نمی کنند

در پی خروج آمریکا از قرارداد اتمی با رژیم ایران از ماه اوت تحریم‌های جدیدی علیه این رژیم اعمال شد. تحریم‌های آمریکا در گام نخست شامل فعالیت‌های مالی رژیم ایران به‌ویژه معامله به دلار می‌شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا رژیم ایران را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند.

پایگاه خبری سی ان اس نیوز  در ارتباط با ادامه تحریم های اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران نوشت: روزها بعد از پخش این خبر که غول نفتی توتال از توافق چند میلیارد دلاری در ایران به علت تهدید تحریم های آمریکا بیرون می کشد، دولت فرانسه هیچگونه اظهار نظر علنی در باره این موضوع نکرده است.

توتال که قرار داد 4.8 میلیارد دلاری را برای توسعه یک بخش از بزرگترین میدان های گاز طبیعی درست 13 ماه پیش امضا کرد، گفت تلاش هایش برای بدست آوردن معافیت از تحریم های دولت ترامپ موفق نبوده است.

این کمپانی طی بیانیه ای به سی ان اس نیوز گفت: بعد از یک ضرب الاجل 60 روزه برای کسب معافیت محتمل از تحریم های آمریکا که امکان حصول آن نبود. با وجود حمایت فرانسه و مقامات اروپایی”توتال خروج خود از این قرار داد را به اطلاع مقامات ایران رسانده است...

 

۹۰درصد عملیات بانکی توتال از طریق بانکهای آمریکایی است


روز ۲۹ مرداد ۹۷ رسانه های غربی اعلام کردند شرکت فرانسوی توتال به‌صورت رسمی ایران را ترک کرد

پاتریک پویانه، مدیر عامل شرکت فرانسوی توتال در جمع سهامداران این شرکت احتمال باقی ماندن در پروژه فاز۱۱پارس جنوبی را بسیار ضعیف ارزیابی کرد.

مدیر عامل توتال گفت: اگر از تحریم‌های آمریکا معاف نشویم، نمی‌توانیم این پروژه را ادامه دهیم. احتمال چنین معافیتی هم بسیار پایین است.

خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت: شرکت توتال حدود ۱۰میلیارد دلار دارایی در آمریکا دارد و ۹۰درصد عملیاتهای بانکی این شرکت از طریق بانکهای آمریکایی انجام می‌شود؛ این مسأله باعث شده که توتال در برابر تحریم و جریمه‌های آمریکا آسیب پذیر باشد.

 

شاهین قبادی یکی از اعضای گروه اپوزیسیون تبعیدی از کمیته امور خارجی شورای ملی مقاومت ایران مستقر در پاریس در واکنش به تصمیم اتخاذ شده گفت : غرب بطور کلی و اروپا به طور ویژه باید این واقعیت را درک کنند که ایران نخستین کشور حامی تروریسم جهان است.

او گفت:”هرگونه کسب و کار با این رژیم تنها به دستگاه سرکوبگرانه او در داخل و دستگاه تروریستی خارجی او کمک می کند” او تاکید کرد که ”تنها راه حل قاطعیت است.”...

مطالب مرتبط:



 
لطفا به اشتراک بگذارید: