در خاطره روزها ۵ شهریور ۱۳۹۷- ۲۷ اوت


در خاطره روزها ۵ شهریور ۱۳۹۷


[caption id="attachment_151624" align="alignleft" width="250"]خرید بمب اتمی از پاکستان خرید بمب اتمی از پاکستان[/caption]

۵ شهریور۱۳۸۴-۲۷ اوت خرید بمب اتمی از پاکستان


«عبدالقادر خان» دانشمند «پاکستان» جزئیات تلاش رژیم ایران برای خرید بمب اتمی از «پاکستان» در ۱۹۸۰را فاش ساخت. در همین روز «مقاومت ایران» در «واشینگتن» از تماسهای رژیم ایران با «عبدالقادرخان» را نیز فاش ساخت و معلوم شد طرف حساب «عبدالقادر خان» سپاه پاسداران بوده.





[caption id="attachment_151626" align="alignleft" width="250"]پس گرفتن گنجه پس گرفتن گنجه[/caption]

۵ شهریور-۲۷ اوت «۱۶۰۶ میلادی» پس گرفتن گنجه


لشکریان شاه عباس که برای اخراج عوامل عثمانی از چند منطقه در قفقاز ایران وارد این منطقه شده بودند در این روز که مصادف با ماه محرم بود شهر گنجه (زادگاه گنجوی شاعر معروف) را که اینک در جمهوری آذربایجان قرار گرفته است پس گرفتند.





[caption id="attachment_151627" align="alignleft" width="250"]اشغال نظامی ژاپن اشغال نظامی ژاپن[/caption]

۵ شهریور-۲۷ اوت «۱۹۴۵ میلادی» اشغال نظامی ژاپن


نخستین واحدهای نظامی «آمریکا» وارد خاک «ژاپن» شدند. به دنبال بمباران اتمی «هیروشیما» و «ناکازاکی» «ژاپن» تسلیم شد. پس از جنگ ارتش و صنایع نظامی ژاپن منحل شد. امپراطور «هیروهیتو» نیز جنبة الهی خود را نفی کرده و حاکمیت مردم را به رسمیت شناخت. «پتر نستروف» ستوان ارتش روسیه تزاری در این روز با هواپیما در آسمان غوطه زد و به صورت دایره عمودی پرواز کرد. این نخستین پرواز ثبت شده از این دست در جهان است.





[caption id="attachment_151628" align="alignleft" width="250"]زادروز هگل؛ فیلسوف آلمانی زادروز هگل؛ فیلسوف آلمانی[/caption]

۵ شهریور-۲۷ اوت «۱۷۷۰ میلادی» زادروز هگل؛ فیلسوف آلمانی


« هگل» صاحب فرضیه دیالکتیک که به «فلسفة تاریخ» معتقد بود میگفت: «همه تحولات تاریخ دارای سه خصلت پایه هستند و هر تحول تاریخ نیروی ضد خود را به وجود می‌آورد که با آن در معارضه خواهد بود».









لطفا به اشتراک بگذارید: